AUTYZM

Opublikowano 16 kwietnia 2020 o godzinie 11:46 autor Edyta Rogala

Autyzm

(zestawienie bibliograficzne zbiorów BP w Ostrołęce – wybór)

KSIĄŻKI:

  1. 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej / Tara Delaney ; [przekład: Emilia Skowrońska].  – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019.
  2. Asperger : życie w dwóch światach / Christine Preißmann ; przekład Joanna Arentewicz. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017.
  3. Autism Movement Therapy : terapia tańcem i ruchem dla osób z autyzmem : budzimy mózg ! Joanne Lara ; współpraca Keri Bowers ; przedmowa Stephen M. Shore ; [przekład Adrianna Kotowska]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017.
  4. Autyzm : zapobieganie zaburzeniom ze spektrum autyzmu, ich diagnozowanie i terapia oraz zalecenia dla rodziców / Robert Melillo ; przekł. Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017.
  5. Autyzm i problemy natury sensorycznej / Temple Grandin ; [przekład: Juliusz Okuniewski]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017.
  6. Baw się i rośnij! : ponad 200 gier i zabaw, które pomogą dziecku z autyzmem zdobyć podstawowe umiejętności społeczne / Tali Field Berman, Abby Rappaport ; przekład Katarzyna Masłowska. –  Gdańsk : Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019.
  7. Codzienność dziecka z zespołem Aspergera : okiem rodzica i terapeuty / Agnieszka Borkowska, Beata Grotowska. –  Wyd. 3.  – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017.
  8. Efektywna komunikacja z osobami ze spektrum autyzmu : 35 wskazówek dla specjalistów / Paddy-Joe Moran ; [przekład Marlena Trusiewicz]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017.
  9. Jestem inny : moje wskazówki dla aspich, ich rodzin i terapeutów / John Elder Robison ; tłumaczenie Andrzej Homańczyk. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019.
  10. Kobiety i dziewczyny ze spektrum autyzmu : od wczesnego dzieciństwa do późnej starości / Sarah Hendrickx ; z przedmową Judith Gould ; tłumaczenie Maria Moskal. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018.
  11. Kochaj i pomóż dorosnąć : jak pomóc dziecku ze spektrum autyzmu wejść w dorosłe życie / Temple Grandin, Debra Moore ; przekład Katarzyna Sapeta-Czajka. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2017.
  12. Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 1 roku do 4 lat : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności podstawowych krok po kroku / Julie Knapp, Carolline Turnbull ; [przekład: Zuzanna Kalicka-Karpowicz]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017.
  13. Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 3 roku do 5 lat : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności początkowych krok po kroku / Julie Knapp, Carolline Turnbull ; [przekład: Justyna Zyśk]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017.
  14. Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / pod redakcją Jacka J. Błeszyńskiego. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2018.
  15. LEGO w terapii autyzmu / Daniel B. LeGoff, Gina Gomez de la Cuesta, GW Krauss, Simon Baron-Cohen ; tłumaczenie Katarzyna Sapeta-Czajka. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019
  16. Motywuj do komunikacji! : 300 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem / Simone Griffin, Dianne Sandler ; przekład Ryszard Zajączkowski. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018.
  17. Nie gryzę, nie biję, nie krzyczę / Bo Hejlskov Elvén ; [tł. Robert Pucek]. – Warszawa : Linia, 2018
  18. Niepisane reguły relacji międzyludzkich : zawiłości życia w społeczeństwie z perspektywy osoby autystycznej / Temple Grandin, Sean Barron ; redakcja: Veronica Zysk ; przekład: Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018.
  19.   Nieśmiali, skryci i społecznie niedopasowani : przewodnik po życiu z zespołem Aspergera / Cynthia Kim ; tłumaczenie Joanna Gilewicz. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018.
  20. Praca nad rozwojem : rozwój człowieka nie ma granic – granice wyznaczamy sobie sami / Ron Leaf & John McEachin, editors. – Warszawa : Fundacja „Adama” na Rzecz Dzieci Autystycznych, 2017.
  21. Rehabilitacja społeczna i zawodowa dorosłych osób autystycznych : studium fenomenograficzne z zastosowaniem teorii społecznej Pierre’a Bourdieu. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2017.
  22. Rozłączone dzieci : program Brain Balance dla dzieci z autyzmem, ADHD, dysleksją i innymi zabrzeniami neurologicznymi / Robert Melillo ; [przekład: Karol Jaroszewski]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017.
  23. Seks, prochy i zespół Aspergera : przewodnik po dorosłości dla osób z zespołem Aspergera / Luke Jackson ; przedmowa Tony Attwood ; tłumaczenie Beata Radwan. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018.
  24. Skuteczne  historyjki społeczne dla młodszych dzieci z autyzmem : dorastanie z historyjkami społecznymi / Siobhan Timmins ; przedmowa: Carol Gray ; przekład Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018.
  25. Starsze dziecko z autyzmem / Temple Grandin ; przekład: Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017.
  26. Tymon rozumie innych : historyjki społeczne o tym, jak się zachować w różnych sytuacjach życia codziennego / Magdalena Gut-Orłowska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018.
  27. Uczeń z autyzmem / Anna Prokopiak. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2017.
  28. Urodziłem się pewnego błękitnego dnia : pamiętniki nadzwyczajnego umysłu z zespołem Aspergera / Daniel Tammet ; przełożyła Małgorzata Mysiorska. –  Wydanie 2.  – Wołowiec : Wydawnictwo Czarne, 2018.
  29. Wsparcie młodzieży i dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu : teoria i praktyka / redakcja naukowa Katarzyna Patyk, Maria Panasiuk. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017.
  30. Zachowania autoagresywne w autyzmie : przyczyny i postępowanie : perspektywa interdyscyplinarna / redakcja naukowa Stephen M. Edelson, Jane Botsford Johnson ; [przekład Anna Sawicka-Chrapkiewicz] ; przedmowa Temple Grandin. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018.
  31. Zespół Aspergera / Christine Preißmann ; przekład Joanna Arentewicz. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017.
  32. Życie animowane : opowieść o bohaterach, ich pomocnikach i autyzmie / Ron Suskind ; tłumaczenie Katarzyna Sapeta-Czajka. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018.

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. Akceptacja podstawą wsparcia / Joanna Ławicka.// Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 2 (106), s. 14-19.
  2. Co widać w spektrum? / Joanna Ławicka.// Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 2, s. 16-19
  3. Doświadczenia matek dzieci ze spektrum autyzmu w obliczu wielogłosowości wiedzy i praktyk dotyczących autyzmu / Agnieszka Drabata. // %t Szkoła Specjalna. – 2019, nr 5, s. 340-351.
  4. Dziecko w spektrum autyzmu – jak skutecznie pomagać. Cz. 1 / Katarzyna Pęczak. // %t Remedium. – 2019, nr 9, s. 18-19
  5. Dziecko w spektrum autyzmu – jak skutecznie pomagać. Cz. 2 / Katarzyna Pęczak. // %t Remedium. – 2019, nr 10, s. 13-15
  6. Dziecko z ZA w klasie – jak rozmawiać z rodzicami uczniów? / Katarzyna Kamińska-Holc. // Głos Pedagogiczny. – 2020, nr 2/3 (114), s. 29-33.
  7. Kobiecy autyzm w ukryciu / Eloise Stark. // Charaktery. – 2020, nr 3, s. 36-41.
  8. Nienaturalna dwujęzyczność rodzinna : studium przypadku chłopca ze spektrum autyzmu / Sławomir Stasiak. // %t Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 1, s. 43-47.
  9. Normalnie, czyli jak? / Joanna Ławicka.// Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 1 (105), s. 15-19
  10. Ograniczenia i możliwości osób ze spektrum autyzmu w zakresie umiejętności matematycznych w świetle dostępnych badań naukowych / Karolina Zdziechowska-Dzierzgwa. // %t Szkoła Specjalna. – 2019, nr 2, s. 85-94.
  11. Określenie możliwości poznawczych dziecka ze spektrum autyzmu na podstawie dynamicznej oceny rozwoju poznawczego – refleksje nauczycielki / Aleksandra Pszczółkowska. // %t Szkoła Specjalna. – 2019, nr 5, s. 374-379.
  12. Osoba ze spektrum : terapia czy wsparcie? / Joanna Ławicka.// Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 5, s. 10-16.
  13. Wspieranie rozwoju koncentracji uwagi oraz umiejętności społecznych dzieci z autyzmem za pomocą programu Attention Autism / Celina Twardysz, Bernadetta Kosewska.Bibliogr.// Szkoła Specjalna. – 2019, nr 1, s. 48-56.
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return