Kształcenie osób dorosłych – zestawienie bibliograficzne książek i artykułów z czasopism za lata 2010-2020

1. Międzynarodowe wsparcie w dokształcaniu / Ekkehard Nuissel. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2013, nr 4, s. 18-26
2. Globalne i europejskie problemy współczesnej edukacji dorosłych / Tadeusz Aleksander. //Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 1, s. 9-18
3. Profesjonalizacja nauczycieli alfabetyzacji i edukacji podstawowej dorosłych / Ewa Przybylska.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2014, nr 3, s. 9-19
4. Ocena kompetencji w praktyce edukacyjnej dorosłych : cele, zakres, stosowanie i metody /Ewelina Mania. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, nr 2, s. 135-145
5. Internacjonalizacja edukacji dorosłych / Larissa Lukyanova. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych.- 2010, nr 4, s. 35-39
6. EPALE. E-platforma na rzecz uczenia się dorosłych w Europie / Marta Kostecka. // Poradnik Bibliotekarza. – 2016, nr 11, s. 9-11
7. Znaczenie aktywności edukacyjnej w życiu osób starszych / Iwona Mandrzejewska-Smól. //Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, nr 2, s. 89-100
8. Powszechne Wykłady Uniwersyteckie jako forma pracy Uniwersytetu Warszawskiego na rzecz oświaty dorosłych w okresie II Rzeczpospolitej – zarys problematyki / Magdalena Rzepka. //Kwartalnik Pedagogiczny. – 2017, nr 3, s. 112-130
9. Problemy edukacyjne seniorów z Górnego Śląska na tle poczucia sensu życia w społeczeństwie wiedzy / Grażyna Kempa. // Chowanna. – 2012, t. 2, s. 415-428
10. Stan andragogiki w Polsce w 2010 r. / Tadeusz Aleksander. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych.- 2010, nr 1, s. 7-13
11. Rozwój zawodowy a działania edukacyjne w refleksji andragogicznej / Jolanta Wiśniewska. //Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2013, nr 2, s. 107-113
12. Lokalna edukacja informatyczna dorosłych / Tomasz Kupidura. // Studia Pedagogiczne. – 2012,T. 65, s. 137-146
13. Edukacja i (nie)równość społeczna kobiet : studium dynamiki dostępu / Agnieszka Gromkowska-Melosik. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls 2011. W 33974
14. Refleksja etyczna wokół relacji nauczyciel-wychowawca andragog a osoba dorosła / Dariusz Zając. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 2, s. 99-105
15. Od badań analfabetyzmu funkcjonalnego do innowacji i internacjonalizacji edukacji dorosłych/ Henryk Bednarczyk, Maria Pawłowa. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2016, nr 3, s.180-186
16. Kształtowanie oferty edukacyjnej dla osób dorosłych – możliwości i bariery / Jerzy Ambroży. //Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2010 ,nr 3, s. 65-73
17. Wychowanie fizyczne – ucznia późnej dorosłości / Andrzej Pawłucki. // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2010, nr 7, s. 4-11
18. Uczyć się, aby przeżyć: strategie radzenia sobie z ubóstwem / Ewa Przybylska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2016, nr 3, s. 172-179
19. Reforma szkolnictwa dla dorosłych / Magdalena Mikoś-Korzeń. // Monitor Dyrektora Szkoły. -2017, nr 4, s. 22-26
20. Nowe drogi w andragogice i gerontologii / Olga Czerniawska. – Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej 2011 W 36477
21. O negatywnych aspektach uczenia się w okresie późnej dorosłości / Agnieszka Kozerska. //Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 57-65
22. Studia i badania nad teorią uczenia się osób dorosłych / Jerzy Stochmiałek. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 4, s. 7-15
23. Uniwersytety ludowe i inne formy oświaty dorosłych / pod red. Eleonory Sapii-Drewniak i Joanny Janik-Komar ; Uniwersytet Opolski. – Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego 2010.W 33658
24. Edukacja dorosłych w ofercie szkół wyższych : strategie uczelni w świetle teorii zależności od zasobów / Agnieszka Anielska. // Edukacja. – 2017, nr 3, s. 94-108
25. Uczące się społeczeństwo : o aktywności edukacyjnej dorosłych Polaków / Barbara Worek. -Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2019.W 38008
26. Era trzeciego wieku – implikacje edukacyjne / Zofia Szarota. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2014, nr 1, s. 7-18
27. Między inkluzją a ekskluzją w polskim systemie kształcenia dorosłych / Agnieszka Domagała-Kręcioch, Bożena Majerek. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2017, nr 3, s. 9-18
28. Rola społeczna nauczyciela dorosłych : (na przykładzie Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Toruniu) / Monika Wilgorska-Stanewicz. // Wychowanie Na Co Dzień. – 2012, nr 12, s. 24-31
29. Realizowanie edukacji obywatelskiej w instytucjach formalnej edukacji dorosłych / Anna Kławsiuć-Zduńczyk. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 7-17
30. Aktywizacja zawodowa osób w wieku 50+ / Urszula Jeruszka. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 193-200
31. Edukacja dorosłych w szkołach dla dorosłych / Ewa Rainko. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych.- 2015, nr 3, s. 9-17
32. Europejski obszar szkolnictwa wyższego a uczenie się przez całe życie / Ewa Przybylska. //Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 3, s. 23-29
33. Osoby o niskich kwalifikacjach a uczenie się pozaformalne i nieformalne / Katarzyna Sławińska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2013, nr 2, s. 77-85
34. Projektowanie kwalifikacyjnych kursów zawodowych w aspekcie mobilności i sukcesu na rynku pracy / Dagmara Kowalik. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 136-145
35. Łódzkie innowacje pedagogiczne w edukacji ustawicznej / Janusz Moos. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 3, s. 41-54
36. Aktywność edukacyjna w wybranych placówkach działających na rzecz osób starszych =Educational activity of selected institutions for the elderly / Norbert Pikuła. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2020, nr 2, s. 53-63
37. Wychowanie dorosłych we współczesnym dyskursie pedagogicznym / Ewa Kubiak-Szymborska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, nr 3, s. 23-33
38. Refleksje uczniów dorosłych na temat własnych doświadczeń edukacyjnych / Agnieszka Domagała-Kręcioch. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2017, nr 1, s. 84-92

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót