DZIECKO ZDOLNE

Opublikowano 9 stycznia 2015 o godzinie 13:34 autor Edyta Dobek

DZIECKO ZDOLNE
Zestawienie bibliograficzne książek dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce

  1. Bariery szkolnej kariery : dlaczego dzieci zdolne mają. słabe stopnie? / Sylvia B. Rimm ; przetł.   [z   ang.]   Dorota   Ekiert-Grabowska.   –   Warszawa   :   Wydawnictwa   Szkolne   i Pedagogiczne, 1994. W  45760
  2. Dlaczego zdolne dzieci nie radzą sobie w szkole : [jak temu przeciwdziałać] / Sylvia B. Rimm; z ang.przeł. Monika Horzowska. – Poznań : Moderski i S-ka, 2003. W   52077
  3. Dobór i kształcenie uczniów zdolnych : studium porównawcze o legitymizacji instytucji edukacyjnych / Grzegorz Szumski. – Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydaw : Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 1995. W 46321,P   46322
  4. Dwa światy : ruch dyrektywny i niedyrektywny jako wizualizacja – odkrywanie – poznawanie / Katarzyna Krasoń, Grażyna Szafraniec. – Kraków : Impuls, 2002.
  5. Działalność szkoły we wspomaganiu rozwoju ucznia zdolnego / Agnieszka Hłobił. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010. P   68419
  6. Działalność szkoły we wspomaganiu rozwoju ucznia zdolnego / Agnieszka Hłobił. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2012. W  69615
  7. Dzieci zdolne, ambitne i utalentowane / Janet Bates, Sarah Munday ; [tł. Robert Waliś]. – Warszawa : K.E. Liber, 2005. W 55913, P 55914 , W 55913
  8. Dziecko : sukcesy i porażki / pod red. Rafała Piwowarskiego. – Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 2007. W  60396, W   67539
  9. Edukacyjne wspieranie rozwoju uczniów zdolnych : studium społeczno-pedagogiczne / Beata Dyrda. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak Teresa i Józef Śniecińscy, cop. 2012. W   70375, P 70374
  10. Jak kształcić uzdolnienia dzieci i młodzieży / Judy W. Eby, Joan F. Smutny ; tł. [z ang.] Krzysztof Konarzewski. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998. W 48939, P   47577
  11. Jak pracować z uczniem zdolnym? : poradnik dla nauczycieli historii / Małgorzata Machałek ; współpr. Jarosław Usowicz. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013.
  12. Jak pracować z uczniem zdolnym? : poradnik nauczyciela matematyki : praca zbiorowa / pod red. Małgorzaty Mikołajczyk ; [aut. Jacek Dymel et al.j – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2012. W  71073W   71074
  13. Jak pracować ze zdolnymi? : poradnik dla nauczycieli i rodziców / Marcin Braun, Maria Mach.-Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji, [2012]. W  70219, W  70220
  14. Jak rozpoznać uzdolnione dziecko : poradnik dla rodziców / Franz J. Monks, Irenę H. Ypenburg ; przekł. Monika Sochacka. – Kraków : Wydawnictwo WAM, 2007. W  61815
  15. Kształtowanie zdolności i talentu dziecka : wspierająca funkcja rodziców / Barbara Lipnicka. – Kraków : Barbara, 2000. W  49262
  16. Małe dzieci wielkie talenty : rozpoznawanie i wspieranie uzdolnień w wieku szkolnym / Cornelia Nitsch ; [tł. Marcin Dąbrówka]. – Warszawa : Oficyna Wydawnicza ABA, 2008. W 63313
  17. Model pracy z uczniem zdolnym w gimnazjum. [Cz.] 2 / [Teresa Dąbrowska et al.]. – Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013. W  71077, P 71076
  18. Model pracy z uczniem zdolnym w szkole podstawowej : jak praktycznie i systemowo zorganizować edukację uczniów zdolnych na poziomie szkoły podstawowej?. [Cz.] l / Iwona Fechner-Sędzicka. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013. W   71068, P   71069
  19. Nauczyciel  i  rodzina  w  świetle  specjalnych  potrzeb  edukacyjnych  dziecka   :   (szkic monograficzny) / pod red. Adam Stankowski. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2008. W   62548
  20. O talentach w szkole czyli 7 wspaniałych : SPE (Specjalne Potrzeby Edukacyjne) / Wiga Bednarkowa. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2010. W   68067
  21. Osiągnięcia uczniów zdolnych / Andrzej E.Sękowski. – Lublin : Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, cop. 2000. P  49123
  22. Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : materiały szkoleniowe. Cz. l./ [aut. Emilia Wojdyła et al.]. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2010. W  68198, P   68194
  23. Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ; materiały szkoleniowe. Cz. 2J [aut. Barbara Trochimiak et al.]. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2010. W  68199,  P   68195
  24. Poradnik pracy z uczniem zdolnym w zakresie fizyki w szkole ponadgimnazjalnej  / Włodzimierz Zielicz. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2012. W  69881,
  25. Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. l / pod red. nauk. Anny Guzy i Danuty Krzyżyk. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2012. W   69610
  26. Praca z uczniem zdolnym i słabym na matematyce / Katarzyna Makowska. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2010. W  67709, W   67710
  27. Praca z uczniem zdolnym na lekcjach języka polskiego i zajęciach pozalekcyjnych / Teresa Kosyra-Cieślak. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013. W   70133, W  70134
  28. Praca z uczniem zdolnym na zajęciach lekcyjnych z wiedzy o społeczeństwie : poradnik dla nauczycieli / Lidia Pasich, Jolanta Gwóźdź. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013. W 70221, W 70222
  29. Rodzic doskonały : jak z dziecka zrobić mistrza / Kamila Dercz. – Zabrze : dobrestopnie.pl, 2009. W  65846
  30. Rozwijanie   zainteresowań   i   zdolności   matematycznych   uczniów   klas   I-III   szkoły podstawowej : poradnik dla nauczyciela / Iwona Fechner-Sędzicka, Barbara Ochmańska, Wiesława Odrobina. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2012. W   69476, P   69477
  31. Rozwijanie zdolności językowych na lekcji języka obcego / Joanna Sobańska-Jędrych, Beata Karpeta-Peć, Marta Torenc. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013. W   71081, W 71082
  32. Socjopedagogiczne  uwarunkowania procesów  identyfikowania  oraz  rozwoju  zdolności uczniów w szkole / Teresa Giza. – Kielce : Wydaw. Akademii Świętokrzyskiej, 2006. W 58910
  33. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć jako niepowodzenie  szkolne uczniów zdolnych  : diagnoza i terapia / Beata Dyrda. – Kraków : „Impuls”, 2000. W    49372, W    49933, W 49934
  34. Teoria i praktyka edukacji uczniów zdolnych / red. Wiesława Limont. – Kraków : Oficyna wydawnicza Impuls, 2004. W   53788,   W   54603, W   55567
  35. Twoje dziecko jest zdolne : wychowanie przykładem / Erika Landau ; tl. Tadeusz Szafrański. – Warszawa: Instytut Wydawniczy Pax, 2003. W  55154, W   55155
  36. Uczeń zdolny – analiza dostępnych narzędzi diagnostycznych : raport przygotowany w ramach projektu Opracowanie i wdrożenie kompleksowaego systemu pracy z uczniem zdolnym / zespół Natalia Cybis [et al]. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013. W 70321,P  70322
  37. Uczeń zdolny : jak go rozpoznać i jak z nim pracować / Wiesława Limont. – Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012. P  70744
  38. Uczeń zdolny : jak go rozpoznać i jak z nim pracować / Wiesława Limont. – Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, [2010]. W  68100
  39. Utalentowany uczeń i jego wrogowie / Andreas Salcher ; [tł. Aneta Rylska-Juruś]. – Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe Fosze, 2009. W   65881
  40. Wspieranie rozwoju ucznia i nauczyciela / Krystyna Wojda, Małgorzata Szybalska, Jan Chojnacki. – Stan prawny na dzień l kwietnia 2005 r. – Warszawa : Dom Wydawniczy ABC, cop.2005.W  55256, W   55257, W  55258
  41. Wspieranie rozwoju ucznia nieprzeciętnego w szkole ogólnodostępnej  / pod red. Elizy Chodkowskiej, Marty Uberman. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2011. W  68027
  42. Wspieranie rozwoju zdolności uczniów w edukacji wczesnoszkolnej : teoria i praktyka : praca zbiorowa / pod red. Ireny Stańczak. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2008. W 62652
  43. Wybrane zagadnienia edukacji uczniów zdolnych.  T.   l, Zdolności  i  stymulowanie ich rozwoju / pod red. nauk. Wiesławy Limont i Joanny Cieślikowskiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2005. W   57770
  44. Wybrane zagadnienia edukacji uczniów zdolnych. T.2, Uczeń, nauczyciel, edukacja / pod red. nauk. Wiesławy Limont i Joanny Cieślikowskiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2005. W   57771
  45. Zabawy ze sztuką: podręcznik metodyczny dla nauczycieli: praca z dzieckiem uzdolnionym, wrażliwym lub nieśmiałym w małych grupach : grupy wiekowe 5-7 lat, 7-9 lat i 9-13 lat : (ponad 100 tematów plastycznych) / Anna Kalbarczyk. – Wyd. 3. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2006. W   57113
  46. Zaspokajanie  potrzeb  ucznia  zdolnego  w  szkole  /  Małgorzata   Stańczak.   –   Olsztyn   : Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, cop. 2009. W  65914
  47. Zdolni w szkole, czyli o zagrożeniach i możliwościach rozwojowych uczniów zdolnych : poradnik dla nauczycieli i wychowawców : praca zbiorowa / pod red. Wiesławy Limont, Joanny Cieślikowskiej, Dominiki Jastrzębskiej. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, [2012]. W  69475, P   69474
  48. Zdolni, utalentowani, twórczy : poradnik dla pedagogów, psychologów, nauczycieli i rodziców / Mirosława Partyka. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej, 1999. W  58759
  49. Zdolności, talent, twórczość. T. l / pod red. Wiesławy Limont, Joanny Cieślikowskiej i Joanny Dreszer. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2008. W  63026
  50. Zdolności, talent, twórczość. T. 2 / pod red. Wiesławy Limont, Joanny Cieślikowskiej i Joanny Dreszer. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2008. W  63027
  51. Zdolny uczeń : metody planowania samodzielnej nauki : poczucie własnej skuteczności ucznia / B. J. Zimmerman, S. Bonner, R. Kovach ; przekł.: Magdalena Polaszewska-Nicke. – Wyd. 2 w jęz. polskim. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008. W 70750, P   63233
  52. Zjawiska niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych : rozpoznawanie i przeciwdziałanie / Beata Dyrda. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2007. W  61291, P   61292
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return