MOTYWACJA UCZENIA SIĘ

Opublikowano 31 maja 2012 o godzinie 13:57 autor BP Wyszków

MOTYWACJA UCZENIA SIĘ

Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2004 – 2011

Wydawnictwa zwarte: 


  1. Cele i osiągnięcia w uczeniu się / Waldemar Kozłowski. – Warszawa : Wydaw. SGGW, 2006.
  2. Duch klasy : jak motywować uczniów do nauki? : ilustrowane przykładami z pracy polskich nauczycieli uczestników Internetowej Akademii „Szkoły uczącej się” / Merrill Harmin ; [przekł. Agata Tomaszewska]. – Warszawa : CEO, 2004.
  3. Duch klasy : jak motywować uczniów do nauki? : z polskimi przykładami z kursu internetowego Akademii „Szkoły uczącej się” / Merrill Harmin ; [przekł. Agata Tomaszewska]. – Wyd. 2. – Warszawa : CEO, 2005.
  4. Jak motywować uczniów do nauki języka obcego : motywacja w teorii i praktyce / Marek Szałek. – Poznań : Wagros, cpo. 2004.
  5. Jak uczyć się efektywnie : metody i motywacja : praktyczny poradnik / Edwin A. Locke ; z ćwiczeniami sporządzonymi we współpr. z Anne H. Locke ; przekł. Romuald Kirwiel. – Poznań : „RK”, 2004.
  6. Jak uczyć się efektywnie : metody i motywacja : praktyczny poradnik / Edwin A. Locke ; z ćwiczeniami sporządzonymi we współpr. z Anne H. Locke ; przekł. Romuald Kirwiel. – Wyd. 2. – Poznań : Wydawnictwo Nakom, 2009.
  7. Motywacja do nauki / Martin V. Covington, Karen Manheim-Teel ; przeł. Sylwia Pikiel. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2004.
  8. Motywacyjna rola dramy w glottodydaktyce / Alicja Gałązka. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008.
  9. Motywowanie uczniów do nauki / Jere Brophy; tł. Krzysztof Kruszewski. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011.
  10. Motywowanie uczniów w praktyce / Grażyna Uhman. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne SA, 2005.
  11. Nauczanie w praktyce. T. 1 / wybór i red. materiałów Andrzej Janowski ; [tł. Zofia Janowska, Magdalena Lipińska-Derlikowska] ; Międzynarodowa Akademia Edukacji. – Warszawa : Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2009.
  12. Nauczanie w praktyce. T. 2 / wybór i red. materiałów Andrzej Janowski ; [tł. Magdalena Lipińska-Derlikowska] ; Międzynarodowa Akademia Edukacji, Międzynarodowe Biuro Edukacji. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, cop. 2010.
  13. Zdrowe kierowanie klasą : motywacja, komunikacja, dyscyplina / Raymond M. Nakamura ; z wprow. Andrzeja Janowskiego ; tł. Zofia Janowska. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2011.

Artykuły z czasopism


  1. 15 powodów, dla których warto napisać … : plan lekcji / Katarzyna Bruder.// Języki Obce w Szkole. – 2009, nr specjalny 6, s.155-162
  2. Aktywizowanie uczniów warunkiem skuteczności przyswajania obcojęzycznej leksyki / Ewa Dźwierzyńska.// Języki Obce w Szkole. – 2009, nr 4, s. 55-58
  3. Bez motywacji nie ma efektów / Przemysław Bąbel, Marzena Wiśniak.// Psychologia w Szkole. – 2008, nr 3, s. 57-67
  4. Bezradność intelektualna / Marta Koć-Januchta.// Polski w Praktyce. – 2011, nr 2, s. 44-45
  5. Cele i strategie uczenia się / Waldemar Kozłowski.// Edukacja. – 2010, nr 3, s. 42-57
  6. Czy przymus musi demotywować? / Jadwiga Radwańska.// Remedium. – 2011, nr 4, s. 10-11
  7. Edukacja dorosłych w kontekście ich potrzeb sterowniczych / Jolanta Wilsz.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2009, nr 3, s. 19-27
  8. Jak ciekawiej motywować do uczenia się geografii ? / Julian P.Sawiński.// Geografia w Szkole. – 2011, nr 2, s. 5-10
  9. Jak jeść słonia? / Ewa Iskierka-Kasperek.// Charaktery. – 2009, nr 10, s. 78-80
  10. Jak lepiej motywować do uczenia się biologii? / Julian Piotr Sawiński.// Biologia w Szkole. – 2011, nr 2, s. 53-58
  11. Jak motywować uczniów do nauki języka dzięki zdobywaniu sprawności / Sylwia Krause.// Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 6, s. 186-190
  12. Jak motywować ucznia do wysiłku fizycznego – aby był przyjemnością a nie przykrym obowiązkiem / Paweł Woźny.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2009, nr 8, s. 33-36
  13. Jak motywować ucznia do wysiłku fizycznego, aby był przyjemnością a nie przykrym obowiązkiem? / Paweł Woźny.// Lider. – 2009, nr 11, s. 22-23
  14. Jak motywować uczniów do nauki – poradnik dla młodych nauczycieli wf / Dariusz Sitkowski.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2009, nr 11, s. 37-42
  15. Jak motywować uczniów na lekcjach języka polskiego? / Krzysztof Gierszal.// Język Polski w Gimnazjum. – 2006/2007, nr 3, s. 7-19
  16. Jak promować język niemiecki wśród uczniów? : projekt Deutsch-Wagen-Tour w Polsce / Maciej Mackiewicz, Justyna Wichłacz.// Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 3, s. 72-79
  17. Jak sprawić, aby uczniowie znaleźli w sobie motywację do nauki języków obcych? / Anna Włudarczyk-Dudzic.// Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 1, s. 25-28
  18. Jak wzmacniać motywację do nauki? / Henryk Kraszkiewicz.// Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 10, s. 21-22
  19. Kształtowanie motywacji do nauki w społeczeństwie informacyjnym – zarys problemu / Danuta Morańska.// Chowanna. – 2007, T. 2 (29), s. 98-113
  20. List do Juliana / Wojciech Turewicz.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 4, s. 21-23
  21. Marzą mi się aktywni i zainteresowani lekcją uczniowie… / Anna Tulczyńska.// Chemia w Szkole. – 2011, nr 6, s. 19-23
  22. Mobilizacja uczniów do nauki / Ewa Gałązka.// Wychowawca. – 2010, nr 9, s. 14-15
  23. Moje refleksje o angielskim systemie motywacji w szkole / Agnieszka Tarabuła.// Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 1, s. 166-168
  24. Motywacja / Katarzyna Nowicka.// Matematyka w Szkole. – 2009, nr 51, s. 17-19
  25. Motywacja / Klemens Stróżyński.// Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 4, s. 25-26, 30
  26. Motywacja a cele w szkolnej edukacji fizycznej / Jacek Szalewski.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2006, nr 3, s. 21-23
  27. Motywacja do nauki języka obcego / Katarzyna Baumann.// Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 4, s. 177-179
  28. Motywacja do uczenia się – wybrane konstruktywistyczne konteksty / Małgorzata Głoskowska-Sołdatow.// Edukacja. – 2011, nr 3, s. 106 – 112
  29. Motywacja do uczenia się języka obcego w ujęciu psychologii kognitywnej / Paweł Sobkowiak.// Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 2, s. 5-12
  30. Motywacja i ograniczenia percepcyjne dzieci niepełnosprawnych słuchowo w zakresie uczenia się języka angielskiego : (doniesienia z badań) / Jowita Żuk.// Szkoła Specjalna. – 2008, nr 1, s. 19-38
  31. Motywacja i strategie uczenia się uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum / Ewa Filipiak.// Edukacja. – 2011, nr 2, s. 28-35
  32. Motywacja osób niepełnosprawnych ruchowo do nauki języka angielskiego / Agnieszka Chabasińska.// Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 6, s. 263-264
  33. Motywacja samoistna w uczeniu się : trafność opinii nauczycieli / Waldemar Kozłowski.// Ruch Pedagogiczny. – 2009, nr 1/2, s. 19-26
  34. Motywacja uśpiona w szkolnej ławce / Aneta Szczykutowicz.// Wychowawca. – 2010, nr 9, s. 5-9
  35. Motywacja w samokształceniu uczniów / Gabriela Kryk.// Życie Szkoły. – 2007, nr 9, s. 10-14
  36. Motywacyjne działanie komputera / Henryk Kraszkiewicz.// Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 11, s. 5-6
  37. Motywowanie – ze sztuką nauczania języków obcych / Dorota Molda.// Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 5, s.11-15
  38. Motywowanie do nauki / Urszula Kłusek.// Wychowawca. – 2010, nr 9, s. 9
  39. Motywowanie uczniów / Anna Lidia Brzywca.// Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 3, s. 22-24
  40. Motywowanie uczniów do działań twórczych – między romantyzmem a behawioryzmem / Maciej Karwowski.// Ruch Pedagogiczny. – 2006, nr 3/4, s. 13-26
  41. Motywowanie uczniów do nauki – zadanie współczesnego nauczyciela / Beata Dyrda.// Chowanna. – 2006, T. 1 (26), s. 121-131
  42. Motywująca tęcza / Urszula Bandoła.// Wychowawca. – 2010, nr 9, s. 15
  43. Na pozytywną nutę / Iwona Majewska-Opiełka.// Edukacja i Dialog. – 2010, nr 1/2, s. 28-30
  44. Najpierw przyjemność, później obowiązek / Marzena Jankowska-Buszta.// Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 2, s. 157-161
  45. Nauczyciel bibliotekarz jak psycholog / Grażyna Petruczynik.// Biblioteka w Szkole. – 2011, nr 12, s. 5-7
  46. Negocjowanie programu nauczania jako czynnik motywujący do uczenia się języka obcego / Paweł Sobkowiak.// Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 6, s. 139-146
  47. Negocjowanie programu nauczania języka obcego z uczniami / Paweł Sobkowiak.// Języki Obce w Szkole. – 2009, nr specjalny 6, s. 77-86
  48. Nowe spojrzenie na dobrego ucznia w dydaktyce językowej / Mirosław Pawlak.// Języki Obce w Szkole. – 2011, nr 1, s. 28-36
  49. O”lepszej” i „gorszej” motywacji do uczenia się / Małgorzata Głoskowska-Sołdatow.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 12, s. 54-56
  50. O motywacji we wczesnoszkolnym nauczaniu języków obcych słowami dzieci / Anna Jaroszewska.// Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 1, s. 51-55
  51. O motywowaniu do rozwoju / Danuta Rodziewicz.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 10, s. 29-32
  52. O motywowaniu punktami / Przemysław Bąbel.// Psychologia w Szkole. – 2009, nr 2, s. 99-106
  53. O motywowaniu uczniów do nauki / Wioletta Kozak.// Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 2, s. 25-26, 29
  54. O niektórych współczesnych aspektach edukacji / Erich Petlák, Jana Hanuliaková.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2011, nr 3, s. 7-11
  55. O poczuciu sprawstwa w procesie uczenia się / Iwona Kopaczyńska.// Życie Szkoły. – 2010, nr 5, s. 5-13
  56. O sztuce motywacji uczniów do nauki / Ewa Grodecka.// Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 9, s. 46-47
  57. O świadomości językowej uczniów / Ewa Grodecka, Renata Królikowska.// Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 4, s. 181-184
  58. O wielkiej roli motywowania / Danuta Bula.// Język Polski w Szkole IV-VI. – 2007/2008, nr 4, s. 85-93
  59. Ocena wiedzy i umiejętności z zakresu technologii informacyjnej studentów rozpoczynających studia na kierunkach nieinformatycznych / Józefa Górska-Zając.// Edukacja. – 2010, nr 2, s. 89-94
  60. Ocenianie wzmacniające / Grażyna Gurnik.// Edukacja. – 2006, nr 3, s. 47-63
  61. Osobowość wyuczona / Przemysław Bąbel.// Psychologia w Szkole. – 2006, nr 4, s. 49-58
  62. Plan tygodniowy jako ciekawa alternatywa na lekcjach języka obcego / Konstancja Kuligowska.// Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 6, s. 146-151
  63. Pochwała czy zachęta : w poszukiwaniu najefektywniejszych sposobów motywacji ucznia do pracy / Karolina Horak.// Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 4, s. 180-181
  64. Pochwała pochwały / Klemens Stróżyński.// Dyrektor Szkoły. – 2008, nr 6, s. 5
  65. Ponownie o motywowaniu uczniów do uczenia się geografii / Sławomir Piskorz, Mariola Tracz.// Geografia w Szkole. – 2011, nr 5, s. 5-13
  66. Postawa ojca a wyniki szkolne dziecka / Magdalena Nakielska.// Wychowawca. – 2010, nr 9, s. 10-11
  67. Poszukiwanie mocnych stron ucznia – każdego można za coś pochwalić / Bogdan Urbanek.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2011, nr 1/2, s. 31-37
  68. Prosto do celu / Grażyna Katra.// Psychologia w Szkole. – 2009, nr 3, s. 28-36
  69. Przymus czy rzeczywiste pragnienie? O motywacji i motywowania ucznia / Monika Kaźmierczak.// Język Polski w Gimnazjum. – 2011/2012, nr 3, s. 77-84
  70. Rola aktywności podmiotowej dziecka w procesie korekcyjnym / Józefa Bałachowicz.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 2, s. 95-103
  71. Rola oceny opisowej jako czynnika kształtującego motywację uczniów / Małgorzata Ekiert.// Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 1, s. 30-33
  72. Rozwijanie u ucznia motywacji wewnętrznej : nowe metody chwalenia i zachęcania do współpracy / Anna Przychodzeń.// Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 1, s. 28-30
  73. Różne sposoby na to, żeby uczniowi chciało się chcieć / Jacek Buczny.// Psychologia w Szkole. – 2006, nr 3, s. 57-72
  74. Rywalizacja i ściąganie / Danuta Sterna.// Psychologia w Szkole. – 2010, nr 1, s. 128-131
  75. Strateg w szkolnej ławce / Urszula Dębska, Halina Guła-Kubiszewska.// Psychologia w Szkole. – 2010, nr 4, s. 4-14
  76. Szkolna motywacja wewnętrzna / Waldemar Kozłowski.// Edukacja. – 2006, nr 1, s. 25-39
  77. Szkolny „wyścig szczurów” / Jadwiga Radwańska.// Psychologia w Szkole. – 2008, nr 4, s. 19-29
  78. Testy jako instrumenty glottdydakyczne / Krzysztof Polok.// Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 4, s. 63-69
  79. Uczmy języka dobrze i nie (s)tresujmy uczniów / Anna Paplińska.// Języki Obce w Szkole. – 2011, nr 1, s. 75-78
  80. Uczymy skutecznie / Eliza Borczyk.// Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 3, s. 34-41
  81. Wiara w rozwój czyni cuda / Kinga Lachowicz-Tabaczek.// Psychologia w Szkole. – 2010, nr 1, s. 5-14
  82. Właściwa motywacja / Henryk Kraszkiewicz.// Wszystko dla Szkoły. – 2010, nr 1, s. 11-12
  83. Wspólne rozwiązywanie problemów / Karolina Walczykowska.// Edukacja i Dialog. – 2007, nr 5, s. 70-72
  84. Współpraca między szkołami jako urozmaicenie nauczania języka obcego / Joanna Augustynowicz.// Języki Obce w Szkole. – 2005, nr 1, s. 170-171
  85. Wybrane aspekty funkcji motywacyjnej oceny widzianej z perspektywy uczniów i nauczycieli / Grażyna Szyling.// Edukacja. – 2008, nr 1, s. 23-33
  86. Wyciszanie klasy w momencie rozpoczynania zajęć – propozycja działań i zabaw / Katarzyna Wizgacz.// Języki Obce w Szkole. – 2009, nr 1, s. 112-114
  87. Wywołać i wspierać zaradność! : jak motywować do uczenia się? / Julian P. Sawiński.// Geografia w Szkole. – 2011, nr 5, s. 17-18
  88. Zacząć od początku / Iwona Majewska-Opiełka.// Edukacja i Dialog. – 2009, nr 2, s. 14-17
  89. Zainteresowanie jako motyw uczenia się w wychowaniu fizycznym i sporcie / Tadeusz Sankowski, Katarzyna Stachowiak.// Kultura Fizyczna. – 2006, nr 3/4, s. 13-16
  90. Zmotywowana klasa : czyli jak nauczyciel może spełnić swoje marzenia / Urszula Grygier.// Nowa Szkoła. – 2008, nr 3, s. 28-34
  91. Zrozumieć problem motywacji / Małgorzata Siekańska.// Psychologia w Szkole. – 2010, nr 4, s. 15-24
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return