ZAJĘCIA KOREKCYJNO – WYRÓWNAWCZE

Opublikowano 17 czerwca 2012 o godzinie 14:15 autor Edyta Dobek

ZAJĘCIA  KOREKCYJNO-WYRÓWNAWCZE

Zestawienie bibliograficzne

W zestawieniu uwzględniono książki i artykuły z czasopism dostępne w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce.

Książki


  1. Efektywność dydaktyczna zajęć korekcyjno-wyrównawczych / Ewa Anna Zwolińska. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2010.
  2. Jak przezwyciężać trudności w nauce : praca zbiorowa / pod red. Alicji Giermakowskiej i Anety Jałowieckiej. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP,  op. 2008.
  3. Pedagogika trudności w uczeniu się / Rolf Werning, Birgit Lütje-Klose ; przekł. Magdalena Wojdak-Piątkowska. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009.
  4. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci, które rozpoczną naukę w szkole : podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz zabawy i sytuacje zadaniowe sprzyjające intensywnemu wspomaganiu rozwoju umysłowego i kształtowaniu ważnych umiejętności / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. – Warszawa : Wydawnictwo Edukacja Polska,  op. 2009.
  5. Zaniedbane obszary edukacji – pomiędzy pedagogiką a pedagogiką specjalną : wybrane zagadnienia / Iwona Chrzanowska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009.

Artykuły z czasopism


  1. „Bracia miesiące” – scenariusz zajęć terapeutycznych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu / Jadwiga Jastrząb, Karolina Radecka.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2010, nr 6, dod. Wkładka Metodyczna, nr 6, s. IV-VI
  2. Cykl zajęć utrwalających schemat ciała oraz orientację przestrzenną / Beata Krzyżaniak.// Nauczanie Początkowe. – 2006/2007, nr 4, s. 61-71
  3. Cztery pory roku – zima : konspekt zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla klasy II / Małgorzata Kurys.// Nauczanie Początkowe. – 1998/1999, nr 3, s. 109-110
  4. Ćwiczenia orientacji przestrzennej / Izabela Franc.// Wszystko dla Szkoły. – 2005, nr 10, s. 5 Scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów I-III ze specjalnymi trudnościami w nauce matematyki.
  5. Ćwiczenia profilaktyczno-kompensacyjne dla dzieci w wieku szkolnym : oparte na systemie ćwiczeń hatha jogi / Małgorzata Grabara, Joanna Górna, Janusz Szopa.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2007, nr 12, s. 56-61
  6. Ćwiczenia rozwijające myślenie i umiejętności matematyczne : dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 / Izabela Franc.// Wszystko dla Szkoły. – 2005, nr 10, s. 5-6 Scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów I-III ze specjalnymi trudnościami w nauce matematyki.
  7. Dzienniki zajęć specjalistycznych (logopedycznych, korekcyjno – kompensacyjnych) grupowych oraz indywidualnych / Marzenna Zaorska.// Wychowanie a Co Dzień. – 2008, nr 7/8, dod. Wkładka Metodyczna nr 7/8, s. XII
  8. Indywidualna praca z dzieckiem mającym trudności w opanowywaniu elementarnych pojęć matematycznych / Maria Jędruszczak.// Życie Szkoły. – 1990, nr 5 / 6, s. 216-235. Zawiera zestawy ćwiczeń do pracy korekcyjno-wyrównawczej.
  9. Jak pracować z dzieckiem z trudnościami w czytaniu i pisaniu? / Ewa Szymczak-Jurkowska, Marzenna Figurska, Ewa Świetlik.// Wszystko dla Szkoły. – 2001, nr 7/8, s. 31-32 Zawiera konspekt zajęć terapii językowej dla uczniów klasy II z trudnościami w czytaniu i pisaniu.
  10. Kombinatoryka wyrazowa. Cz. 1 / Barbara Zakrzewska.// Życie Szkoły. – 1990, nr 9, s. 438-445 Zawiera propozycje ćwiczeń do pracy z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w czytaniu.
  11. Kombinatoryka wyrazowa. Cz. 2 / Barbara Zakrzewska.// Życie Szkoły. – 1990, nr 10, s. 521-526 Zawiera propozycje ćwiczeń do pracy z dziećmi o bardzo niskim poziomie umiejętności czytania i pisania..
  12. Konspekt zajęć korekcyjno-kompensacyjnych przeprowadzonych w klasie III / Małgorzata Kurys.//  Wychowanie a Co Dzień. – 1999, nr 4 / 5,  wkładka s. XI-XII Temat: Kształtowanie percepcji wzrokowej, słuchowej i orientacji przestrzennej.
  13. Konspekt zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla klasy II szkoły podstawowej / Małgorzata Kurys.//  Wychowanie a Co Dzień. – 2002, nr 2 / 3,  wkładka s. III-IV Ćwiczenia percepcji wzrokowej i słuchowej.
  14. Konspekt zajęć korekcyjno-wyrównawczych klasy I-III (edukacja matematyczna) / Żanetta Kaczmarek.// Edukacja Medialna. – 2000, nr 1, s. 36-37 Temat : Rozpoznawanie i opisywanie własności prostych figur geometrycznych.
  15. Konspekt zajęć terapeutycznych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się / Jadwiga Jastrząb, Alicja Jurzak, Joanna Mikołajczyk, Iwona Podlawska.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2010, nr 12, dod. Wkładka Metodyczna nr 12, s. II-V
  16. Konspekt zajęć terapii pedagogicznej / Elżbieta Wójcik.// Życie Szkoły. – 1997, nr 5, s. 299-300 Temat: Usprawnianie zaburzonych funkcji analizatora wzrokowego.
  17. Konspekt zajęć z terapii językowej dla uczniów klasy II z trudnościami w czytaniu i pisaniu / Teresa Czepek.// Wszystko dla Szkoły. – 2004, nr 3, s. 18-19
  18. Malowane słowem, gestem i oddechem…, czyli koloroterapia na zajęciach terapeutyczno-rewalidacyjnych / Krystyna Moczia, Joanna Godawa.// Chowanna. – 2009, T. 1, s. 97-107
  19. Metodyczne podstawy pracy korekcyjno-kompensacyjnej w terapii pedagogicznej uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu / Jadwiga Jastrząb.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2010, nr 12, dod. Wkładka Metodyczna nr 12, s.I-II
  20. Otwarte zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze : (klasa I) / Beata Rechnio.// Wszystko dla Szkoły. – 2007, nr 12, s. 21-22
  21. Pomagajmy dzieciom z zaburzeniami mowy / Mirosława Kierska.// Życie Szkoły. – 2002, nr 3, s. 164-167 Ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami mowy i z trudnościami w nauce.
  22. Pomagamy dzieciom o zaburzonej mowie / Kinga Kozłowska.// Nauczanie Początkowe. – 1994/1995, nr 5, s. 75-81
  23. Praca nauczyciela logopedy z dzieckiem z wadą wymowy / Aldona Feder.// Życie Szkoły. – 2000, nr 6, s. 329-333 Postępowanie korekcyjno-wyrównawcze.
  24. Praca kompensacyjno – wyrównawcza / Beata Musielak.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 3, s. 46-49
  25. Praca korekcyjna z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych / Teresa Barabach, Beata Jóźwik-Plaskota.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 3, s.88-92
  26. Praca korekcyjno-kompensacyjna z dziećmi dyslektycznymi / Barbara Kańtoch.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2000, nr 1, s. 35-36
  27. Praca terapeutyczno-rewalidacyjna : w świetle literatury i własnych doświadczeń / Wioletta Barczak.// Życie Szkoły. – 2001, nr 3, s. 160-165
  28. Problem dziecka jąkającego się MW społeczności klasowej i sposoby przezwyciężania trudności w jego mowie. Nauczanie Początkowe. – 1991/1992, nr 5, s. 49-51
  29. Program zajęć reedukacji : dla uczniów klas IV-VI ze specyficznymi problemami w nauce / Joanna Pelikan.// Wszystko dla Szkoły. – 2011, nr 11, s. 19-21
  30. Program zajęć terapeutycznych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się / Renata Majewska.// Wszystko dla Szkoły. – 2004, nr 10, s. 7-8
  31. Przykładowy konspekt zajęć terapii pedagogicznej / Elżbieta Wójcik.// Życie Szkoły. – 1996, nr 9, s. 552-553 Temat: Usprawnianie zaburzonych funkcji analizatora wzrokowego i słuchowego.
  32. Przykładowy konspekt zajęć wyrównawczych w klasach I-III / Aniela Stefan.// Życie Szkoły. – 1999, nr 2, s. 140 Temat: Ćwiczenia usprawniające zaburzone funkcje poznawcze – różnicowanie głosek m-n.
  33. Scenariusz zajęć korekcyjno–kompensacyjnych dla uczniów z ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się w szkole podstawowej / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 6, s. 34-35
  34. Scenariusz zajęć korekcyjno–kompensacyjnych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w gimnazjum / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 6, s. 36-37
  35. Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy III wspomagający rozwój emocjonalny / Anna Jarmuła-Misior.// Nauczanie Początkowe. – 2010/2011, nr 4, s. 74-80
  36. Stosowanie terapii w wychowaniu / Elżbieta Bednarska, Iwona Preis.// Życie Szkoły. – 2001, nr 8, s. 485-487
  37. Stymulowanie rozwoju psychofizycznego uczniów klas początkowych / Irena Tarkowska.// Życie Szkoły. – 1997, nr 5, s. 269-276 Zawiera ćwiczenia, które mogą stanowić integralną część reedukacji dla dzieci z trudnościami w czytaniu.
  38. System oddziaływań za pomocą ćwiczeń relaksacyjno-koncentrujących a zintegrowanym kształceniu początkowym / Monika Pietras.// Wszystko dla Szkoły. – 2004, nr 9, s. 4-6
  39. Terapia pedagogiczna uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się elementarnych umiejętności czytania i pisania / Jadwiga Jastrząb.// Wychowanie na co Dzień. – nr 1 / 2, wkładka s. I-IV Zawiera scenariusz zajęć terapii pedagogicznej w 4-osobowej grupie uczniów klasy II.
  40. Terapia zabawą / Beata Bielska.// Nauczanie Początkowe. – 2004/2005, nr 3, s. 55-59
  41. Trudności z nauką czytania i pisania / Danuta Kukułka.// Życie Szkoły. – 2001, nr 9, s. 556-561 Ćwiczenia percepcji wzrokowej i wzrokowo-przestrzennej.
  42. W lewo, w prawo, w górę, w dół… : zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w klasie 3/ Małgorzata Kurys.// Życie Szkoły. – 2003, nr 6, s. 342-343 Temat zajęć: Usprawnianie orientacji kierunkowo-przestrzennej.
  43. Wielostronne nauczanie i uczenie się u podstaw skutecznej terapii pedagogicznej / Jadwiga Jastrząb.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2009, nr 3, dod. Wkładka Metodyczna nr 3, s. I-V
  44. Wszystko jest możliwe! : (scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z elementami terapii przez sztukę dla uczniów klas IV z obniżoną sprawnością grafomotoryczną) / Mirosława Kalicińska, Joanna Sinicka.// Wszystko dla Szkoły. – 2007, nr 3, s. 18-19
  45. Zajęcia korekcyjne dla dziecka z niedosłuchem / Maria Morkisz.// Edukacja i Dialog. – 2004, nr 6, s. 48-51
  46. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne / Violetta Jurska, Irena Daszuta.// Życie Szkoły. – 2003, nr 4, s. 248-249 Scenariusz zajęć. Temat: Różnicowanie głosek „p” i „b” na początku wyrazu poprzez  ćwiczenia słuchowo-wzrokowe.
  47. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne z zakresu doskonalenia umiejętności cichego czytania ze zrozumieniem / Mariola Piętal.// Nauczanie Początkowe. – 2000/2001, nr 2, s. 74-84
  48. Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze z matematyki / Berenika Korcz.// Edukacja i Dialog. – 2005, nr 9, s. 21-25
  49. Zajęcia reedukacyjne dla uczniów kl. I i II / Małgorzata Kurys.// Nauczanie Początkowe. – 1992/1993, nr 3, s. 45-51
  50. Zestaw ćwiczeń i zadań z zakresu wiadomości praktycznych do wykorzystania na lekcjach lub na zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych / Małgorzata Kurys.// Nauczanie Początkowe. – 1996/1997, nr 1, s. 93-100 Klasa II : Obliczenia zegarowe. Klasa III : Kalendarz.
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return