ZIECKO AUTYSTYCZNE

Opublikowano 14 marca 2019 o godzinie 16:52 autor Edyta Dobek

Dziecko autystyczne

Zestawienie bibliograficzne książek, artykułów z czasopism i zbiorów audiowizualnych za lata 2015-2018

Książki

  1. 1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera / Ellen Notbohm, Veronica Zysk ; przekład Aleksandra Haduła. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016.  Sygn. W 76723,  P 76601
  2. 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej / Tara Delaney ; [przekład: Emilia Skowrońska]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016.   Sygn. W 76169
  3. Autyzm : zapobieganie zaburzeniom ze spektrum autyzmu, ich diagnozowanie i terapia oraz zalecenia dla rodziców / Robert Melillo ; przekł. Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017.   Sygn.  W 78952
  4. Autyzm : przełom w podejściu : program Son-Rise. który pomógł rodzinom na całym świecie / Raun K. Kaufman ; [przeł. Kinga Składanowska]. – Białystok : Vivante,  2016. W 76097, W 76367
  5. Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia / Ewa Pisula. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016.   Sygn. W 76812
  6. Autyzm a czytanie ze zrozumieniem : gotowe scenariusze lekcji dla przedszkoli oraz klas 1-3 szkół podstawowych / Joseph Porter ; przekł. Katarzyna Bereda-Rosołek. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016.   Sygn. W 76991
  7. Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju : Skala Oceny Zachowań Autystycznych / Jacek Błeszyński. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016.   Sygn. W 76813
  8. Autyzm a wczesna interwencja : rzeczowe pytania, życiowe odpowiedzi / James Ball ; przekł. Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016.  Sygn. W 76474
  9. Autyzm… Co to dla mnie znaczy? : podręcznik z ćwiczeniami dla dzieci i dorosłych ze spektrum autyzmu / Catherine Faherty ; tłum. Joanna Bilmin. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016.   Sygn. W 76992
  10. Autyzm i AAC : alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem / pod redakcją naukową Bogusławy Beaty Kaczmarek i Anety Wojciechowskiej. – Kraków : Impuls,  2015.  Sygn. W 75108, W 76898,  P 75107
  11. Autyzm i problemy natury sensorycznej / Temple Grandin ; [przekład: Juliusz Okuniewski]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017.   Sygn.  W 77978
  12. Autyzm i rodzina / pod redakcją Anny Prokopiak i Zofii Palak. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej,  2017.   Sygn. W 77427
  13. Dziecko autystyczne : objawy i wspomaganie : prawdziwa opowieść o Maciusiu / Beata Zawiślak. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls,  2015. Sygn. W 75224
  14. Dziesięć rzeczy, o których chciałoby ci powiedzieć dziecko z autyzmem / Ellen Notbohm ; przekład Marzena Szymańska-Błotnicka. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego,  2017.  Sygn. W 77452
  15. Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : podręcznik. Cz. 1 / [oprac. Marzena Bednarz i 10 innych]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia,  2017. Sygn. W 78187
  16. Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : podręcznik. Cz. 2 / [oprac. Marzena Bednarz i 10 innych]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017. Sygn. W 78188
  17. Kobiety i dziewczyny ze spektrum autyzmu : od wczesnego dzieciństwa do późnej starości / Sarah Hendrickx ; tłumaczenie Maria Moskal. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego,  2018.  Sygn. W 78870
  18. Kochaj i pomóż dorosnąć : jak pomóc dziecku ze spektrum autyzmu wejść w dorosłe życie / Temple Grandin, Debra Moore ; przekład Katarzyna Sapeta-Czajka. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego,  cop. 2017. Sygn. W 78003
  19. Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 1 roku do 4 lat : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania  umiejętności podstawowych krok po kroku / Julie Knapp, Carolline Turnbull ; [przekład:  Zuzanna Kalicka-Karpowicz]. – Gdańsk : Harmonia Universalis,  2017. Sygn. W 77483
  20. Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 3 roku do 5 lat : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania  umiejętności początkowych krok po kroku / Julie Knapp, Carolline Turnbull ; [przekład: Justyna Zyśk]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017. Sygn. W 78004
  21. Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / pod redakcją Jacka J. Błeszyńskiego. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2018. Sygn. W 79413
  22. Metoda wczesnego startu dla dziecka z autyzmem (ESDM) : jak wykorzystywać codzienne aktywności, aby pomóc dzieciom tworzyć więzi, komunikować się i uczyć / Sally J. Rogers, Geraldine Dawson, Laurie A. Vismara ; tłumaczenie Anna Owsiak. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015. Sygn. W 72540
  23. Nie gryzę, nie biję, nie krzyczę / Bo Hejlskov Elvén ; [tł. Robert Pucek]. – Warszawa : Linia 2018.  Sygn. W 79430
  24. Okiem lekarza i psychoterapeuty / Małgorzata Dąbrowska-Kaczorek. Korzyści dla dzieci z autyzmem wynikające z analizy zachowania werbalnego Skinnera / Mark. L. Sundberg, Jack Michael ; [tłumaczenie i redakcja Ewa Niezgoda]. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna ; Gdańsk : Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej Dzieci, Młodzieży i Rodzin, 2015. Sygn. W 76917
  25. Porozmawiajmy o autyzmie : przewodnik dla rodziców i specjalistów / Bill Nason ; przekł. Aleksandra Haduła. – Kraków : Wydaw.Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017. Sygn. W 77538
  26. Praca nad rozwojem : rozwój człowieka nie ma granic – granice wyznaczamy sobie sami / Ron Leaf & John McEachin, editors. – Warszawa : Fundacja „Adama” na Rzecz Dzieci Autystycznych, 2017. Sygn. W 77542
  27. Prawdziwy człowiek : osobista opowieść o dorastaniu i edukacji w autyzmie / Gunilla Gerland ; tłumaczenie Hania Uscka-Wehlou. – Warszawa : ABC a Wolters Kluwer business,  2015. Sygn. W 76885
  28. Rozwijanie komunikacji : karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz problemami w komunikowaniu się / Jacek Stojanowski. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018. Sygn. P 79549
  29. Rozwijanie umiejętności życiowych u dzieci z autyzmem lub zespołem Aspergera / Jennifer McIlwee Myers ; przekł. Patricia Sørensen ; [przedm. Temple Grandin]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. Sygn. W 77228
  30. Skuteczne historyjki społeczne dla młodszych dzieci z autyzmem : dorastanie z historyjkami społecznymi / Siobhan Timmins ; przedmowa: Carol Gray ; przekład Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018. Sygn. W 79553
  31. Spektrum autyzmu i strategie deeskalacji : praktyczny przewodnik po pozytywnych interwencjach behawioralnych dla dzieci i młodzieży / Steve Brown ; przekład Dorota Szatkowska-Jaskuła. – Gdańsk : Harmonia Universalis,  2017. Sygn. W 78156
  32. Starsze dziecko z autyzmem / Temple Grandin ; przekład: Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017. Sygn. W 78041
  33. Tymon rozumie innych : historyjki społeczne o tym, jak się zachować w różnych sytuacjach życia codziennego / Magdalena Gut-Orłowska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia,  2018. Sygn.  W 79073
  34. Uczeń z autyzmem / Anna Prokopiak. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie- Skłodowskiej 2017. Sygn.  W 78216
  35. Według innego klucza : opowieść o autyzmie / John Donvan, Caren Zucker ; tłumaczenie: Andrzej Homańczyk. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2017. Sygn.  W 78886
  36. Wysokofunkcjonujące dzieci ze spektrum autyzmu : jak sprostać wyzwaniom i pomóc dziecku dobrze się rozwijać : poradnik dla rodziców / Sally Ozonoff, Geraldine Dawson, James C. McPartland ; przekład Aleksandra Haduła. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2015. Sygn. W 75616, W 75617

Artykuły z czasopism

  1. Analiza psychologiczna zachowań problemowych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Yuliya Tarnavska. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2015, nr 3, s. 139-152
  2. „Chodź na muzykę!”, czyli między terapią a edukacją muzyczną autystów / Anna Stawicka. // Wychowanie Muzyczne w Szkole. – 2016, nr 2, s. 34-47
  3. Ćwiczenia dla dzieci autystycznych – metoda krakowska / Ewelina Prędka-Pawlun. // Remedium. – 2017, nr 7/8, s. 36-38
  4. Ćwiczenia dla dzieci autystycznych cd. / Ewelina Prędka-Pawlun. // Remedium. – 2017, nr 2, s. 10-12
  5. Ćwiczenia z dziećmi autystycznymi. Cz. 2 / Ewelina Prędka-Pawlun. // Remedium. – 2016, nr 7/8, s. 30-31
  6. Ćwiczenia z dziećmi autystycznymi – różne techniki terapeutyczne. Cz. 1 / Ewelina Prędka- Pawlun. // Remedium. – 2016, nr 6, s. 18-19
  7. Ćwiczenia z dziećmi autystycznymi – różne techniki terapeutyczne. Cz. 3 / Ewelina Prędka- Pawlun. // Remedium. – 2016, nr 9, s. 14-15
  8. Człowiek czy metoda? : o ważności spraw / Joanna Ławicka. // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 3 (98), s. 14-19
  9. Czy dziecko ze spektrum autyzmu można nauczyć wszystkiego? / Joanna Ławicka. // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 3 (97), s. 10-14
  10. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb dzieci z autyzmem. // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 5, s. 41-42
  11. Dzieci z autyzmem w szkołach : o edukacji i zaburzeniach ze spektrum ASD rozmawiamy z Izabelą Łapińską / Izabela Łapińska ; rozm. przepr. Agata Szymczak. // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2018, nr 11 (87), s. 16-19
  12. Dziecko autystyczne w szkole a praca asystenta osoby niepełnosprawnej : studium przypadku / Magda Lejzerowicz, Magdalena Gągolewska. // Wychowanie Na Co Dzień. – 2016, nr 4, s. 32-38
  13. Dziecko autystyczne w szkole a praca asystenta osoby niepełnosprawnej – studium przypadku / Magda Lejzerowicz, Magdalena Gągolewska. // Wychowanie Na Co Dzień. – 2016, nr 1, s. 22-29
  14. Dziecko z autyzmem – szansa w „Intens Word” / Jolanta Rubiniec. // Edukacja i Dialog. – 2015, nr 3/4, s. 44-47
  15. Formy wsparcia dziecka znajdującego się w trudnej sytuacji zdrowotnej, edukacyjnej i życiowej / Joanna Lesińska. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2017, nr 6 (83), s. 14-16
  16. O pokonywaniu barier, współpracy i o tym, że wszystko się da : rozmowa z Joanną Ławicką na temat dziecka z autyzmem w polskiej edukacji / Joanna Ławicka. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2018, nr 6 (93), s. 10-13
  17. Oddziaływania biomedyczne w odniesieniu do dzieci z autyzmem / Sylwia Błaszczyk-Kowalska. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2015, nr 3, s. 153-163
  18. Oznaki zaburzeń ze spektrum autyzmu u dzieci / Malwina Małowska. // Remedium. – 2017, nr 7/8, s. 34-35
  19. Podróż w głąb autyzmu / Natalia Gumińska. // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 11, s. 60-63
  20. Programy komputerowe jako pomoc w nauczaniu dziecka autystycznego – doświadczenia i propozycje / Marian Skibiński. // Meritum. – 2016, nr 4, s. 52-55
  21. Przedszkolak ze spektrum autyzmu / Małgorzata Łoskot. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 2, s. 15-19
  22. Przedszkolak ze spektrum autyzmu / Małgorzata Łoskot. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2018, nr 1 (88), s. 60-63
  23. Rozwój kompetencji nauczyciela wspomagającego ucznia z autyzmem / Anna Zamkowska, Marita Snopek. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2017, nr 3, s. 95-105
  24. Terapeutyczne wykorzystanie klocków LEGO® w pracy z dziećmi z autyzmem (z badań nad inicjowaniem i podtrzymywaniem interakcji społecznych) / Agnieszka Łaba. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2015, nr 2, s. 105-120
  25. Tutoring rówieśniczy dla dziecka ze spektrum autyzmu / KInga Ferenc. // Szkoła Specjalna. – 2018, nr 3, s. 204-211
  26. Uczeń z zespołem Aspergera / Magdalena Alenowicz. // Życie Szkoły. – 2015, nr 3, wkł. Akademia Nauczyciela, s. 22-27
  27. Uczeń z zespołem Aspergera w klasie / Agnieszka Łucjanek. // Dyrektor Szkoły. – 2015,nr 7, s. 50-53
  28. Uczeń ze spektrum autyzmu w klasach I-III / Małgorzata Łoskot. // Życie Szkoły. – 2018, nr 1, s. 22-26
  29. Uczeń ze „szczyptą autyzmu” / Małgorzata Łoskot. // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 1, s. 4-7
  30. Wiara w cuda czy wiara w człowieka? / Joanna Ławicka. // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 10 (102), s. 12-17
  31. Wielodyscyplinarna diagnoza dziecka z autyzmem : funkcjonalna ocena rozwoju / Magdalena Wójcik. // Szkoła Specjalna. – 2017, nr 2, s. 104-115
  32. Wsparcie rodziny dziecka z autyzmem w systemie edukacji / Elżbieta Marczewska. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2016, nr 3, s. 32-37
  33. Wspomaganie komunikacji językowej i interakcji społecznych ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego / Katarzyna Pardej. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2017, nr 4, s. 8-16
  34. Wykorzystanie tutoringu rówieśniczego w edukacji dzieci z zaburzeniami spektrum autyzmu / Daria Szykowna. // Szkoła Specjalna. – 2018, nr 2, s. 136-143

Zbiory audiowizualne

  1. Ja i mój świat 2 [Dokument dźwiękowy] : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : piosenki i zabawy / sł. i muz. Eliza Ludkiewicz, Bartosz J. Ludkiewicz. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia [2015]. Sygn. DZS 1866 CD + teka
  2. Ja i mój świat 2 [Dokument elektroniczny] : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : prezentacje. – [Gdańsk] : Wydawnictwo Harmonia, 2015.  Sygn. DZS CD 1677

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót