REHABILITACJA I NAUCZANIE DZIECKA NIEWIDOMEGO I NIEDOWIDZĄCEGO

Opublikowano 4 września 2015 o godzinie 15:26 autor Edyta Dobek

REHABILITACJA I NAUCZANIE DZIECKA NIEWIDOMEGO I NIEDOWIDZĄCEGO  

Zestawienie bibliograficzne
Zestawienie opracowano na podstawie baz bibliograficznych
Biblioteki Pedagogicznej w Ostrołęce.

Książki


  1. Dzieci niewidome i słabowidzące / Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej, 1996. W   2416 br.
  2. Funkcjonowanie wzrokowe małych dzieci słabowidzących / Małgorzata Walkiewicz-Krutak. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2009.  W   66945
  3. Nauczanie początkowe dzieci niewidomych / Ewa Bendych, Maria Janik ; [Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej]. – Warszawa : Wydaw. WSPS, 1981. W   27261
  4. Odkrywanie niepełnosprawności wzrokowej w nauczaniu włączającym / Janusz Kirenko, Piotr Gindrich ; Wyższa Szkoła Społeczno-Przyrodnicza im.Wincentego Pola w Lublinie. – Lublin : Wydawnictwo Akademickie Wyższej Szkoły Społeczno-Przyrodniczej im. Wincentego Pola, 2007. W   61686
  5. O niewidomych / Elżbieta Czacka ; oprac. Magdalena Banaszek. – Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2008. W   64276
  6. Orientacja przestrzenna w usamodzielnianiu osób niewidomych / pod red. Jadwigi Kuczyńskiej-Kwapisz ; Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2001.  W   70950
  7. Poradnik dydaktyczny dla nauczycieli realizujących podstawę programową w zakresie szkoły podstawowej i gimnazjum z uczniami niewidomymi i słabo widzącymi / praca zbiorowa pod red. Stanisława Jakubowskiego. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2001. W   2929 br.
  8. Praca z młodzieżą niewidomą i słabowidzącą : metoda pracy sekwencjami na lekcjach plastyki / Agnieszka Żabińska. – Warszawa : Difin, 2011. W   68077
  9. Przygotowanie dzieci niewidomych do nauki szkolnej / Ewa Bendych, Jadwiga Nowak ; [rozdz. 1,3,2 oprac. Monika Orkan-Łęcka, rozdz. 2.1.2 oprac. Celina Kozłowska]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1985.  W   37028,  W   37027
  10. Rozwój i wychowanie rehabilitujące dziecka niewidzącego w okresie wczesnego i średniego dzieciństwa / Joanna Konarska. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2010. W   67145, W   67398
  11. Terapia muzyką w teorii i praktyce tyflologicznej / Ewelina Jutrzyna. – Warszawa : Polski Związek Niewidomych. Zakład Nagrań i Wydawnictw, 2007. W   60610, W   62300
  12. Tyflopedagogika / Renate Walthers ; przekł. Joanna Mink. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2007. W   59868, W   60320, P   59867
  13. Uczeń niewidomy i słabo widzący w ogólnodostępnej szkole średniej : poradnik dla nauczycieli : praca zbiorowa / pod red. Stanisława Jakubowskiego. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005. W   3321 br.,  P  3322 br.
  14. Uczniowie niewidomi i słabowidzący w szkołach ogólnodostępnych / Zofia Palak. – Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2000. W   50343
  15. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak;Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. – Warszawa : MENiS, 2005. W   3325 br., P  3326 br.
  16. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem z dodatkowymi niepełnosprawnościami : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak; Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. – Warszawa : MENiS, 2005. W   3315 br., P  3316 br.
  17. Wychowanie fizyczne niewidomych i słabo widzących / Krystyna Gawlik, Anna Zwierzchowska ; Akademia Wychowania Fizycznego w Katowicach. – Katowice : Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego, 2004. W   65173
  18. Z zagadnień tyflopedagogiki zawodowej / Maria Zięcina ; Instytut Kształcenia Nauczycieli im. Władysława Spasowskiego w Warszawie. – Warszawa : IKN, 1979. W   28728
  19. Zobaczyć świat : projekt pracy z uczniem niewidomym na lekcjach języka polskiego / Aldona Fojkis. – Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, 2009. W   66519

Artykuły z czasopism


  1. Adaptacja pomocy tyfloglottodydaktycznych w szkołach integracyjnych / Kornelia Czerwińska.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 3, s. 163-174
  2. Adaptacja pomocy tyfloglottodydaktycznych w szkołach integracyjnych. Cz. 2 / Kornelia Czerwińska.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 4, s. 243-251
  3. Alfabet ELIA szansą dla osób niewidomych niezdolnych do nauki brajla /Marlena Kilian.// Szkoła Specjalna. – 2006, nr 2, s. 153-156
  4. Aneks do ,,Arkuszy postępów uczniów niewidomych i słabo widzących ze złożoną niepełnosprawnością z zakresu orientacji przestrzennej i lokomocji” / Anna Boczek.// Rewalidacja. – 2007, nr 1, s. 85-99
  5. Bajka o Królewnie Śnieżce – francuski sposób przygotowania niewidomych dzieci do czytania i pisania pismem Braille’a / Małgorzata Paplińska.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 1, s. 55-59
  6. Dzieci z wadami wzroku jako czytelnicy (7-16 lat) / Józef Szocki.// Poradnik Bibliotekarza. – 1985, nr 7/8, s. 209-211
  7. Eksperyment nauczający w pracy z dzieckiem niewidomym / Kornelia Czerwińska.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2008, nr 2, s. 84-104
  8. Funkcjonowanie biblioteki i książki wśród dzieci niewidomych : (na przykładzie Ośrodka Szkolno-Wychowawczego we Wrocławiu) / Józef Szocki.// Poradnik Bibliotekarza. – 1992, nr 6, s. 14-16
  9. Henryk Ruszczyc i jego koncepcja rehabilitacji zawodowej osób niewidomych / Marzena Dycht.// Szkoła Specjalna. – 2013, nr 3, s. 165-173
  10. Jak postępować z niemowlęciem niepełnosprawnym wzrokowo? / Kornelia Czerwińska.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2007, nr 1, s. 49-57
  11. Komputery i sieci komputerowe jako media wspomagające nauczanie języka angielskiego uczniów niewidomych / Jarosław Wiazowski.// Języki Obce w Szkole. – 2001, nr 7, s. 87-92
  12. KUW – implikacje edukacyjne / Ewa Kurczak-Wawrowska.// Rewalidacja. – 2006, nr 2, s. 3-17
  13. Lekcje geografii z uczniem niewidomym /Anna Chojecka.// Geografia w Szkole. – 2007, nr 2, s. 43-49
  14. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w pracy z dzieckiem niewidomym i słabo widzącym / Katarzyna Królikowska.// Szkoła Specjalna. – 2006, nr 5, s. 380-388
  15. Międzynarodowa Szkoła Matek na Krymie i Szkoła dla Niewidomych we Lwowie / Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 1, s. 71-73
  16. Możliwości i ograniczenia ucznia niewidomego w nauce języka obcego. Mity i fakty / Małgorzata Jedynak.// Języki Obce w Szkole. – 2011, nr 2, s. 71-75
  17. Możliwości wykorzystania grafiki dotykowej w nauczaniu języków obcych – teoria a praktyka / Kornelia Czerwińska.// Szkoła Specjalna. – 2006, nr 5, s. 323-329
  18. Muzykoterapia w rehabilitacji dzieci niewidomych i słabowidzących – założenia teoretyczne. Cz. 1 / Marlena Kilian, Małgorzata Cichocka.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 4, s. 245-257
  19. Muzykoterapia w rewalidacji dzieci z niepełnosprawnością wzrokową na podstawie zajęć prowadzonych w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Laskach / Marlena Kilian, Małgorzata Cichocka.// Szkoła Specjalna. – 2012, nr 3, s. 184-196
  20. Nauczanie języka angielskiego uczniów z dysfunkcją wzroku oraz niepełnosprawnością intelektualną / Sebastian Krzysztof Romantowski.// Szkoła Specjalna. – 2008, nr 3, s. 223-233
  21. Nauczanie orientacji przestrzennej osób niewidomych i słabowidzących z niepełnosprawnością złożoną /Marlena Kilian, Małgorzata Paplińska.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2009, nr 1, s. 101-114
  22. Niewidomi a języki obce, czyli kilka słów o tyfloglottodydaktyce / Tomasz P. Krzeszowski.// Języki Obce w Szkole. 2001, nr 7, s. 5-12
  23. Nikt nie pozostanie bez pomocy / Anna Witarzewska ; rozm przepr. Rafał Dajbor.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2013, nr 2, s. 3-11
  24. Oddział dzieci niewidomych i słabo widzących / Aleksandra Szlendak.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2002, nr 9, s. 550-552
  25. Pierwsze spojrzenie / Pawan Sinha.// Świat Nauki. – 2013, nr 8, s. 32-39
  26. Poczucie ruchu i postawy ciała osób niewidomych podczas nauki muzyki na instrumencie dętym – flecie /Hanna Tawrel-Szablewska.// Szkoła Specjalna. – 2008, nr 1, s. 50-55
  27. Pogodny poranek / Joanna Wasilewska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1999, nr 7, s. 532-534
  28. Poznawanie świata na lekcjach języka obcego. Kilka słów o nauczaniu języków obcych uczniów niewidomych /Katarzyna Jaworska-Biskup.// Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 4, s. 56-58
  29. Projekt „Per linguas mundi ad laborem” – adaptacja pomocy dydaktycznych do nauczania języków obcych uczniów niewidomych i słabo widzących / Kornelia Czerwińska.// Szkoła Specjalna. – 2006, nr 4, s. 243-251
  30. Przestrzeń w edukacji uczniów z dysfunkcją wzroku / Kornelia Czerwińska.// Szkoła Specjalna. – 2014, nr 4, s. 262-269
  31. Razem czy osobno? : integracyjne pomoce dydaktyczne w nauczaniu języków obcych / Bogusław Marek.// Języki Obce w Szkole. – 2001, nr 7, s. 93-102
  32. Rozwój i wychowanie rehabilitujące dziecka niewidzącego w okresie wczesnego i średniego dzieciństwa / Joanna Konarska. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2010.
  33. Specyficzne zagadnienia w nauczaniu polonistycznym dzieci niewidomych / Anna Bloch.// Polonistyka. – 2010, nr 8, s. 54-55
  34. Sposoby nauczania brajla w Polsce i wybranych krajach świata / Małgorzata Paplińska.// Szkoła Specjalna. – 2006, nr 1, s. 15-23
  35. Świat bez wzroku : czy uczeń niewidomy to uczeń niepełnosprawny? / Bogusław Marek.// Języki Obce w Szkole. – 2001, nr 7, s. 28-32
  36. Terapia i socjalizacja – poprzez sport / Jolanta Derbich.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2013, nr 2, s. 22-27
  37. Tyflografika /Elżbieta Więckowska.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 1, s. 53-65
  38. Wpływ rozumienia pojęć przez dzieci niewidome na nauczanie języków obcych / Katarzyna Jaworska-Biskup.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 1, s. 25-34
  39. Wskazania metodyczne do pracy z dzieckiem z uszkodzonym wzrokiem w warunkach szkoły ogólnodostępnej / Milena Nazarczuk.// Szkoła Specjalna. – 2013, nr 3, s. 214-224
  40. Wybrane problemy nauczania gry na fortepianie dzieci niewidomych / Iwona Głowacka.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 2, s. 135-146
  41. Współczesne tendencje w edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych wzrokowo / Elżbieta Łobacz.// Szkoła Specjalna. – 2006, nr 5, s. 362-272
  42. Zastosowanie planów w nauczaniu orientacji przestrzennej osób niewidomych / Kamila Miler-Zdanowska.// Szkoła Specjalna. – 2008, nr 4, s. 293-298
  43. Związek trudności w nauce czytania pisma Braille’a z właściwościami percepcji dotykowej i umiejętnościami fonologicznymi dzieci niewidomych / Anna Wesotowska, Michał J. Gacek.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2013, nr 4, s. 79-93

Zbiory audiowizualne


  1. Za szklaną ścianą. Cz. 3 [DVD] / scen. i real. Magdalena Lewandowska. – Zalesie Górne : Wytwórnia Filmowa Dydakta, 2014. DZS   2342
  2. Za szklaną ścianą. Cz. 3 [Film] / scen. i real. Magdalena Lewandowska. – Warszawa : WF „Dydakta”, 2000.   DZS   2354
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return