Kształcenie osób dorosłych – zestawienie bibliograficzne książek i artykułów z czasopism za lata 2010-2020

1. Międzynarodowe wsparcie w dokształcaniu / Ekkehard Nuissel. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2013, nr 4, s. 18-26
2. Globalne i europejskie problemy współczesnej edukacji dorosłych / Tadeusz Aleksander. //Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 1, s. 9-18
3. Profesjonalizacja nauczycieli alfabetyzacji i edukacji podstawowej dorosłych / Ewa Przybylska.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2014, nr 3, s. 9-19
4. Ocena kompetencji w praktyce edukacyjnej dorosłych : cele, zakres, stosowanie i metody /Ewelina Mania. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, nr 2, s. 135-145
5. Internacjonalizacja edukacji dorosłych / Larissa Lukyanova. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych.- 2010, nr 4, s. 35-39
6. EPALE. E-platforma na rzecz uczenia się dorosłych w Europie / Marta Kostecka. // Poradnik Bibliotekarza. – 2016, nr 11, s. 9-11
7. Znaczenie aktywności edukacyjnej w życiu osób starszych / Iwona Mandrzejewska-Smól. //Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, nr 2, s. 89-100
8. Powszechne Wykłady Uniwersyteckie jako forma pracy Uniwersytetu Warszawskiego na rzecz oświaty dorosłych w okresie II Rzeczpospolitej – zarys problematyki / Magdalena Rzepka. //Kwartalnik Pedagogiczny. – 2017, nr 3, s. 112-130
9. Problemy edukacyjne seniorów z Górnego Śląska na tle poczucia sensu życia w społeczeństwie wiedzy / Grażyna Kempa. // Chowanna. – 2012, t. 2, s. 415-428
10. Stan andragogiki w Polsce w 2010 r. / Tadeusz Aleksander. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych.- 2010, nr 1, s. 7-13
11. Rozwój zawodowy a działania edukacyjne w refleksji andragogicznej / Jolanta Wiśniewska. //Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2013, nr 2, s. 107-113
12. Lokalna edukacja informatyczna dorosłych / Tomasz Kupidura. // Studia Pedagogiczne. – 2012,T. 65, s. 137-146
13. Edukacja i (nie)równość społeczna kobiet : studium dynamiki dostępu / Agnieszka Gromkowska-Melosik. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls 2011. W 33974
14. Refleksja etyczna wokół relacji nauczyciel-wychowawca andragog a osoba dorosła / Dariusz Zając. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 2, s. 99-105
15. Od badań analfabetyzmu funkcjonalnego do innowacji i internacjonalizacji edukacji dorosłych/ Henryk Bednarczyk, Maria Pawłowa. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2016, nr 3, s.180-186
16. Kształtowanie oferty edukacyjnej dla osób dorosłych – możliwości i bariery / Jerzy Ambroży. //Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2010 ,nr 3, s. 65-73
17. Wychowanie fizyczne – ucznia późnej dorosłości / Andrzej Pawłucki. // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2010, nr 7, s. 4-11
18. Uczyć się, aby przeżyć: strategie radzenia sobie z ubóstwem / Ewa Przybylska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2016, nr 3, s. 172-179
19. Reforma szkolnictwa dla dorosłych / Magdalena Mikoś-Korzeń. // Monitor Dyrektora Szkoły. -2017, nr 4, s. 22-26
20. Nowe drogi w andragogice i gerontologii / Olga Czerniawska. – Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej 2011 W 36477
21. O negatywnych aspektach uczenia się w okresie późnej dorosłości / Agnieszka Kozerska. //Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 57-65
22. Studia i badania nad teorią uczenia się osób dorosłych / Jerzy Stochmiałek. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 4, s. 7-15
23. Uniwersytety ludowe i inne formy oświaty dorosłych / pod red. Eleonory Sapii-Drewniak i Joanny Janik-Komar ; Uniwersytet Opolski. – Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego 2010.W 33658
24. Edukacja dorosłych w ofercie szkół wyższych : strategie uczelni w świetle teorii zależności od zasobów / Agnieszka Anielska. // Edukacja. – 2017, nr 3, s. 94-108
25. Uczące się społeczeństwo : o aktywności edukacyjnej dorosłych Polaków / Barbara Worek. -Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2019.W 38008
26. Era trzeciego wieku – implikacje edukacyjne / Zofia Szarota. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2014, nr 1, s. 7-18
27. Między inkluzją a ekskluzją w polskim systemie kształcenia dorosłych / Agnieszka Domagała-Kręcioch, Bożena Majerek. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2017, nr 3, s. 9-18
28. Rola społeczna nauczyciela dorosłych : (na przykładzie Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Toruniu) / Monika Wilgorska-Stanewicz. // Wychowanie Na Co Dzień. – 2012, nr 12, s. 24-31
29. Realizowanie edukacji obywatelskiej w instytucjach formalnej edukacji dorosłych / Anna Kławsiuć-Zduńczyk. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 7-17
30. Aktywizacja zawodowa osób w wieku 50+ / Urszula Jeruszka. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 193-200
31. Edukacja dorosłych w szkołach dla dorosłych / Ewa Rainko. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych.- 2015, nr 3, s. 9-17
32. Europejski obszar szkolnictwa wyższego a uczenie się przez całe życie / Ewa Przybylska. //Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 3, s. 23-29
33. Osoby o niskich kwalifikacjach a uczenie się pozaformalne i nieformalne / Katarzyna Sławińska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2013, nr 2, s. 77-85
34. Projektowanie kwalifikacyjnych kursów zawodowych w aspekcie mobilności i sukcesu na rynku pracy / Dagmara Kowalik. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 2, s. 136-145
35. Łódzkie innowacje pedagogiczne w edukacji ustawicznej / Janusz Moos. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 3, s. 41-54
36. Aktywność edukacyjna w wybranych placówkach działających na rzecz osób starszych =Educational activity of selected institutions for the elderly / Norbert Pikuła. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2020, nr 2, s. 53-63
37. Wychowanie dorosłych we współczesnym dyskursie pedagogicznym / Ewa Kubiak-Szymborska. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, nr 3, s. 23-33
38. Refleksje uczniów dorosłych na temat własnych doświadczeń edukacyjnych / Agnieszka Domagała-Kręcioch. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2017, nr 1, s. 84-92

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return