INTEGRACJA SENSORYCZNA

Opublikowano 12 stycznia 2021 o godzinie 10:27 autor Małgorzata Stepnowska

INTEGRACJA SENSORYCZNA

Zestawienie bibliograficzne w wyborze książek za lata 2011-2020 i artykułów z czasopism za lata 2015-2020 dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce.

KSIĄŻKI

  1. Aktywacja sensoryczna : holistyczna koncepcja wsparcia osób w podeszłym wieku i cierpiącym na demencję / Lore Wehner, Ylva Schwinghammer ; przekład Mateusz Jaśkowiak. – Gdańsk : Harmonia Uniwersalis 2017. W 77305
  2. Codzienne gry i zabawy dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego : 100 zajęć wzmacniających dzieci z problemami sensorycznymi / Barbara Sher ; przekład Katarzyna Bereda-Rosołek. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2018. W 78809
  3. Ćwiczenia korekcyjno-terapeutyczne dla dzieci z wykorzystaniem nietypowych przyborów / Maria Kuleczka-Raszewska. – Warszawa : Difin 2019. W 80287
  4. Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2015. W 77006, W 75495
  5. Edukacja przez ruch : fale, spirale, jodełki, zygzaki / Dorota Dziamska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne 2015. W 76212
  6. Integracja sensoryczna : skuteczne strategie w terapii dzieci i nastolatków / Lindsey Biel ; tłumaczenie Joanna Gołąb. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2015. W 77023, W 75117, W 75118
  7. Integracja sensoryczna a zaburzenia uczenia się / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2018. W 79674, W 80325
  8. Integracja sensoryczna na co dzień / Maria Borkowska, Kinga Wagh. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL 2011. W 71508
  9. Integracja sensoryczna przez cały rok / Magdalena Charbicka. – Warszawa : Difin 2017. W 78085
  10. Integracja sensoryczna w autyzmie / Bożenna Odowska-Szlachcic. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2018. W 80326
  11. Integracja sensoryczna w dialogu : naucz się rozumieć swoje dziecko i pomóż mu w odzyskiwaniu równowagi / Ulla Kiesling ; przekład Emilia Skowrońska. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2017. W 78132
  12. Integracja sensoryczna w rozwoju dziecka : podstawy neurofizjologiczne / Maria Borkowska. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2018. W 79983
  13. Interwencje sensoryczno-motoryczne : jak za pomocą ruchu poprawić ogólne funkcjonowanie ciała / Cara Koscinski ; przekład Anna Sawicka-Chrapkowicz. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2019. W 80181
  14. Kinezjologia edukacyjna w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną / Magdalena Wójcik. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej 2017. W 79492
  15. Nie-zgrane dziecko dorasta : postępowanie z młodzieżą i osobami dorosłymi z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego / Carol Stock Kranowitz ; przekład: Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia. Harmonia Universalis 2017. W 78145
  16. Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw : zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego / Carol Stock Kranowitz ; przekład Joanna Angelika Kamrowska, Karolina Majcher, Patricia Sørensen. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2015. W 76733
  17. Pierwsze zabawy z integracji sensorycznej dla maluchów / Agata Perchalec-Wykręt, Magdalena Sabik ; ilustracje Adam Święcki. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2018. W 79532
  18. Podejmij wyzwanie : materiały do określenia trudności w sferze przetwarzania sensorycznegobodźców dla dzieci, rodziców, terapeutów i nauczycieli / Aleksandra Światowska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2017. W 79533
  19. Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej / redakcja naukowa Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy. – Warszawa : Difin 2019. W 81203
  20. Superoko : litery i cyfry : ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową, koordynację ruchowowzrokową i orientację przestrzenną dla dzieci i dorosłych / Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2018. W 79555
  21. Zgrane nie-zgrane dziecko : pięćdziesiąt prostych ćwiczeń, które pomogą dziecku rozwijać się, uczyć i rosnąć / Joye Newman, Carol Kranowitz ; przekład Emilia Skowrońska. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2017. W 78167
  22. Zrozumieć sygnały sensoryczne dziecka / Angie Voss ; przekład: Anna Sawicka -Chrapkowicz. – Gdańsk : Harmonia Universalis 2017. W 78168

 ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. Czy każdy niejadek ma zaburzenia integracji sensorycznej? / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 7, s. 17-19
  2. Dieta sensoryczna przedszkolaka / Wojciech Kozłowski ; rozm. przepr. Dominika Stefanowska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 2, s. 41-44
  3. Dieta sensoryczna w szkole i w domu / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 2/3 (106), s. 24-28
  4. Edukacja w przestrzeni : „matematyczne laboratorium” przedszkolaka / Dorota Dziamska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 1, s. 3-8
  5. Funkcjonowanie ucznia ze spektrum autyzmu w klasie integracyjnej w ujęciu zaburzeń sensorycznych – studium przypadku / Agnieszka Stefanow. // Szkoła Specjalna. – 2020, nr 3, s. 200-212
  6. Gdy zmysły nie współgrają : zaburzenia sensoryczne u dzieci przedszkolnych / Joanna Fronczak. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 8, s. 52-54
  7. Gry i zabawy doskonalące koordynację wzrokowo-ruchową. // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 4 (107), s. 34-35
  8. Jesień, jesień na dworze : scenariusz zajęć wspierających integrację wielozmysłową dla dzieci starszych / Joanna Fronczak. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 8, s. 56-58
  9. Kiedy otoczenie przeciąża dziecko… / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 10, s. 14-16
  10. Kręci się, spada, buja w obłokach… / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 7, s. 14-17
  11. Kształcenie polisensoryczne / Sylwia Jasińska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 1, s. 36-40
  12. Litery wyskakują z obrazu : ekspresja twórcza dziecka w procesie nauki pisania / Dorota Dziamska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 5, s. 3-9
  13. Matematyczne aspekty systemu Edukacja przez ruch / Dorota Dziamska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 6, s. 3-7
  14. Nadmierne ślinienie się a niska świadomość sensoryczna / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 1, s. 14-16
  15. Nauczanie wielozmysłowe / Margareta Olszewska. // Życie Szkoły. – 2019, nr 3, s. 14-16
  16. Nauczyciel detektyw – jak w trakcie zabaw rozpoznać symptomy zaburzeń modulacji sensorycznej u dzieci / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 9, s. 12-14
  17. Niepewność grawitacyjna i nietolerancja ruchu / Aleksandra Buchholz. // Szkoła Specjalna. – 2017, nr 4, s. 292-301
  18. Organizacja kształcenia specjalnego uczniów z niepełnosprawnością – analiza wybranych problemów / Dorota Pufund. // Szkoła Specjalna. – 2019, nr 3, s. 205-216
  19. Polisensoryczna aktywność plastyczna dzieci / Anna Parakiewicz. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 3, s. 4-9
  20. Przedszkolak z dyspraksją / Małgorzata Łoskot. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2019, nr 3 (100), s. 58-62
  21. Psoty, figle i bazgroły : funkcje podstawowych technik systemu Edukacja przez ruch / Dorota Dziamska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 3, s. 3-8
  22. Psychomotoryka „empowermentu” a terapia integracji sensorycznej według J. Ayres. Analityczna ewaluacja / Jolanta Majewska, Andrzej Majewski. // Wychowanie Na Co Dzień. – 2016, nr 3, s. 21-26
  23. Rola zmysłów w uczeniu się dziecka : integracja sensoryczna w warunkach edukacji szkolnej / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Życie Szkoły. – 2019, nr 5, s. 4-10
  24. Rozpoznawanie zaburzeń SI u dzieci / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 9 (103), s. 17-22
  25. Rozwijanie procesów przetwarzania sensorycznego u dzieci w wieku przedszkolnym / Anna Parakiewicz. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 3, s. 59-64
  26. Rozwój mowy a zaburzenia integracji sensorycznej / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 5 (108), s. 12-16
  27. Sposoby wsparcia dziecka z zaburzeniami SI w szkole / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny 2018, nr 12, s. 17-20
  28. Trudności dzieci z zaburzeniami przetwarzania bodźców wzrokowych / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 3, s. 19-20
  29. Ulotka dla rodziców : kiedy warto skonsultować się ze specjalistą w dziedzinie integracji sensorycznej. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 8, s. 35
  30. Uwarunkowania zaburzeń integracji sensorycznej u dziecka i ich objawy / Barbara Cygan. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2018, nr 2, s. 11-19
  31. W świecie zmysłów, czyli jak usprawniać integrację sensoryczną uczniów / Aleksandra Kubala-Kulpińska. // Życie Szkoły. – 2018, nr 10, s. 42-48
  32. Wczesna diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej kluczem do sukcesu : wywiad z Bożenną Odowską-Szlachcic – oligofrenopedagogiem, tyflopedagogiem, logopedą i terapeutą SI – o istocie oddziaływań na zmysły dziecka w jego rozwoju / Bożenna Odowska-Szlachcic ; rozm. Marta Kaczmarczyk. // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 6, s. 8-11
  33. Wskazówki przydatne do nauczania dziecka z dyspraksją // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 1, s. 35-36
  34. Wspieranie rozwoju dzieci z opóźnionym rozwojem mowy z zastosowaniem terapii integracji sensorycznej / Anna Parakiewicz. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 5, s. 60-64
  35. Wybiórczość pokarmowa w kontekście integracji sensorycznej / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 6 (109), s. 8-12
  36. Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 3, s. 16-21
  37. Wykorzystanie SI na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 4 (106), s. 17-21
  38. Wykorzystanie SI w pracy dydaktycznej – praktyczne wskazówki dla nauczycieli / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 1 (105), s. 20-23
  39. Zaburzenia integracji sensorycznej bez tajemnic / Marta Baj-Lieder. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 2, s. 6-11
  40. Znaczenie integracji sensorycznej dla prawidłowego rozwoju dziecka / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 10 (102), s. 24-28
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return