DYSKALKULIA

Opublikowano 12 czerwca 2017 o godzinie 13:13 autor Edyta Dobek

Dyskalkulia
Zestawienie bibliograficzneWykaz zawiera książki, artykuły z czasopism i zbiory audiowizualne dostępne w Bibliotece Pedagogicznej  w Ostrołęce.
Książki:


  1. 5 największych problemów u dzieci : poradnik dla nauczycieli, wychowawców i rodziców / Dorota Nosowska, Renata Kreczman-Madej. – Warszawa : Arystoteles, 2010.Sygn. W 67071
  2. Aby polubić matematykę : zestaw ćwiczeń terapeutycznych dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej mających specyficzne trudności w uczeniu się matematyki / Alicja Małasiewicz. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015. Sygn. W 76334
  3. Aby polubić matematykę : zestaw ćwiczeń terapeutycznych dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej mających specyficzne trudności w uczeniu się matematyki / Alicja Małasiewicz. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2006. Sygn. W 61651
  4. Dar uczenia się : sprawdzona nowa metoda korekcji ADD, problemów z matematyką i pisaniem odręcznym / Ronald D. Davis, Eldon M. Braun ; przeł. Monika Hartman. – Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, cop. 2006. Sygn. W 57474, W 57475, W 57515
  5. Dyskalkulia / Karin Landerl, Liane Kaufmann ; przekł. Mateusz Jaśkowiak. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2015. Sygn. P 72527
  6. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki : przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjnowyrównawcze/ Edyta Gruszczyk-Kolczyńska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2013. Sygn. W 72008
  7. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki : przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjnowyrównawcze / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1992  Sygn. W 44271, W 44272, W 44273
  8. Jak przezwyciężać trudności w nauce : praca zbiorowa / pod red. Alicji Giermakowskiej i Anety Jałowieckiej. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2008. Sygn. W 63106, W 63107
  9. Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : materiały dla nauczycieli / [aut. Emilia Wojdyła et al.]. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2010.  Sygn. W 68193, P 68192
  10. Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów klas 1-3 z trudnościami wliczeniu i zdobywaniu umiejętnośi matematycznych : edukacja matematyczna / Alicja Tanajewska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015. Sygn. W 76921
  11. Psychologia trudności arytmetycznych u dzieci : doniesienia z badań / Urszula Oszwa (red. nauk.). – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2008. Sygn. W 61213
  12. Psychologiczna analiza procesów operowania liczbami u dzieci z trudnościami w matematyce / Urszula Oszwa. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2009. Sygn. W 64389
  13. Wczesna diagnoza dziecięcych trudności w liczeniu : wybrane zagadnienia / Urszula Oszwa (red. nauk.). – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008. Sygn. W 61268, W 66146, W 66147
  14. Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych : problem diagnozy i terapii / Urszula Oszwa. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008. Sygn. W 63440
  15. Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych : problem diagnozy i terapii / Urszula Oszwa. – Kraków : Impuls, 2005. Sygn. P 55294
  16. Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych : problem diagnozy i terapii / Urszula Oszwa. – Kraków : Impuls, 2006. Sygn. W 58877, W 58878

Artykuły z czasopism:


  1. Ćwiczenia do pracy z uczniem z dyskalkulią / Natalia Minge, Krzysztof Minge. // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 3 (31), s. 56-58
  2. Ćwiczenie czyni mistrza / Natalia i Krzysztof Minge. // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 6, dod. urodzinowy s. 63-66
  3. Czy dziewięć jest większe od sześciu? / Magdalena Pitala. // Psychologia w Szkole. – 2007, nr 3, s. 61-68
  4. Dyskalkulia / Przemysław Bąbel, Ewa Srebro. // Nauczanie Początkowe. – 2004/2005, nr 4, s.13-17
  5. Jak pomóc dziecku z dyskalkulią? : [zestawienie bibliograficzne w wyborze] / Elżbieta Trojan. // Wychowawca. – 2010, nr 6, s. 11
  6. Jak pomóc dziecku z dyskalkulią? / Magdalena Pitala. // Psychologia w Szkole. – 2007, nr 4, s. 65-74
  7. Koszmarne liczby / Patricia Thivissen. // Charaktery. – 2013, nr 9, s. 78-80
  8. Magia cyfr / Andreas Nieder ; tł. Grzegorz Szczepański. // Charaktery. – 2011, nr 5, s. 46-50
  9. Mózg, który nie liczy / Szczepan Grzybowski. // Charaktery. – 2015, nr 12, s. 64-67
  10. Pokolenie „DYS” / Katarzyna Girczys-Połedniok. // Charaktery. – 2015, nr 5, s. 58-60
  11. Sposoby pracy z uczniami z dysleksją / Aneta Paszkiewicz. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2011, nr 5, s.50-56
  12. Sprawozdanie z konferencji : „Psychologiczno-pedagogiczna diagnoza dysleksji i dyskalkulii – problemy i nowe rozwiązania”, Warszawa 9 grudnia 2008 / Kamila Kozłowska. // Szkoła Specjalna. – 2009, nr 3, s. 228-231
  13. Sprawozdanie z międzynarodowej konferencji ” Dyskalkulia – diagnoza, terapia i wsparcie edukacyjne. Gdańsk, 28-29 marca 2014 / Izabela Pietrowska. // Szkoła Specjalna. – 2014, nr 5, s. 375-378
  14. Szkolne potyczki z matematyką : czyli co o dyskalkulii każdy nauczyciel wiedzieć powinien / Aleksandra Kubala- Kulpińska. // Życie Szkoły. – 2015, nr 10, dod. Akademia Nauczyciela, s. 18-22
  15. Trudności u dzieci w uczeniu się matematyki – w świetle prac Urszuli Oszwy / Teresa Wejner. // Wychowanie Na Co Dzień. – 2009, nr 1/2, dod. Wkładka Metodyczna nr 1/2, s. XI-XII
  16. Zadania dla ucznia klasy II gimnazjum ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki / Agnieszka Zielińska.// Matematyka. – 2016, nr 1, s. 22-24

Zbiory audiowizualne:


  1. Kinezjologia edukacyjna [DVD] : ćwiczenia, inspiracje, afirmacje / scen. Joanna Zwoleńska. – Warszawa : Kined, [2004]. Sygn. DVD 2294
  2. Trening matematyczny – pokonaj dyskalkulię [Dokument elektroniczny] / red. prowadzący Maciej Krzywda-Pogorzelski ; koncepcja metodyczna i scen. ćwiczeń Grażyna Krzywda-Pogorzelska ; kier. projektu Arkadiusz Rzekanowski ; programowanie Tomasz Misiewicz, Łukasz Koźmiński ; projekt graf. Jacek Szleszyński. – Wrocław : pwn.pl, cop. 2008. Sygn. CD 1512
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return