METODY AKTYWNE W NAUCZANIU I WYCHOWANIU

Opublikowano 19 września 2005 o godzinie 13:56 autor Artur Morawski

METODY AKTYWNE W NAUCZANIU I WYCHOWANIU

ZESTAWIENIE BIBLIOGRAFICZNE ZA LATA 1995 – 2005

WYDAWNICTWA ZWARTE


  1. AKTYWNE metody pracy na godzinach wychowawczych : praca zbiorowa
    / pod red. Jadwigi Borkowicz; Wojewódzki Ośrodek Metodyczny. – Biała Podlaska : WOM, 1996. – 79, [8] s. : rys. – 21 cm
  2. BADEGRUBER Bernd
    Nauczanie otwarte w 28 krokach / Bernd Badegruber; tł. Beata Szamańska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997. – 89, [2] s.; 24 cm. – Bibliogr. s. [91]
  3. BERNACKA Danuta
    Od słowa do działania. – Warszawa : Wydaw. Żak, 2001. – 209 s.; 21 cm
  4. BRUDNIK Edyta, MOSZYŃSKA Anna, OWCZARSKA Beata
    Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie : przewodnik po metodach aktywizujących / Edyta Brudnik, Anna Moszyńska, Beata Owczarska. – Kielce : Zakład Wydawniczy SFS – Studio Full Scan, 2000. – 283 s. : il.; 30 cm
  5. BRUDNIK Edyta
    Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie : przewodnik po metodach aktywizujących. Cz. 2 / Edyta Brudnik. – Kielce : Zakład Wydawniczy SFS, 2002. – 179 s. : il.; 30 cm
  6. KRZYŻANOWSKA Teresa
    Rola imprez szkolnych w procesie dydaktyczno-wychowawczym / Teresa Krzyżanowska. – Rypin : „Verbum”, 2001. – 86, [2] s. : il. kolor.; 21 cm
  7. SZYMAŃSKI Mirosław
    O metodzie projektów : z historii, teorii i praktyki pewnej metody kształcenia / Mirosław S. Szamański. – Warszawa : „Żak”, 2000. – 145, [1] s. : 3 il.; 21 cm.
  8. TACHER Bożena
    Praca małych grup na lekcji : materiały z zakresu alternatywnych form nauczania / Bożena Tacher; Bałtycka Wyższa Szkoła Humanistyczna. – Koszalin : „Miscellanea”, 1997. – 45 s. : il.; 21 cm
  9. UCZENIE metodą projektów / pod red. Bogusławy Doroty Gołębniak. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2002. – 234 s. : il.; 24 cm
  10. WÓJCIK Elżbieta
    Metody aktywizujące w pedagogice grup / Elżbieta Wójcie. – Kraków : „Rubikon”, cop. 2000. – 121 s. : il., nuty; 23 cm
  11. ZIEJEWSKI Tadeusz
    Nauczanie wielostronne, polimetodyczne, multimedialne : nauka, edukacja, praktyka / Tadeusz Ziejewski; Akademia Rolnicza w Szczecinie. – Szczecin : Wydaw. AR, 2000. – 105, [1] s. : il.; 24 cm

WYDAWNICTWA CIĄGŁE


  1. BABCZONEK -WRÓBEL Danuta
    Ciekawiej na lekcjach chemii / Danuta Babczonek-Wróbel // Nowe w Szkole. – 2001/2002, nr 1, s.16-17
    Wykorzystanie metody projektów na lekcji chemii w gimnazjum.
  2. BAJORSKA-PRZYDATEK Aleksandra
    Integracja języka polskiego z innymi przedmiotami nauczania : nauczanie metodą projektu / Aleksandra Bajorska-Przydatek // Język Polski w Gimnazjum. – 2001/2002, nr 1, s.65-70
    Projekt pod nazwą „Jestem kustoszem swojego muzeum”
  3. BAJORSKI Zygmunt
    O aktywności twórczej w szkole / Zygmunt Bajorski // Dyrektor Szkoły. -1998, nr 10, s. 35-36
  4. BARAŃSKI Szczepan
    Aktywizuj się! : konkursy dla gimnazjalistów / Szczepan Barański // Nowa Szkoła .-2002, nr 10, s.12-14
  5. BAUMANN KatrzynaDrama w szkole – fajna rzecz! / Katarzyna Baumann // Edukacja i Dialog.- 2004, nr 3, s.58-62
  6. BELCAR Bożena
    Projekt jako metoda nauczania / Bożena Belcar // Dyrektor Szkoły. – 2003, nr 3, s. 24-25
  7. BIELECKA Halina, WAWRZYNIAK-KULCZYK Maria
    Aktywizujące metody nauczania / Halina Bielecka, Maria Wawrzyniak-Kulczyk // Chemia w Szkole .-2000, nr 2/3, s. 102-108
  8. BIELECKA Halina, WAWRZYNIAK-KULCZYK Maria
    AktywizujĄce metody nauczania .[Cz. 2] / Halina Bielecka, Maria Wawrzyniak-Kulczyk // Chemia w Szkole .- 2000, nr 5, s. 246-250
  9. BŁAŻEJEWSKA Halina
    Metoda projektu / Halina Błażejewska // Biblioteka w Szkole. – 2001, nr 9, s.12
    Historyczne korzenie metody projektu. Cechy dobrego projektu. Etapy pracy nad projektem.
  10. BOCZAR Michał
    Nauczanie eksponujące racjonalność poznawania / Michał Moczar // Toruńskie Studia Dydaktyczne. – Nr 10 .- (1996), s. 190-199
  11. CIESIELSKI Boduen – Wojciech
    Metody aktywizujące w nauczaniu przysposobienia obronnego / Boduen-Wojciech Ciesielski // Przysposobienie Obronne – Obrona Cywilna w Szkole .-1997, nr 3, s. 131-133
  12. BOROWIECKA Marta
    Metoda projektu na matematyce / Marta Borowiecka // Matematyka. – 2000, nr 1, s. 39
  13. BRYŁA Ryszard
    Wybrane metody aktywizujące i ich zastosowanie w praktyce szkolnej / Ryszard Bryła // Szkoła Zawodowa .- 2000, nr 2, s. 46-54
  14. BRYŁA Ryszard
    Wybrane metody aktywizujące i ich zastosowanie w praktyce szkolnej / Ryszard Bryła // Edukacja .-2000, nr 3, s. 103-110
  15. BUŁAW Zdzisław
    Konspekt w ujęciu czynnościowym z zastosowaniem metod aktywizujących uczniów w wychowaniu fizycznym dla klasy V / Zdzisław Buław // Lider .- 2004, nr 9, s. 18-19
  16. BURY Zbigniew
    Metody aktywizujące w pracy nauczyciela szkoły średniej / Zbigniew Bury // Kwartalnik Edukacyjny. -1998, nr 3, s. 12-22
  17. CEBULA Urszula
    Metody aktywizujące w omawianiu lektur / Urszula Cebula //Nowe w Szkole .- 2003, nr 6, wkładka, s. I
  18. CHMIELNIAK Joanna
    Realizacja ścieżek metodą projektów / Joanna Chmielniak // Nowa Szkoła. – 2003, nr 4, s. 45-48
    Wykorzystanie metody projektów w realizacji ścieżek dydaktycznych.
  19. CHMIEWSKA Katarzyna
    Zakłady myślowe kapelusze Edwarda de Bono / Katarzyna Chmielewska // Język Polski w Szkole – Gimnazjum. – 2000/2001, nr 1, s.39-50
  20. CHOMIUK Aleksandra
    Lekcje twórczości w gimnazjum / Aleksandra Chomiuk // Polonistyka. – 2001, nr 1, s. 36-40 Propozycja zajęć poświęconych rozwijaniu literackiej sprawności uczniów gimnazjum – cel – tworzenie opowiadań literackich.
  21. CHWASTEK Danuta
    O metodzie projektów / Danuta Chwastek // Forum Humanistyczne. -2000, nr 4, s. 44-46
  22. CZARNOCKA Ewa, KUNZMANN Margret
    Aktywne metody w kształceniu techników handlowych : pracownie symulacyjne w szkołach ekonomicznych i handlowych / Ewa Czarnocka, Margret Kunzmann // Szkoła Zawodowa .-1997, nr 1, s. 28-31
  23. CZORNIK Małgorzata
    Problemy uczniów rozwiązywane nową metodą aktywizującą „Story line” / Małgorzata Czornik // Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 2, s. 84 – 87
    Przykład zajęć dydaktycznych w klasie III.
  24. DĄBROWSKA-DUDA Małgorzata
    W kolorandii, czyli uczymy się bawiąc : scenariusz imprezy dla uczniów klas III (z wykorzystaniem metod aktywizujących) / Małgorzata Dąbrowska- Duda // Biblioteka w Szkole. – 2000, nr 11, s. 14 – 15
  25. DEMBEK Zdzisław
    Metod projektów w gimnazjum / Zdzisław Dembek // Wychowanie Techniczne w Szkole. – 2001, nr 3, s. 12-15
  26. DENEK Kazimierz, TOWLSON Renata
    Metody dydaktyczne a aktywność uczniów /Kazimierz Denek, Renata Towlson // Toruńskie Studia Dydaktyczne. – Nr 10 .- (1996), s. 177-189
  27. DENICKA Irena
    Metoda projektów w mojej pracy dydaktycznej / Irena Denicka // Język Polski w Szkole – Gimnazjum. – 2000/2001, nr 4, s.76-79
  28. DŁUGOKĘCKA Urszula
    Metody aktywizujące w edukacji proeuropejskiej / Urszula Długokęcka // Kwartalnik Ostrołęckiego ODN .-2003, nr 2 (14), s. 5-14
  29. DOBIS Mirosława
    Realizacja projektu „Rozmowa kwalifikacyjna” w systemie klasowo-lekcyjnym / Mirosława Dobis // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2002, nr 4, s.25-28
    Przykład pracy metodą projektów.
  30. DOŁĘGA Ryszard
    Metody aktywizujące w praktyce / Ryszard Dołęga // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2002, nr 3, s.21-23
    Przykłady wykorzystania metod aktywizujących na lekcjach automatyki i robotyki.
  31. DOROSZ Katarzyna
    Aktywne metody nauczania na lekcjach historii – scenariusz zajęć w gimnazjum / Katarzyna Dorosz // Wiadomości Historyczne .-2001, nr 4, s. 239-243
  32. DUDEK Kamila
    Gatunki dziennikarskie w czasopismach literackich : wykorzystanie aktywnych metod nauczania w edukacji czytelniczej i medialnej : scenariusz zajęć w szkole ponadgimnazjalnej / Kamilla Dudek // Biblioteka w Szkole .-2002, nr 9, s. 16-17
  33. DURDA Marek
    Proste sposoby rozwijania aktywności uczniów / Marek Durda // Dyrektor Szkoły. – 2000, nr 10, s. 23-24
  34. GAŁĄZKA Alicja
    Drama – metoda twórczej edukacji / Alicja Gałązka // Chowanna .-1999, t. 1/2, s. 54-68
  35. GANCARZ Jacek
    Wykorzystanie mnemotechniki w edukacji szkolnej / Jacek Garncarz // Wychowanie Na Co Dzień. – 2003, nr 4/5, dod. s. VII-X
  36. GAWRYLUK Krystyna
    Metody aktywizujące w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym / Krystyna Gawryluk // Poradnik Bibliotekarza .-2005, nr 4, s. 32-33
  37. GOŁYGOWSKA Wioletta
    Drama sprecyzowana /Wioletta Gołygowska // Wiadomości Historyczne. -2004, nr 4, s. 52-56
    Zastosowanie dramy w nauczaniu historii.
  38. GOŹLIŃSKA Elżbieta
    Czy metoda projektu, to metoda wiodąca w zreformowanej szkole? / Elżbieta Goźlińska // Szkoła Zawodowa. -1999, nr 5, s. 34-40
  39. GOŹLIŃSKA Elżbieta
    „Dywanik pomysłów” – skuteczną dyskusją dydaktyczną / Elżbieta Goźlińska // Szkoła Zawodowa. -1998, nr 6, s. 33-38
  40. GÓRAL Lidia
    Aktywizacja uczniów w ramach edukacji przyrodniczo-ekologicznej / Lidia Góral // Wychowanie Na Co Dzień .- 2005, nr 1/2, wkładka s. VII-VIII
  41. GÓRSKA Małgorzata
    Teatrzyk lalkowy jako forma aktywizacji / Małgorzata Górska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze .- 2003, nr 6, s. 36-37
  42. GRYGIER Urszula
    Drama wyzwala aktywność / Urszula Grygier // Edukacja i Dialog .-2004, nr 6, s. 21-25
  43. GRYGIER Urszula
    Tajemnice skutecznej aktywizacji : (poradnik dla zniechęconych) / Urszula Grygier // Nowa Szkoła. – 2001, nr 10, s. 24-28
  44. GRYGIER Urszula
    Wychowanie przez działanie / Urszula Grygier // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2002, nr 8, s. 42-46
    Zastosowanie dramy, metody projektu oraz metody „pozytywnego przywódctwa”.
  45. GUDRO Maria
    Drama metodą całościowego rozwoju dziecka / Maria Gudro // Forum Humanistyczne. -2000, nr 1, s. 35-37
  46. GUŁA-KUBISZEWSKA Halina, STANKIEWICZ Teresa, SUPIAŃSKA Urszula
    Wielostronna aktywizacja na lekcji wf w zabawach i grach ruchowych w młodszym wieku szkolnym / Halina Guła-Kubiszewska, Teresa Stankiewicz, Urszula Supińska // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne .-1996, nr 4, dod. s. 81-87
  47. HERUDZIŃSKI Radosław
    Zalety metody projektów w nauczaniu szkolnym/ Radosław Herudziński // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2003, nr 5, s.6-8
  48. IWAŃSKA Bogumiła, WAŚNIEWSKA Grażyna Barbara
    Aktywność twórcza w szkole / Bogumiła Iwańska, Grażyna Barbara Waśniewska // Kwartalnik Ostrołęckiego ODN. – 2004, nr 1(17), s. 39-41
  49. JARZĄB Dorota
    Rozwijanie twórczej aktywności uczniów w autorskiej klasie dziennikarskiej / Dorota Jarząb // Kwartalnik Edukacyjny. -1999, nr 3, s. 16-26
  50. JÓŹWIAK Małgorzata, KOWALSKI Zbigniew, NAWIERSKA Renata
    Nauczanie metodą projektów / Małgorzata Jóźwiak, Zbigniew Kowalski, Renata Nawierska // Nowe w Szkole. – 2002, nr 7/8, s.29-34
    Projekt dotyczy prezentacji regionu świętokrzyskiego.
  51. JÓŹWIK Sławomir
    Nauczanie historii regionalnej metodami aktywnymi / Sławomir Jóźwik //Wiadomości Historyczne .-2000, nr 2/3, s. 155-158
  52. JURGA-RYCHLIŃSKA Anna
    Cztery razy „Cudzoziemka” / Anna Jurga-Rychlińska // Polonistyka. – 2001, nr 6, s. 355-360
    Zawiera 4 scenariusze, w których zastosowano metody aktywizujące.
  53. JUST Monika
    Terapia dramą / Monika Just // Życie Szkoły. – 2004, nr 2, s. 85 – 90
  54. KAMIŃSKA Arleta
    Konkursy metodą symulacji aktywności poznawczej uczniów / Arleta Kamińska // Edukacja Medialna. – 2003, nr 3, s. 32-36
  55. KAMIŃSKI Ireneusz
    Refleksje na temat wykorzystania metod aktywizujących podczas zajęć praktycznych / Ireneusz Kamieński // Nowa Edukacja Zawodowa .- 2004, nr 4, s. 25-27
    Scharakteryzowano metodę przewodniego tekstu, metodę projektów, metodę metaplanu.
  56. KIERCZAK Urszula
    Metody aktywizujące na zajęciach wychowania fizycznego / Urszula Kierczak // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne .- 2002, nr 10, s. 24-28
  57. KILIJANEK Małgorzata
    Metoda kreatywnego nauczania / Małgorzata Kilijanek // Nauczanie Początkowe.- 2003/2004, nr 2, s. 45 – 46
    Przykład projektu do realizacji w klasie III; temat: Zwierzęta leśne. Wykonanie albumu przez dzieci.
  58. KIRYŁA Ewa
    Metoda projektu na lekcji otwartej / Ewa Kiryła // Nowe w Szkole. – 2003, nr 5, s. 12-13
  59. KLASIŃSKA Barbara
    Metoda projektów i jej zastosowanie w nauczaniu początkowym / Barbara Klasińska // Wychowanie Na Co Dzień. – 2002, nr 7/8, s. 22-24
    Zawiera propozycje projektów
  60. KLEFAS Ewa
    Metoda projektów realizacji DNI EUROPEJSKICH / Ewa Klefas // Nowe w Szkole. – 2003, nr 5, wkładka, s. I-II
  61. KLISOWSKA Małgorzata
    Metoda projektów w zintegrowanym nauczaniu fizyki / Małgorzata Klisowska // Fizyka w Szkole. – 2000, nr 1, s. 33-37
  62. KONICKA Małgorzata
    Propozycja scenariusza zajęć zintegrowanych z zastosowaniem metod aktywizujących dla klasy I / Małgorzata Konicka //Wychowanie Na Co Dzień. – 2002, nr 7/8, wkładka, s. IV-VI
    Temat zajęć: Jestem uczniem.
  63. KONICKI Edward
    Aktywizacja uczniów w procesie dydaktycznym przysposobienia obronnego / Edward Konicki // Przysposobienie Obronne – Obrona Cywilna w Szkole .-1999, nr 3, s. 150-157
  64. KONICKA Małgorzata
    Propozycja scenariusza zajęć zintegrowanych z zastosowaniem metod aktywizujących dla klasy I / Małgorzata Konicka // Wychowanie Na Co Dzień .-2002, nr 7/8, wkładka, s. IV-VI
  65. KORDZIŃSKI Jarosław
    Aktywny porządek / Jarosław Kordziński // Nowe w Szkole .-2000/2001, nr 7(37), s.3-4
  66. KOŚ Michał
    Uczenie się w oparciu o problem w kształceniu dorosłych / Michał Koś // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2001, nr 5/6, s.31-32
  67. KOWALEWSKA Anna
    Metody aktywne – dlaczego warto je stosować? / Anna Kowalewska // Lider. – 2000, nr 10, s. 24
  68. KRASOWSKA Anna
    W Ojcowskim Parku Narodowym e Scenariusz lekcji przyrody dla klasy V szkoły podstawowej z wykorzystaniem metod aktywizujących / Anna Krakowska // Wszystko dla Szkoły. – 2002, nr 6, s.15-16
  69. KRAWCZUK Krystyna
    Metoda projektu w nauczaniu języka polskiego / Krystyna Krawczyk // Język Polski w Gimnazjum. – 2001/2002, nr 3, s.44-49
    Wykorzystaniu metody projektu przy przygotowywaniu wieczornicy o J. Kochanowskim.
  70. KROGULEC-SOBOWIEC Maria
    Gra „Brakujące puzzle” / Maria Krogulec-Sobowiec // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2003, nr 4, s. 24-6
    Gra edukacyjna zastosowana na lekcji wprowadzającej nowy materiał. Przykładowy temat lekcji: „Bezpieczniki niskiego napięcia – budowa, zasada działania i zastosowanie”.
  71. KRZEMIŃSKA Barbara, BELKA-SENDŁAK Lucyna
    Sprawiajmy sobie radość : zajęcia dla klasy II z wykorzystaniem metod aktywizujących / Barbara Krzemińska, Lucyna Belka-Sendłak // Wszystko dla Szkoły. – 2001, nr 5, s.17-19
  72. KUBIAŃSKA Zofia, DANIELEWICZ Jolanta
    Metody aktywizujące jako sposób modelowania zachowań prozdrowotnych ucznia / Zofia Kubiańska, Jolanta Danielewicz // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne .-2002, nr 11, s. 26-29
  73. KUKLIŃSKA Bernadeta
    Metody aktywizujące w nauczaniu języka obcego / Bernadeta Kuklińska // Języki Obce w Szkole .-2003, nr 1, s. 140-143
  74. KWIECIŃSKA Zofia
    Krzyżówka dydaktyczna / Zofia Kwiecińska // Nowe w Szkole. – 2002, nr 9, wkładka, s.IV
  75. LACHIEWICZ Elżbieta
    Jak rozwijam twórczą aktywność uczniów / Elżbieta Lachiewicz // Nauczanie Początkowe. – 2001/2002, nr 3, s. 45 – 48
  76. LASKOWSKA Elżbieta
    Metody aktywizujące : Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1999-2000 / Elżbieta Laskowska // Wszystko dla Szkoły .-2002, nr 1, s.25
  77. LENARD Stanisław
    Aktywne metody nauczania historii w gimnazjum / Stanisław Leonard // Wiadomości Historyczne .-2000, nr 4, s. 183-197
  78. LEŚNIEWSKA Małgorzata, LEŚNIEWSKI Piotr, SZYBIAK Krystyna
    Zastosowanie map poznawczych w nauczaniu biologii / Małgorzata Leśniewska, Piotr Leśniewski, Krystyna Szybiak // Biologia w Szkole. – 2000, nr 4, s. 175-179
  79. LEWANDOWSKA Izabela
    Metoda grup roboczych i prezentacyjnych na lekcjach historii / Izabela Lewandowska // Wiadomości Historyczne. – 2000, nr 4, s. 216-220
  80. LEWANDOWSKA Izabela
    Nauczanie przez zabawę – wybór czy konieczność? / Izabela Lewandowska // Ruch Pedagogiczny. – 1999, [nr] 1/2, s. 99-111
    Stosowanie metod aktywizujących na lekcjach historii: dramy, gier dydaktycznych, dyskusji punktowej, drzewa decyzyjnego, strategii „za i przeciw”, debaty korespondencyjnej i nauczania grupowego.
  81. LIPIAŃSKA Jolanta
    Techniki teatralne w edukacji wczesnoszkolnej / Jolanta Lipieńska// Życie Szkoły. – 2001, nr 3, s. 168 – 169
    Drama, inscenizacje, improwizowanie, percepcja przedstawienia.
  82. LIPKO Beata
    Metoda projektów w edukacji europejskiej / Beata Ślipko // Nowe w Szkole. – 2000/2001. – nr 10, s.13-14
  83. LUŚTYK Jolanta
    Czy dzieci można nauczyć wszystkiego? : aktywizujące metody w nauczaniu / Jolanta Luśtyk // Wszystko dla Szkoły. – 2001, nr 9, s. 19-20
  84. ŁEBECKA Grażyna, MAŃKA Lilianna
    Wykorzystanie ćwiczeń dramowych w nauczaniu wczesnoszkolnym / Grażyna Łebecka, Lilianna Mańka // Życie Szkoły. – 2000, nr 8, s. 492 – 496
    Cele dramy; techniki dramowe.
  85. ŁUKASZEWSKA Małgorzata
    Metoda dyskusji kieleckiej : aktywizujące metody nauczania / Małgorzata Łukaszewska // Aura. – 1999, nr 10, dod. s. 12
  86. MACIOSZEK Alicja, WARZYSZAK Bożena
    Metoda projektów w praktyce : jak przygotowywaliśmy obchody Dni Patrona / Alicja Macioszek, Bożena Warzyszak // Dyrektor Szkoły. – 2002, nr 12, s. 10-11
    Dni Patrona w Szkole Podstawowej w Puchaczowi.
  87. MAKAREWICZ Renata
    Jak wykorzystałam metodę metaplanu na zajęciach z metodyki / Renata Makarewicz // Polonistyka. – 2000, nr 10, s. 608-611
  88. MARSZAŁEK Aleksander
    Kryteria zastosowania metod aktywizujących / Aleksander Marszałek // Pedagogika Pracy.- [Nr] 37 .- (2000), s. 113-118
  89. MICHALSKI Jarosław
    Metoda aktywizujące / Jarosław Michalski // Nowa Szkoła. – 2001, nr6, s. 25
  90. MILCZAREK Jarosław
    Metody aktywizujące / Jarosław Milczarek // Nowe w Szkole .-2000/2001, nr 8 (38), s.22-24
  91. MIŁUCH-SZEWCZYK Ewa
    Projekt edukacyjny / Ewa Miłuch-Szewczyk // Nowe w Szkole. – 2001/2002, nr 4, s.2-4
    Cechy charakterystyczne metody projektów. Etapy realizacji metody projektów.
  92. MROCZEK Bożena
    Realizacja pracy dyplomowej metodą projektów / Bożena Mroczek // Nowa Edukacja Zawodowa. -2002, nr 1, s.32-33
  93. MUSIAŁ Stefania
    Metody aktywizujące na lekcji geografii / Stefania Musiał // Geografia w Szkole. – 2000, nr 5, s. 247 – 249
  94. NAJNIGIER Danuta
    Jeszcze raz o metaplanie / Danuta Najnigier // Wychowanie Techniczne w Szkole. – 1996, nr 2, s. 81-82
  95. NOSKOWSKA Małgorzata
    Metody aktywizowania uczniów / Małgorzata Noskowska// Chemia w Szkole .- 2000, nr 1, s. 22-28
  96. NOWAK Ewa
    Trzy królestwa – aktywizowanie wyobraźni dziecięcej : scenariusz zajęć świetlicowych / Ewa Nowak // Wszystko dla Szkoły .- 2003, nr 9, s.16-17
  97. NOWAK Wioletta
    Metody aktywne – większe efekty / Wioletta Nowak // Nowe w Szkole. – 2000/2001, nr 1, s. 15-19
  98. OKŁA Grażyna
    Metoda projektów w nauczaniu historii / Grażyna Okła // Wiadomości Historyczne. – 2000, nr 1, s. 38-44
  99. OLSZYŃSKA Małgorzata
    Aktywność i aktywizacja uczniów / Małgorzata Olsztyńska // Nowe w Szkole .- 2002, nr 7/8, s.18
  100. OSOBA Ewa
    „Mapy myśli” na lekcjach – zastępstwach / Ewa Osoba // Języki Obce w Szkole. – 2002, nr 5, s. 81-83
  101. OSSOWSKA Aleksandra
    Praca metodą projektów na lekcjach matematyki w szkole podstawowej w Krasinie / Aleksandra Ossowska // Dyrektor Szkoły. – 2004, nr 1, s. 18
  102. PIĘTOWSKA Jolanta
    Zastosowanie metod aktywizujących na lekcji wf w klasach 1-3 / Jolanta Piętowska // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne .-2005, nr 2, s. 23-26
  103. PIOTROWSKI Eugeniusz
    Koncepcja kształcenia wielostronnego a problem operatywności wiedzy uczniów / Eugeniusz Piotrowski // Studia Edukacyjne. – Nr 3 .- (1997), s. 165-174
  104. PIPAN-GUZIKOWSKA Marzanna
    Projekt w nauczaniu języków obcych / Marzanna Pipan-Guzikowska // Nowa Szkoła. – 2002, nr 9, s. 31-35
  105. PLACHECKA Lilia
    Wykorzystanie metody projektów w kształceniu praktycznym / Lilia Płachecka // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2001, nr 4, s. 8-10
  106. PONDO Celina
    Twórcza edukacja w nauczaniu zintegrowanym – techniki dramowe / Celina Pondo // Drama. – 2003/2004, nr 45, s. 16 – 17
  107. RANOSZEK Ewa
    Metodyka projektu w aktywizowaniu uczniów / Ewa Ranoszek / Biologia w Szkole .-2000, nr 4, s. 200-202
  108. RATYNA Małgorzata
    „Witamy w krainie baśni” – impreza prowadzona metodami aktywnymi dla uczniów klas młodszych / Małgorzata Ratyna // Nauczanie Początkowe. – 2002/2003, nr 2, s. 62 – 65
  109. REWIZORSKA Elżbieta
    Metody aktywne w nauczaniu / Elżbieta Rewizorska // Nowa Szkoła. -2001, nr 10, s. 52-53
  110. ROMANOWICZ Jerzy
    Metoda dyskusji w nauczaniu historii / Jerzy Romanowicz // Wiadomości Historyczne.- 2004, nr 3, s. 41-46
  111. ROSIAK Anna
    Metody aktywizujące w nauczaniu zintegrowanym / Anna Rosiak // Nauczanie Początkowe. – 2000/2001, nr 3, s. 69 – 74
  112. ROSIAK Anna
    Zastosowanie metod aktywizujących – przykład własnej praktyki pedagogicznej / Anna Rosiak // Nauczanie Początkowe. – 2000/2001, nr 1, s. 56 – 68
  113. ROZWAŁKA Zenon, KORNAS Bernardyna
    Alert ekologiczny jedną z aktywnych form edukacji ekologicznej i zdrowotnej w województwie lubelskim / Zenon Rozwałka, Bernardyna Kornas// Przyroda Polska .- 2003, nr 3, dod., s. 1, 5
  114. RUBAJ Iwona
    „W służbie Wielkiego Armatora” Jana Józefa Szczepańskiego : propozycja metodyczna – praca metodą drzewka decyzyjnego / Iwona Rubaj. – Język Polski w Liceum. – 2002/2003, nr 4, s. 27-31
    Temat zajęć: Był jednym z nas – o sytuacji i etyce conradowskiej na podstawie fragmentów eseju J.J. Szczepańskiego „W służbie Wielkiego Armatora”.
  115. SENDEROWSKA Grażyna
    Metody aktywizujące proces nauczania biologii / Grażyna Senderowska // Biologia w Szkole .-2001, nr 4, s. 212-216
  116. SIERADZKA Agnieszka
    Aktywizowanie uczniów na lekcjach : (w kl. I-III gimnazjum) / Agnieszka Sieradzka // Nowa Szkoła .-2004, nr 9, s. 27-29
  117. SKWORZEC Anna
    Metody aktywizujące na lekcjach historii i wiedzy o społeczeństwie / Anna Skworzec // Wiadomości Historyczne .- 2002, nr 2, s. 109-111
  118. SOKOŁOWSKA Maria, STĘPNIAK Katarzyna
    Metody pracy warsztatowej – praktyczne pomysły do pracy z uczniami / Maria Sokołowska, Katarzyna Stępniak // Edukacja Zdrowotna i Promocja Zdrowia w Szkole. – 2003, z. 6, s wkładka s. 8-13
    Scharakteryzowano m.in. metody: bingo, wyspę, burzę pomysłów, zawiał wiatr, diament, poszukiwacz opinii, papierowa karuzela, debata karteczkowa.
  119. SOROKA Grażyna, OGONOWSKA Uurszula
    Edukacja europejska – metodami aktywizującymi / Grażyna Soroka, Urszula Ogonowska // Nowe w Szkole .- 2002, nr 7/8, s.I-III, wkładka
  120. SOMERS John
    Umysł jako szafa grająca: rzeczywistość i fikcja dramy / John Somers; tłum. Kaja Królikowska // Opieka Wychowanie Terapia. – 2003, nr 4, s.17-21
  121. SOWADA Renata
    Moje miasto w XX wieku e czyli projekt w szkole / Renata Sowada // Biblioteka w Szkole. – 2002, nr 12, s.13
  122. SOWIŃSKA Bożena
    Przygotowanie „Encyklopedii szkoły” jako przykład pracy z uczniami metodą projektu / Bożena Sowińska // Edukacja Medialna. – 2002, nr 3, s. 37-39
    Konkurs szkolny, którego celem było przygotowanie „Encyklopedii szkoły”.
  123. STRÓŻYŃSKI Klemens
    Szkoła myślenia / Klemens Stróżyński // Nowa Szkoła. – 2004, nr 2, s.18-21
  124. SYGUŁA Teresa
    O aktywizowaniu uczniów / Teresa Syguła // Życie Szkoły.- 2001, nr 10, s. 598 – 601
  125. SYSOEVA Svetlana
    Technologie nauczania ukierunkowane na osobowość : metoda projektów : tł. / Svetlana Sysoeva // Ruch Pedagogiczny. -2001, nr 3/4, s. 13-18
  126. SZAJNIK Ewa
    Drama jako metoda nauczania / Ewa Czajnik // Katecheta .- 2003, nr 6, s. 49-52
  127. SZLOSEK Franciszek
    O aktywnym nauczaniu zawodu – raz jeszcze / Franciszek Szlosek // Nowa Edukacja Zawodowa .-2002, nr 2, s.10-13
  128. SZLOSEK Franciszek
    O aktywnym nauczaniu zawodu – ciąg dalszy / Franciszek Szlosek // Nowa Edukacja Zawodowa .-2002, nr 3, s.12-14
  129. SZLOSEK Franciszek
    O aktywnym nauczaniu zawodu .Cz.III / Franciszek Szlosek // Nowa Edukacja Zawodowa .-2002, nr 4, s.14-16
  130. SZPULAK Grażyna
    Aktywizacji ciąg dalszy: biblioteka szkolna / Grażyna Szpulak // Poradnik Bibliotekarza .- 2004, nr 4, s. 8-10
  131. SZPULAK Grażyna
    Nauczanie aktywizujące / Grażyna Szpulak // Poradnik Bibliotekarza .-2002, nr 9, s. 3-4
  132. SZYMAŃSKI Mirosław
    Z historii metody projektów : fragm. Książki / Mirosław S[tanisław] Szamański // Kwartalnik Pedagogiczny.-1999, nr 2, s. 3-27
  133. ŚLIPKO Beata
    Metoda projektów w edukacji europejskiej / Beata Slipko // Nowe w Szkole. – 2000/2001, nr 10, s. 13-14
  134. ŚMIGIELSKI Jerzy
    Metoda projektów w edukacji / Jerzy Śmigielski // Edukacja Medialna. – 2001, nr 2, s. 46-49
    Projekty z fizyki: „Prędkość”,”Optyka”, „Fizyka i technika okiem ucznia”; projekt z chemii: „Poznanie i badanie właściwości związków nieorganicznych”.
  135. ŚWIĄTEK-SŁONINA Małgorzata
    Integracja międzyprzedmiotowa drogą do aktywizacji uczniów / Małgorzata Świątek-Słonina // Chemia w Szkole .-1999, nr 3, s. 154-158
  136. ŚWIDERSKA Elżbieta
    Jak pogodzić przyjemne z pożytecznym? : wędrówka krakowskim szlakiem w czasie i przestrzeni / Elżbieta Świderka // Nowa Szkoła. – 2001, nr 1, s.41-45
    Metoda projektów i wycieczka dydaktyczna – metody wykorzystane do realizacji programu autorskiego XLVII LO w Warszawie. Lekcje języka polskiego.
  137. TOMCZYK-GĄSTOŁ Izabella
    Lekcje historii metodą projektu / Izabella Tomczyk-Gąstoł // Nowe w Szkole. – 2004, nr 1, s.12-13
  138. TOMCZYK-GĄSTOŁ Izabella
    Przeprowadzamy lekcje metodą projektu / Izabella Tomczyk-Gąstoł // Nowa Szkoła. – 2003, nr 7, s. 54-55
    Zawiera propozycje projektów. Tematy: 1. Staropolskie obyczaje. 2. Z wizytą u starożytnych Egipcjan. 3. Świat egipskich piramid.
  139. TUSKA Elżbieta A.
    Mamo, na lekcji bawiliśmy się! / Elżbieta A. Tuska // Nowe w Szkole. – 2000/2001, nr 7 (37), s.13-15
    Aktywizacja uczniów na lekcjach matematyki.
  140. UMER Teresa
    Lekcje muzealne na warszawskim Zamku / Teresa Umer // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze .-1998, nr 8, s. 26-28
  141. URBAŃCZYK Małgorzata
    Zalety i wady projektu – jednej z aktywnych metod nauczania / Małgorzata Urbańczyk // Języki Obce w Szkole .-2002, nr 3, s. 59-60
  142. WAL Iwona
    O teorii projektów praktycznie / Iwona Wal // Nowe w Szkole. – 2004, nr 1, s.18-21
  143. WASZCZUK Irena
    Scenariusz zajęć według aktywnych metod „Ekologik” / Irena Waszczuk // Przyroda Polska .-2004, nr 3, dod., s. 14 – 15
  144. WĘGRZYŃSKA Ewa
    Aktywizujące metody i techniki w mojej pracy z uczniami klas I-III / Ewa Węgrzyńska // Nauczanie Początkowe .- 2002/2003, nr 1, s. 74-79
  145. WICIŃSKI Ryszard
    Gry dydaktyczne / Ryszard Wiciński // Dyrektor Szkoły.-1997, nr 6, s. 28-29
  146. WIECHNIK Renata
    O niektórych ważnych prawidłowościach i zasadach nauczania (uczenia) w sposób problemowy / Renata Wiechnik // Zeszyty Wszechnicy Świętokrzyskiej. – Z. 9 .- (1999), s. 33-58
  147. WIECZÓR Elżbieta
    Metody aktywne – szansą dla edukacji / Elżbieta Wieczór // Edukacja i Dialog.- 2001, nr 9/10, s.35-39
    Teoria kształcenia wielostronnego i zastosowanie metod aktywizujących.
  148. WILECZEK Anna
    Potencjał projektu / Anna Wileczek // Język Polski w Gimnazjum. – 200/2002, nr 4, s.73-79
    Wykorzystanie metody projektu przy powtarzaniu materiału nauczania.
  149. WITKOWSKA Mariola
    Poznajemy kraje Unii Europejskiej : metoda projektu w kształceniu zintegrowanym // Mariola Witkowska // Wszystko dla Szkoły. – 2004, nr 1, s. 6 – 7
  150. WŁUDARCZYK-DUDZIC Anna
    Sesja ONZ na lekcji / Anna Włudarczyk-Dudzic // Nowe w Szkole. – 2001/2002, nr 3, s.13-15
    Wykorzystanie metody debaty politycznej na lekcji.
  151. WOJCIECHOWSKI Mieczysław
    Wokółmitologii aktywnych metod / Mieczysław Wojciechowski // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 1998, nr 1, s. 37-40
  152. WOŁOSZYN-KORCZYK Agnieszka
    Metoda projektów w nauczaniu przyrody / Agnieszka Wołoszyn-Korczyk // Nowa Szkoła. – 2001, nr 9, s. 44-46
  153. WOŚ Małgorzata
    Metoda debaty na lekcjach języka polskiego / Małgorzata Woś // Język Polski w Szkole Średniej. – 2000/2001, nr 3, s.17-20
    Temat debaty: Henryk Sienkiewicz-„potężny geniusz”, „pierwszorzędny pisarz”.
  154. WÓJCICKA Elżbieta
    Projekty edukacyjne na zajęciach z edukacji czytelniczej i medialnej / Elżbieta Wójcicka // Biblioteka w Szkole. – 2001, nr 10, s.1-5
    Wykorzystanie metody projektów na zajęciach z edukacji czytelniczej i medialnej.
  155. WYRĘBEK Krystyna
    Aktywizujące metody nauczania w pracy bibliotekarza szkolnego : literatura w wyborze / Krystyna Wyrębek // Biblioteka w Szkole .-2001, nr 6, s.13
  156. WYSZYŃSKA Krystyna
    Czym jest metoda projektów? / Krystyna Wyszyńska // Kwartalnik Ostrołęckiego ODN. – 2001, nr 5, s.23-24
    Cechy metody projektów. Fazy realizacji metody projektów.
  157. WYSZYŃSKA Krystyna
    Czym jest metoda projektów? / Krystyna Wyszyńska // Życie Szkoły. – 2001, nr 9, s. 549 – 552
    Omówienie metody projektów. Scenariusz zajęć
  158. ZAJĄC Bożena
    Metoda projektów w liceum profilowanym / Bożena Zając // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2002, nr 5, s.25-27
    Zawiera przykładową kartę projektu: profil transportowo-spedycyjny; moduł – materiałoznawstwo.
  159. ZAJDEL Krzysztof
    Metody aktywizujące w nauczaniu matematyki / Krzysztof Zajdel // Dyrektor Szkoły .- 2004, nr 10, s. 38-40
  160. ZALEWSKA Danuta
    O metodach aktywizujących w pracy wychowawczej uwag kilka / Danuta Zalewska // Kwartalnik Ostrołęckiego ODN .- 2002, nr 1(9), s.30-32
  161. ZELLMA Anna
    Realizacja edukacji regionalnej metodą projektów uczniowskich / Anna Zellma // Wychowanie Na Co Dzień. – 2002, nr 2/3, s.5-9
  162. ZIELENIEWSKA Jadwiga S.
    Metoda projektu w edukacji regionalnej / Jadwiga S. Zieleniewska // Nowe w Szkole. – 2002, nr 9, s. 14-16
  163. ZIELIŃSKA Anna
    Wchodzimy w erę projektu : projekt – moda czy konieczność? / Anna Zielińska // Rocz. Komis. Nauk Pedagog. – T. 52 .-(1999), s. 37-44
  164. ZIELIŃSKA Justyn
    Jak pracować z uczniami metodą projektów? / Justyna Zielińska // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2004, nr 5, s. 30-31
  165. ZIĘTEK Anna
    Metoda projektów w działaniach integracyjnych / Anna Ziętek // Nowa Edukacja Zawodowa.- 2002, nr 1, s.28-31
  166. ŻACH Krzysztof
    Przyjemne z pożytecznym, czyli zastosowanie metod aktywnych na lekcjach przysposobienia obronnego / Krzysztof Żach // Edukacja dla Bezpieczeństwa .-2003, nr 4, s. 2-8
  167. ŻWIKLIŃSKI Andrzej
    Rola pytań w kształtowaniu poszukującej aktywności ucznia / Andrzej Źwikliński // Studia Edukacyjne. – Nr 2 .-(1996), s. 149-159
  168. ŻYWNO Maciej
    Otwarta szkoła / Maciej Żywno // Wychowawca. – 2003, nr 12, s. 12-13
    Aktywizacja uczniów jako metoda profilaktyki.
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return