AUTYZM I ZESPÓŁ ASPERGERA

Opublikowano 7 lutego 2012

Autyzm i Zespół Aspergera

Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1988-2011Zestawienie bibliograficzne zostało sporządzone w oparciu o wybrane zbiory Biblioteki Pedagogicznej w Ostrołęce Filii w Wyszkowie. Wybór obejmuje literaturę z zakresu medycyny, pedagogiki, psychologii, socjologii.

Zestawienie podzielone jest na następujące części:

  • wydawnictwa zwarte (obejmują pozycje książkowe z lat 1988-2011) ;
  • wydawnictwa ciągłe (obejmują artykuły z lat 2000-2011).

Dokumenty drukowane:

wydawnictwa zwarte:

  1. Analiza różnicująca wybranych zespołów zaburzeń autystycznych : zarys rewalidacji / Jacek Jarosław Błeszyński. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2010.
  2. Autyzm : jak pomóc rodzinie / Peter Randall, Jonathan Parker ; przeł. Sylwia Pikiel. – Gdańsk : Gdańskie Towarzystwo Psychologiczne, 2001.
  3. Autyzm : jak pomóc rodzinie / Peter Randall, Jonathan Parker ; przekł. Sylwia Pikiel. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2002.
  4. Autyzm : na granicy zrozumienia / red. nauk. Barbara Winczura. – Wyd. 2. – Kraków : Impuls, 2010.
  5. Autyzm : wyjaśnienie tajemnicy / Uta Frith ; przekł. Mikołaj Hernik, Grzegorz Krajewski. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008.
  6. Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. – Kraków : „Impuls”, 2000.
  7. Autyzm i dieta : o czym warto wiedzieć / Rosemary Kessick ; [tł. Sylwia Kuchta]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna Sp. z o.o, 2010.
  8. Autyzm i zespół Aspergera / Jadwiga Komender, Gabriela Jagielska, Anita Bryńska. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2009.
  9. Autyzm i zespół Aspergera / pod red. Uty Frith ; z jęz. ang. tł. Beata Godlewska. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2005.
  10. Autyzm u dzieci : diagnoza, klasyfikacja, etiologia / Ewa Pisula. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2001.
  11. Autyzm w ujęciu psycholingwistycznym : terapia dyskursywna a teoria umysłu / Małgorzata Młynarska. – Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2008.
  12. Autyzm wyzwaniem naszych czasów / pod red. Tadeusza Gałkowskiego i Joanny Kossewskiej. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2004.
  13. Dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera : praktyczne doświadczenia z codziennej pracy / Wanda Waclaw, Ulla Aldenrud, Stefan Ilstedt ; tł. Małgorzata Aleksandrowicz. – Katowice : „Śląsk”, 2000.
  14. Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej : zaburzenia rozwojowo-sensoryczne oraz edukacyjne występujące w ramach autyzmu, ADHD, trudności szkolnych oraz zaburzeń dwubiegunowych / Polly Godwin Emmons, Liz McKendry Anderson ; [tł. Robert Waliś]. – Warszawa : Wydawnictwo K.E. Liber, 2007.
  15. Dzieci z zaburzeniami łączonymi : ADHD, trudności w nauce, zespół Aspergera, zespół Touretta, depresja dwubiegunowa i inne zaburzenia / Martin L. Kutscher, Tony Attwood, Robert R. Wolff ; tł. Robert Waliś. – Warszawa : K.E. Liber, 2007.
  16. Dziecko autystyczne : dziennik terapeuty / Magdalena Grodzka. – Wyd. 3. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007.
  17. Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera : studium przypadku / Aleksandra Maciarz, Małgorzata Biadasiewicz. – Kraków : „Impuls”, 2000.
  18. Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera : studium przypadku / Aleksandra Maciarz, Małgorzata Biadasiewicz. – Wyd. 2. – Kraków : „Impuls”, 2005.
  19. Dziecko z autyzmem : terapia deficytów poznawczych a teoria umysłu / Barbara Winczura. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008.
  20. Dziecko zagubione w rzeczywistości : historia autyzmu od czasów baśni o wróżkach, fikcja literacka i rzeczywistość kliniczna / Alfred i Francoise Brauner ; tł. [z fr. ] Tadeusz Gałkowski. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1988.
  21. Dziecko zagubione w rzeczywistości : historia autyzmu od czasów baśni o wróżkach, fikcja literacka i rzeczywistość kliniczna / Alfred i Francoise Brauner ; tł. [z fr. ] Tadeusz Gałkowski. – Wyd.2. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1993.
  22. Dziwne, niepojęte : autystyczne dziecko / Carl H. Delacato ; tł. [z ang.] Monika Główczak. – Warszawa : Fundacja „Synapsis”, 1995.
  23. Jak pracować z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Fintan J. O’Regan ; tł. Robert Waliś. – Warszawa : Liber, 2005.
  24. Język a myślenie : terapia osób z zaburzeniami mowy / Tomasz Smereka. – Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2009.
  25. Kiedy mózg pracuje inaczej : ADHD, alkoholizm, autyzm, deja vu, dysleksja, leworęczność, słuch absolutny, pamięć fotograficzna, sezonowe zaburzenie afektywne, synestezja / Allen D. Bragdon, David Gamon; przekł. Liliana Okupniak. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005.
  26. Małe dziecko z autyzmem / Ewa Pisula. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005.
  27. Modele zachowań oraz współpraca z dziećmi autystycznymi : poradnik dla rodziców i osób profesjonalnie zajmujących się problemem / pod red. Catherine Maurice ; współpr. Gina Green, Stephen C. Luce ; [tł. tekstu zespół współpr. Fundacji „Adama”]. – Warszawa : Twigger, 2002.
  28. Możliwości komunikacyjne dzieci autystycznych / Katarzyna Markiewicz. – Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2004.
  29. Neuropsychologia a humanistyka / pod red. Marii Pąchalskiej, Grażyny Ewy Kwiatkowskiej. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2010.
  30. Nie każdy jest Rain Manem / Anna Teluk-Lenkiewicz. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna Sp. z o.o, 2010.
  31. Nikt nigdzie : niezwykła autobiografia autystycznej dziewczyny / Donna Williams ; [tł. Przemysław Gryz i Marta Klimek-Lewandowska]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2005.
  32. Oblężenie : rodzinna wyprawa w świat dziecka autystycznego / Clara Claiborne Park ; przeł. Janusz Margański. – Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2003.
  33. Pomóż dziecku z… autyzmem / D.Seach, M. Lloyd, M. Preston ; [tł. Dorota Ściepko-Cram]. – Warszawa : Wydawnictwo K.E. Liber, 2006.
  34. Psychiatria dzieci i młodzieży / pod red. Ireny Namysłowskiej ; aut. Wanda Badura-Madej [et al.]. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2005.
  35. Psychiatria wieku rozwojowego / pod red. Anieli Popielarskiej ; Maria Popielarska. – Wyd. 3 zmien i uzup. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2000.
  36. Rodzina jako środowisko osób z autyzmem : aspekt wychowawczo-terapeutyczny / Jacek Jarosław Błeszyński. – Toruń : Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2005.
  37. Standardy postępowania diagnostyczno-orzekająco-rehabilitacyjnego wobec dzieci i młodzieży : poradnik dla pracowników pedagogicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz nauczycieli szkół. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005.

wydawnictwa ciągłe

  1. Analfabeci emocji / Anna Waligórska, Michał Waligórski.// Charaktery. – 2012, nr 1, s. 76-80
  2. Autyzm : wybór bibliografii z lat 1998-2009 / oprac. Elżbieta Trojan.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2010, nr 7, s. 62-64
  3. Autyzm a płeć / Agnieszka Czapczyńska.// Remedium. – 2005, nr 3, s. 22-23
  4. Autyzm czy nie autyzm? / Anna Dubis.// Edukacja i Dialog. – 2005, nr 6, s. 24-29
  5. Autyzm i zespół Aspergera : (zestawienie bibliograficzne) / Bożena Zwierzyńska.// Nowa Szkoła. – 2009, nr 2, s. 55-60
  6. Autyzm jako proces. Przeciwdziałanie eskalacji zaburzeń / Hanna Olechnowicz.// Rewalidacja. – 2007, nr 2, s. 3-14
  7. Autyzm jako wynik zaburzeń we wczesnych etapach rozwoju człowieka / Marzena Górecka, Tomasz Hanć.// Remedium. – 2011, nr 5, s. 6-7
  8. Autyzm. Czy wszystko o nim wiemy? / Anna Waligórska, Michał Waligórski.// Psychologia w Szkole. – 2011, nr 3, s. 134-140
  9. Biologiczne uwarunkowania autyzmu / Marzena Górecka, Tomasz Hanć.// Remedium. – 2010, nr 2, s. 24-25
  10. By nauka poszła w świat / Nina Zawidniak.// Psychologia w Szkole. – 2011, nr 2, s. 137-142
  11. Charakterystyka dziecka z zaburzeniami zachowania o charakterze autystycznym oraz wstępna propozycja kierunków oddziaływań podejmowanych w celu poprawy jego funkcjonowania / Joanna Wrońska.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 57-61
  12. Choroba sieroca i autyzm – terapia interakcji wiążących jako współprzeżywanie i obopólna gratyfikacja dziecka i dorosłego / Hanna Olechnowicz.// Nowiny Psychologiczne. – 2005, nr 2, s. 29-50
  13. Co mu jest? : (dylematy związane z diagnozowaniem dzieci, u których występują zaburzenia komunikacji) / Maria Piszczek.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 12-23
  14. Czy dziecko głuchoniewidome może być autystyczne / Marzenna Zaorska.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 4, s. 298-304
  15. Diagnoza autyzmu u małego dziecka – implikacje do pracy w rodzinie / Andrzej Wolski.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 24-44
  16. Dzieci autystyczne w klasach integracyjnych.// Wychowawca. – 2008, nr 10, s. 14 -15
  17. Dzieci z autyzmem / Izabela Gelleta-Mac.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 4, s. 36-39
  18. Dzieci zamknięte we własnym świecie / Ewa Pisula.// Życie Szkoły. – 2003, nr 6, s. 324-327
  19. Dziecko autystyczne / Barbara Sędzimir.// Wychowawca. – 2003, nr 9, s. 16-17
  20. Dziecko autystyczne : (opis przypadku) / Maria Herzyk.// Rewalidacja. – 2006, nr 2, s. 101-107
  21. Dziecko autystyczne : metody i formy pracy w szkole / Katarzyna Patyk.// Nowa Szkoła. – 2009, nr 5, s. 45-53
  22. Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera / Małgorzata Biadasiewicz. // Szkoła Specjalna. – 2001, nr 2, s. 91-95
  23. Dziecko 5-letnie ze zdiagnozowanym Zespołem Aspergera : (opis przypadku) / Beata Grzelak.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 22-32
  24. Dziecko z autyzmem w grupie integracyjnej / Nina Zawidniak.// Życie Szkoły. – 2010, nr 10, s.30-36
  25. Dziewczęta i kobiety z zespołem Aspergera : sukces czy porażka w szkole lub w pracy? / Agnieszka Rynkiewicz.// Edukacja i Dialog. – 2009, nr 5, s. 18-23
  26. Edukacja eksperymentalna i wczesna interwencja w autyzmie / Agnieszka Rynkiewicz.// Edukacja i Dialog. – 2009, nr 4, s. 30-32
  27. Forum internetowe – pomoc i samopomoc dla rodzin osób niepełnosprawnych / Izabela Krasiejko.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2007, nr 1, s. 33-48
  28. Funkcjonowanie Janka w środowisku domowym i szkolnym / Justyna Swat.// Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 34-39
  29. Funkcjonowanie psychospołeczne rodziców i rodzeństwa dziecka autystycznego / Sylwia Błaszczyk.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 3, s. 40-44
  30. Hipoterapia w usprawnianiu dzieci autystycznych / Izabela Zając, Małgorzata Grabara, Jadwiga Pucher.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2002, nr 11, s. 8-10
  31. Integracja dziecka autystycznego z rówieśnikami / Jolanta Narewska, Elżbieta Woźniak.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2003, nr 4, s. 43-44
  32. Jacek – diagnoza funkcjonowania i zarys programu terapeutycznego / Żaneta Wójcik.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 42-46
  33. Jak przygotować dziecko autystyczne do nauki szkolnej? / Katarzyna Patyk.// Edukacja i Dialog. – 2010, nr 1/2, s. 72-76
  34. Jak uczyć dzieci z autyzmem rozumieć myśli, uczucia i intencje innych ludzi? : implikacje terapeutyczne dla teorii umysłu / Barbara Winczura.// Rewalidacja. – 2010, nr 1, s. 29-47
  35. Kacper – dziecko autystyczne / Magdalena Sowińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2006, nr 10, s. 43-45
  36. Kasia – opis poziomu funkcjonowania i próby terapii / Agnieszka Tchórz-Dytko.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 61-67
  37. Kiedy Asperger dorasta razem z nami / Lee A. Wilkinson.// Charaktery. – 2008, nr 12, s.72-76
  38. Kierunki pracy terapeutycznej z autystyczną Zosią : charakterystyka dziecka / Krystyna Królikowska.// Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 29-34
  39. Klub dla osób z autyzmem / Iwona Jędrzejczyk.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2009, nr 9, s. 54-56
  40. Kompetencje społeczne rodzeństwa osób z autyzmem / Dorota Danielewicz, Jarosław Rola.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 1, s. 32-41
  41. Koncepcja diagnozy rozwojowej w terapii dzieci z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami / Joanna Ławicka.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 4, s. 296-305
  42. Kwestionariusz do oceny kompetencji emocjonalno-społecznych (KOKE-S) wysoko funkcjonujących artystów i dzieci z zespołem Aspergera : (część pierwsza) Maria Piszczek.// Rewalidacja. – 2010, nr 1, 48-63
  43. Łukasz / Jolanta Chodorowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2000, nr 1, s. 43-44
  44. Mocne strony autyzmu : zespół Aspergera / Agnieszka Rynkiewicz.// Edukacja i Dialog. – 2009, nr 2, s. 52-56
  45. Motyl uwięziony w ciemnościach / Sawrina Stopyra.// Psychologia w Szkole. – 2008, nr 1, s. 143-149
  46. Możliwość edukacji – autyzm u dzieci z małych środowisk / Jadwiga Rafalska-Kawalec.// Życie Szkoły. – 2005, nr 10, s. 21-25
  47. Mój pierwszy uczeń z autyzmem / Żaneta Dylikowska.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 32-35
  48. Na imię mam ASPIE / Krystana Milewska.// Charaktery. – 2007, nr 11, s. 66-69
  49. Neurony i roboty kontra autyzm / Mark Alex Turner.// Charaktery. – 2008, nr 9, s. 68-71
  50. Nieproste życie z Aspergerem. Cz. 1 / Joanna Święcicka.// Psychologia w Szkole. – 2010, nr 1, s. 92-97
  51. Nietypowe zachowania Janka / Dorota Puczyńska.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 35-39
  52. Nietypowe zainteresowania Mateusza : (program pracy z autystycznym chłopcem) / Edyta Kunicka.// Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 16-28
  53. Ośrodek terapii dzieci autystycznych „Giant Steps” / Krzysztof Stachyra.// Szkoła Specjalna. – 2008, nr 1, s. 73-75
  54. Percepcja sytuacji społecznego komunikowania się przez dziecko autystyczne / Halina Pawłowska-Jaroń.// Szkoła Specjalna. – 2004, nr 3, s. 221-226
  55. Poznawanie dziecka z zespołem Aspergera podczas zabaw muzyczno-ruchowych / Robert Landowski.// Rewalidacja. – 2007, nr 2, s. 87-91
  56. Praca terapeutyczna z chłopcem autystycznym / Joanna Krzos.// Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 77-84
  57. Praca z dzieckiem autystycznym / Ramona Klama.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2000, nr 9, s. 554-555
  58. Praca z dziećmi autystycznymi w St. Colman’s / Klaudia Mirosław.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2007, nr 5, s. 55-56
  59. „Pracuję z dziećmi autystycznymi…” / Małgorzata Ciemborowicz.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2000, nr 7, s. 428-429
  60. Program adaptacyjny realizowany z uczniem autystycznym w pierwszej klasie szkoły specjalnej / Dorota Cerek.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 52-56
  61. Przegląd badań genetycznych koncepcji etiologii autyzmu / Jacek J. Błeszyński.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 3, s. 175-183
  62. Psych-net – psychologia w Internecie : Autyzm dziecięcy / Adam Tarnowski.// Nowiny Psychologiczne. – 2008, nr 3, s. 71-76
  63. Psychospołeczna sytuacja rodziny dziecka z autyzmem – etapy adaptacji do niepełnosprawności dziecka / Marta Pągowska.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 4, s. 258 – 266
  64. Psychospołeczne koncepcje uwarunkowania autyzmu / Marzena Górecka, Tomasz Hanć.// Remedium. – 2010, nr 5, s. 6-7
  65. Rodzice dzieci autystycznych wobec sytuacji trudnych / Katarzyna Patyk.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2009, nr 7, s. 34-48
  66. Rodzina a dziecko z zespołem Aspergera / Anna Kic, Dominika Popielska.// Remedium. – 2010, nr 3, s. 6-7
  67. Specyfika pracy nauczyciela wf – z dziećmi autystycznymi / Przemysław Staszek, Aneta Marchewka, Aneta Teległów, Wiesław Wojtanowski.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2009, nr 7, s. 34-42
  68. Sprawozdanie z konferencji „Integracja osób z autyzmem w środowisku typowo rozwijających się dzieci – najnowsze wyniki badań, z doświadczeń Zespołu Szkół Nr 31 w Toruniu, Toruń, 30 marca 2011 / Natalia Sarnowska.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 4, s. 311-312
  69. Stwarzanie warunków do podnoszenia godności życia dorosłego ucznia z autyzmem na przykładzie projektu edukacyjnego „Uczeń jako twórca” / Zofia Dzierka, Ilona Kika-Ryszka, Joanna Lach.// Rewalidacja. – 2008, nr 1, s. 39-47
  70. System terapii dzieci autystycznych Princeton Child Development Institute w USA / Katarzyna Hamerlak.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 1, s.36-38
  71. System wsparcia osób z autyzmem i ich rodzin na Mazowszu / Agnieszka Deja.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2009, nr 2, s. 55-72
  72. Szkoła wobec potrzeb dziecka z zespołem Aspergera : z perspektywy doświadczeń nauczyciela – terapeuty / Edyta Kosior.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 3, s. 204-217
  73. Świat w rozbitym lustrze / Gabriel Maciejewski.// Charaktery. – 2006, nr 6, s. 66-68
  74. Terapia i włączanie dziecka do grupy rówieśniczej / Anna Florek.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 2, dod. Przed Szkołą, s. 17-24
  75. Terapia niedyrektywna autystycznego chłopca. Cz. 1 / Felicyta Krawczyk.// Rewalidacja. – 2010, nr 1, s. 64-76
  76. Terapia niedyrektywna autystycznego chłopca. Cz. 2 / Felicyta Krawczyk.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 45-58
  77. Terapia niedyrektywna autystycznego chłopca. Cz. 3 / Felicyta Krawczyk.// Rewalidacja. – 2011, nr 1, s. 50-63
  78. Twórczość plastyczna jako środek budowania kontaktu i komunikacji z dzieckiem autystycznym / Dorota Otapowicz.// Edukacja. – 2009, nr 3, s. 104-109
  79. Uczeń autystyczny na lekcji języka obcego / Beata Wiechuła-Napiórkowska.// Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 3, s. 94-97
  80. Uczeń z autyzmem w publicznej szkole masowej / Izabela Krasiejko.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 5, s. 30-36
  81. Uczyć mimo wszystko / Barbara Zieńko.// Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 100-104
  82. Uwagi dotyczące niektórych kierunków pracy z chłopcem, u którego występują nasilone zaburzenia zachowania / Magdalena Musioł.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 46-51
  83. Uwarunkowania osiągnięć szkolnych dzieci autystycznych / Katarzyna Patyk.// Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 66-77
  84. Wielokierunkowe podejście do diagnozy i wspomagania osób z autyzmem (optymalizacja) / Jacek J. Błeszyński.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 1, s. 18-24
  85. Wprowadzić dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w świat relacji, porozumiewania się i myśli – model DIR/Floortime Stanleya I. Greespana i Sereny Wieder / Robert Wiktorowicz.// Nowiny Psychologiczne. – 2008, nr 4, s.9-24
  86. Wrodzone wzorce zachowań więziotwórczych u dzieci autystycznych / Hanna Olechnowicz.// Nowiny Psychologiczne. – 2008, nr 2, s. 5-15
  87. Wykorzystanie profilu psychoedukacyjnego PEP-R Schoplera w praktyce szkolnej : zasady procesu badawczego dziecka z autyzmem i przydatne wskazówki / Katarzyna Patyk.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 4, s. 293-301
  88. Z badań nad inteligencją i zdolnościami dzieci autystycznych / Barbara Winzura.// Szkoła Specjalna. – 2000, nr 5, s. 235-241
  89. Zaburzenia autystyczne u dziecka wyzwaniem w pracy nauczyciela / Agnieszka Mazur, Izabela Chojnowska-Ćwiąkała.// Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 1, s.62-68
  90. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci autystycznych / M. Charbicka, M. Raszewska.// Rewalidacja. – 2007, nr 1, s. 49-63
  91. Zaburzenia psychiczne u dzieci w wieku przedszkolnym : Autyzm. Zespół Aspergera / Izabela Gelleta-Mac.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 5, s. 16-17
  92. Zaburzenia ze spektrum autyzmu – przegląd teorii / Paulina Gołaska.// Remedium. – 2011, nr 10, s. 6-7
  93. Zarys programu pracy z chłopcem, u którego zdiagnozowano: sprzężone opóźnienia rozwoju z towarzyszącymi zaburzeniami zachowania ze spektrum zaburzeń autystycznych / Maja Mróz.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 40-42
  94. Zastosowanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej w pracy z dzieckiem z autyzmem – z doświadczeń młodego nauczyciela / Magdalena Cychowska.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 5, s. 375-379
  95. Zastosowanie techniki z zakresu integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem autystycznym / Marta Wiśniewska.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 17-22
  96. Zespołowa praca w kuchni jako warsztat działań z osobistym zaangażowaniem w szkole dla młodzieży z autyzmem / Felicyta Krawczyk, Hanna Olechnowicz.// Nowiny Psychologiczne. – 2009, nr 3/4, s. 79-99
  97. Zespół Aspergera i wysokofunkcjonujący autyzm : inny mózg, inny umysł / Agnieszka Rynkiewicz.// Edukacja i Dialog. – 2009, nr 6, s. 20-24
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return