UNIWERSYTETY TRZECIEGO WIEKU

Opublikowano 1 lipca 2016 o godzinie 15:46 autor Edyta Dobek

Uniwersytety trzeciego wieku
Zestawienie bibliograficzne za lata 2005-2016

Książki


  1. 40 lat ruchu Uniwersytetów Trzeciego Wieku w Polsce : 1975-2015 / [zespół red. Krystyna Bielowska, Krystyna Lewkowicz]. – Warszawa : Uniwersytet Trzeciego Wieku im. Haliny Szwarc : Fundacja „Ogólnopolskie Porozumienie Uniwersytetów Trzeciego Wieku”, 2014.
  2. Edukacja osób starszych : seniorzy w przestrzeni nowych mediów / Łukasz Tomczyk. – Warszawa:Difin,2015.
  3. Profesjonalny Uniwersytet Trzeciego Wieku : program edukacyjno-aktywizujący UTW : wybrane zagadnienia / Wiesława Borczyk, Zdzisława Zacłona. – Nowy Sącz : Ogólnopolska Federacja Stowarzyszeń Uniwersytetów Trzeciego Wieku, 2014.
  4. Socjologia jako społeczna terapia / red. nauk. Anna Wachowiak ; Polskie Towarzystwo Socjologiczne, Uniwersytet Zielonogórski. – Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, cop. 2008.
  5. Starzenie się a satysfakcja z życia / red. Stanisława Steuden, Mieczysław Marczuk ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Instytut Psychologii ; Towarzystwo Wolnej Wszechnicy Polskiej. Lubelski Uniwersytet Trzeciego Wieku. – Lublin : Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, cop. 2006.
  6. Tworzenie uniwersytetu trzeciego wieku – krok po kroku / Daniel Jachimowicz, Wojciech Nalepa. – Nowy Sącz : Ogólnopolska Federacja Stowarzyszeń Uniwersytetów Trzeciego Wieku, 2012.
  7. Uniwersytety trzeciego wieku : przeciw wykluczeniu, dla społeczeństwa wiedzy / red. nauk. Jacek Gulanowski.- Wrocław : Agencja Wydawnicza „Argi”, 2012.

Artykuły z czasopism


  1. Aktywizowanie mieszkańców domów pomocy społecznej / Anna Zawada.// Praca Socjalna. – 2007, nr 1, s. 90-96
  2. Człowiek starszy a edukacja : realizacja potrzeb samodoskonalenia i samokształcenia na przykładzie Dębickiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku / Joanna Garbulińska.// Ogrody Nauk i Sztuk. -2014. T. 4, s. 378-383
  3. Działalność uniwersytetów trzeciego wieku w aktywizacji seniorów / Agnieszka Regulska. // Roczniki Pedagogiczne. – 2012, T. 4, nr 1, s. 109-127
  4. Edukacja jako sposób przygotowania do starości / Małgorzata Dzięgielewska.// Chowanna. – 2009, T. 2, s. 49-62
  5. Edukacja medialna seniorów w kontekście rozwijającego się społeczeństwa informacyjnego / Paulina Woźniak-Chojnacka.// Dyskursy Młodych Andragogów. – 2015, [T.] 16, s. 175-185
  6. Edukacja seniorów priorytetem krajowym / Małgorzata Kacprzak.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2007, nr 2, s. 59-62
  7. Kierunki rozwoju uniwersytetów trzeciego wieku / Andrzej Klimczuk.// E-Mentor. –  2013, nr 4, s. 72-77
  8. „Open Doors for Europe” – doświadczenia Lubelskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku / Małgorzata Maria Stanowska.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2007, nr 2, s. 52-59
  9. Powołujemy Zwoleński Uniwersytet Seniorów / Henryk Bednarczyk, Maria Mendyk, Bogusława Jaworska.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2007, nr 4, s. 91-94
  10. Problemy edukacyjne seniorów z Górnego Śląska na tle poczucia sensu życia w społeczeństwie wiedzy / Grażyna Kempa.// Chowanna. – 2012, t. 2, s. 415-428
  11. Rola uniwersytetów trzeciego wieku w aktywnym starzeniu się / Zofia Hasińska, Ewa Tracz.// Nauki Społeczne. – 2013, [nr] 1, s. 91-102
  12. Rola uniwersytetów trzeciego wieku w stymulowaniu aktywności społecznej i edukacyjnej osób starszych / Danuta Książek.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 1, s. 167-174
  13. Senior – (nie)zwykły uczeń w centrum zainteresowania glottodydaktyki / Joanna Kic-Drgas.// Lingwistyka Stosowana . – 2010,  T. 3, s. 197-207
  14. Słuchacze uniwersytetów trzeciego wieku w rozbudowywaniu przestrzeni edukacyjnej / Grażyna Orzechowska.// Biblioteka Gerontologii Społecznej. – 2013, Nr 3, s. 127-136
  15. „Szkoła starości” – być, aby się uczyć / Agnieszka Stopińska-Pająk.// Chowanna. – 2009, T. 2, s. 11-23
  16. Uczelnia z misją – 35 lat działalności Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Szczecinie / Beata Bugajska.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2014, nr 1, s. 62-75
  17. Uniwersytet trzeciego wieku – centrum aktywności edukacyjnej w Uniwersytecie Wrocławskim / Aleksander Kobylarek.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2014, nr 1, nr 76-82
  18. Uniwersytet Trzeciego Wieku : edukacja zawsze na czasie / Anna Bielawska, Jadwiga Pieścikowska, Grażyna Bączyk, Monika Pyszczorska, Dorota Bernad, Beata Skokowska, Lucyna Gacek.// Nowiny Lekarskie. –  2012,  nr 1, s. 80-83
  19. Uniwersytety trzeciego wieku : element edukacji permanentnej / Katarzyna Miska, Agnieszka Musolf-Parol.// Zamojskie Studia i Materiały. Seria Pedagogika. – 2011, Nr 1, s. 123-128
  20. Uniwersytety III wieku – fenomen współczesności / Stanisław Turowski.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2009, nr 1/2, s. 32-33
  21. Uniwersytet Trzeciego Wieku jako instytucja przeciwdziałająca marginalizacji osób starszych / Aleksandra Marcinkiewicz.// Ogrody Nauk i Sztuk. – 2012, T. 2, s. 458-467
  22. Uniwersytety trzeciego wieku jako nowa forma nauczania technologii informacyjnych / Iwona Chomiak-Orsa.// Informatyka Ekonomiczna. -2010,  Nr 17, s. 49-58
  23. Uniwersytet Trzeciego Wieku jako instytucja aktywizująca osoby starsze : badania własne / Izabela Wróblewska, Jerzy Błaszczuk.// Nowiny Lekarskie. –  2012,  nr 1, s. 31-35
  24. Uniwersytet trzeciego wieku jako instytucja realizująca ideę edukacji osób starszych / Paulina Świątek.// Studia Humanistyczne AGH . – 2012,  T. 11, [z.] 1, s. 153-168
  25. Uniwersytet Trzeciego Wieku – przeszłość, teraźniejszość, przyszłość / Małgorzata Halicka, Krzysztof Czykier.// Edukacja. – 2009, nr 3, s. 132-137
  26. Uniwersytet trzeciego wieku w edukacji całożyciowej / Wanda Jakubaszek.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2014, nr 1, s. 83-98
  27. Uniwersytet trzeciego wieku wobec e-ekskluzji seniorów / Aleksander Marcinkiewicz.// Biblioteka Gerontologii Społecznej. – 2013, Nr 1/2, s. 133-143
  28. Uniwersytety III Wieku szansą na samorealizację / Joanna Garbulińska.// Pedagogika Katolicka. – 2013, nr 2, s. 129-137
  29. Zadania edukacyjno-wychowawcze nauczycieli uniwersytetu trzeciego wieku / Tomasz Kruszewski.// Studia Dydaktyczne. 2013, T. 24/25,  s. 63-78
  30. Zapotrzebowanie na wsparcie słuchaczy Uniwerystetu Trzeciego Wieku a odczuwanie samotności i utrzymywanie kontaktów z rodziną / Lucyna Smoleń, Lucyna Gazdowicz, Anita Żyłka-Reut.// Acta Elbingensia : rocznik naukowy Elbląskiej Uczelni Humanistyczno-Ekonomicznej. – 2011, T. 11, s. 38-46
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return