WSPARCIE DZIECI I DOROSŁYCH W SYTUACJI KRYZYSOWEJ WYWOŁANEJ PANDEMIĄ COVID-19

Opublikowano 1 grudnia 2021 o godzinie 16:32 autor Edyta Dobek

Wsparcie dzieci i dorosłych w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią
COVID-19
Zestawienie bibliograficzne książek i artykułów z czasopism dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce.

Książki

  1. Człowiek w obliczu pandemii : psychologiczne i społeczne uwarunkowania zachowań w warunkach kryzysu zdrowotnego / Małgorzata Kossowska, Natalia Letki, Tomasz Zaleśkiewicz, Szymon Wichary ; wprowadzenie Jerzy Duszyński ; Piotr Kłodkowski, Anna Siewierska-Chmaj, Jarosław Górniak, Seweryn Krupnik, Maciej Koniewski. – Sopot : Smak Słowa, 2020. Sygn. W 83514
  2. Jak dbać o siebie w kryzysie? : poradnik nie tylko na czas globalnej pandemii / Małgorzata Taraszkiewicz, Zofia Nalepa. – Poznań : Święty Wojciech Wydawnictwo, © 2020. Sygn. W 82737
  3. Jak wspierać dzieci w kryzysie? : poradnik dla rodziców nie tylko na czas globalnej pandemii / Małgorzata Taraszkiewicz, Zofia Nalepa. – Poznań : Święty Wojciech Wydawnictwo, © 2020. Sygn. W 82694
  4. Koronawirus : wszystko, co musisz wiedzieć, żeby się zabezpieczyć / Ewa Krawczyk. – Bielsko- Biała : Wydawnictwo Pascal, 2020. Sygn. W 81531
  5. Nauczanie hybrydowe w okresie czasowego zawieszenia zajęć podczas epidemii / [redakcja merytoryczna Lidia Marciniak, Elżbieta Piotrowska-Albin]. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2020. Sygn. W 82347
  6. Niepewność : rozmowy o strachu i nadziei / Agnieszka Jucewicz, Tomasz Kwaśniewski. – Warszawa : Wydawnictwo Agora, 2020. Sygn. W 83351
  7. Prawa i wolności w stanie epidemii / Stanisław Trociuk. – Warszawa : Wolters Kluwer 2021. Sałbut. – Warszawa : PWN, 2020. Sygn. W 83230
  8. Uchwały, regulaminy i procedury szkolne : kompendium prawa wewnątrzszkolnego / [autor: Małgorzata Celuch ; procedury z zakresu bezpieczeństwa w szkole w czasie pandemii koronawirusa opracowała Bożena Winczewska]. – Warszawa : Wydawnictwo Wiedza i Praktyka sp. z o.o., copyright 2020. Sygn. W 82462

Artykuły z czasopism

  1. A po co komu relacje? / Marta Matuszewska. // Meritum. – 2021, nr 2, s. 110-115
  2. Bohaterowie Grimmowskich baśni i Covid-19, czyli „KoronaBajki” w dobie pandemii / Dorota Sadowska. // Guliwer. – 2021, nr 1, s. 30-45
  3. Budowanie poczucia wspólnoty / Tomasz Garstka. // Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 10, s. 58
  4. Buduj na wartościach i marzeniach młodzieży / rozmowa z Leszkiem Szawińskim, pedagogiem i profilaktykiem, laureatem nagrody „Złote Ogniwo” dla Profilaktyka Roku w konkursie Instytutu Profilaktyki Zintegrowanej. Rozmawiała Monika Pilch. // Remedium. – 2021, nr 3, s. 8-10
  5. COVID-19 – o lęku przed nieznanym / Anna Naruszewicz. // Remedium. – 2020, nr 4, s. 6-8
  6. COVID-19 a depresja u sportowców / Oskar Hejmowski. // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2021, nr 2, s. 50-53
  7. COVID-19 a sytuacja przedszkola. Najnowsze wytyczne / Beata Patoleta. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2020, nr 12 (116), s. 6-10
  8. COVID-19 a wykluczenie cyfrowe seniorów / Jacek Prądziński. // Poradnik Bibliotekarza. – 2021, nr 1, s. 5-6
  9. Diagnoza dzieci i młodzieży w poradniach psychologiczno-pedagogicznych w czasie pandemii COVID-19 / Mariusz Wielebski. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2020, nr 1, s. 43-50
  10. Dwa światy – jedna rzeczywistość : zdalna edukacja i powrót do szkoły „pod lupą” praktyków / Hanna Drzewiecka-Krawczyk, Agnieszka Baska. // Meritum. – 2021, nr 2, s. 91-98
  11. Dziecko, edukacja i pandemia – wybrane refleksje matki – pedagoga / Katarzyna Sadowska. // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2020/2021, nr 1, s. 43-58
  12. Dziecko w czasach zarazy : rozmowa z doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii, Magdaleną Śniegulską / rozm. przepr. Kinga Bartkowiak. // Życie Szkoły. – 2020, nr 5, s. 10-14
  13. Emocje dzieci w sytuacji kryzysu epidemiologicznego : bajkoterapia w odpowiedzi na strach przed wirusem / Monika Litwinow. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 4/5, s. 24-28
  14. Etyczne podejmowanie decyzji w obliczu COVID-19 / przygotowane prze Kathryn Conley Wehrmann. // Praca Socjalna. – 2020, nr 2, s. 19-22
  15. Funkcjonowanie szkół w czasie pendemii – wnioski po pierwszych tygodniach działalności / Janusz Brzozowski. // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2020, nr 12 (107), s. 13-18
  16. Jak sobie radzić z pandemicznym stresem / Melinda Wenner Moyer. // Świat Nauki. – 2021, nr 4, s. 32-37
  17. Jak żyć w czasach pandemii i nie zwariować? / Sylwia Pawłowska. // Remedium. – 2020, nr 4, s. 2-5
  18. Jaką lekcją jest doświadczenie epidemii COVID-19? / Kinga Kuszak. // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2020/2021, nr 1, s. 9-23
  19. Kryzys epidemiczny w szkole – dynamika i konsekwencje / Aleksandra Kubala-Kulpińska. // Głos Pedagogiczny. – 2020, nr 9 (118), s. 55-58
  20. Kształcenie w przedszkolu, czasami na odległość / Beata Kozłowska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 10, s. 6-9
  21. Minimalizowanie ryzyka zakażenia się koronawirusem SARS-CoV-2 : wskazówki dla szkół / Barbara Woynarowska. // Remedium. – 2021, nr 4, s. 2-5
  22. Moje dziecko (nie) idzie do szkoły – refleksja na temat przekraczania progu szkolnego w dobie pandemii / Anna Ratajczak. // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2020/2021, nr 1, s. 59-63
  23. Myślmy o sobie dobrze! / z Tomaszem Bilickim rozmawiała Kinga Bartkowiak. // Głos Pedagogiczny. – 2021, nr 3 (123), s. 10-13
  24. Nie taki straszny lęk : jak wspierać dzieci, kiedy się boją? / Agnieszka Ludorowska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 4/5, s. 33-36
  25. „Niecodzienna codzienność” ucznia w początkach pandemii – z doświadczeń pięcioklasistów / Małgorzata Dankowska-Kosman. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2021, nr 4, s. 32-40
  26. Odpowiedzialność za najmłodszych – nie tylko w dobie pandemii / Katarzyna Kulesza. // Niebieska Linia. – 2020, nr 3, s. 6-9
  27. Opowieści, które wspierają w traumie / Katarzyna Schier. // Charaktery. – 2021, nr 3, s. 36-41
  28. Organizacja pracy przedszkola w czasach pandemii / Janusz Brzozowski. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2020, nr 6 (113), s. 18-23
  29. Organizacja pracy szkoły w czasach pandemii / Janusz Brzozowski. // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2020, nr 9 (104), s. 23-28
  30. Osoby starsze w okresie izolacji spowodowanej pandemią Covid-19 (komunikat z badań) / Elżbieta Subocz, Katarzyna Ratuszyńska. // Praca Socjalna. – 2021, nr 2, s. 41-57
  31. Oswoić strach / Magdalena Śniegulska. // Remedium. – 2020, nr 4, s. 9-11
  32. Plan pomocy potrzebny od zaraz : sytuacja kobiet w kryzysie spowodowanym COVID-19 / Paulina Szczupaczyńska. // Niebieska Linia. – 2020, nr 2, s. 9-10
  33. Pomaganie osobom stosującym przemoc w czasie pandemii / Dorota Dyjakon. // Niebieska Linia. – 2020, nr 4, s. 21-23
  34. Program profilaktyczny SPINACZ jako wsparcie młodzieży w czasie pandemii / Maja Łoś, Andrzej Koc, Fundacja Wychowanie w Dialogu. // Meritum. – 2021, nr 2, s. 65-77
  35. Przygotowanie do egzaminów w warunkach pandemicznych : jak wspierać uczniów? / Agnieszka Ludorowska. // Głos Pedagogiczny. – 2021, nr 3 (123), s. 36-40
  36. Psychologiczne skutki pandemii / Tomasz Garstka. // Dyrektor Szkoły. – 2021, nr 5, s. 57-58
  37. Psychospołeczne skutki e-szkoły / Maciej Frasunkiewicz. // Dyrektor Szkoły. – 2021, nr 8, s. 43-45
  38. Rozmowa w świecie nowych technologii i pandemii koronawirusa / Joanna Pruban. // Remedium. – 2021, nr 4, s. 16-17
  39. Rozmowa ze sceptycznym uczniem / Tomasz Garstka. // Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 10, s. 57
  40. Rozwój przedszkolaka w domu : o realizacji zadań z podstawy programowej poza przedszkolem / Dorota Dziamska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 4/5, s. 29-32
  41. Samopoczucie w e-szkole i jakość życia młodzieży w warunkach pandemii / Agnieszka Buczak. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2021, nr 7, s. 29-40
  42. Sceny rodzinne w czasach pandemii / Anna Maria Nowakowska. // Niebieska Linia. – 2021, nr 1, s. 12-13
  43. Seniorzy i ich funkcjonowanie fizyczne, psychiczne i społeczne : uwagi na marginesie pandemii COVID-19 / Anna Sanecka. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2020, nr 2, s. 60-70
  44. Skutki uboczne izolacji społecznej u dzieci i młodzieży / Jolanta Kmita. // Remedium. – 2020, nr 9, s. 12-14
  45. Terapia w czasie zarazy / Storrada Grabińska-Ujda. // Terapia Uzależnienia i Współuzależnienia. – 2020, nr 3, s. 12-13
  46. Uczeń niepełnosprawny w wirtualnej rzeczywistości : wyzwania i efektywność zdalnego kształcenia uczniów z trudnościami rozwojowymi w czasie pandemii Covid-19 / Anna Zgrzebniak. // Meritum. – 2021, nr 2, s. 82-90
  47. Udzielanie wsparcia rodzicom w czasie ograniczenia funkcjonowania szkół / Małgorzata Łoskot. // Polonistyka. – 2020, nr 3/4, s. 51-53
  48. Udzielanie wsparcia rodzicom w czasie ograniczenia funkcjonowania szkół / Małgorzata Łoskot. // Biologia w Szkole. – 2020, nr 3/4, s. 30-32
  49. Wsparcie teraz najważniejsze / Agnieszka Litwa-Janowska ; rozm. AL. // Terapia Uzależnienia i Współuzależnienia. – 2020, nr 2, s. 12-14
  50. Wychowanie w dobie pandemii / Tomasz Garstka. // Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 10, s. 55-56
  51. Wyobcowanie i samotność w obliczu zjawiska pandemii wśród uczestników warsztatów terapii zajęciowej / Żaneta Krzywoń. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2020, nr 2, s. 32-40
  52. Zagrożenia bezpieczeństwa dziecka we współczesnym świecie- wybrane problemy / Tomasz Sadowski. // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2020/2021, nr 1, s. 25-42
  53. Zdalnie, w trosce o relacje i dobrostan uczestników : o pracy w dziennych formach wsparcia w czasie pandemii / Katarzyna Stec, Aleksandra Dylejko. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2020, nr 1, s. 34-42
  54. Żeby czuli się bezpiecznie – uczniowie w sytuacji pandemii koronawirusa / Adriana Kłoskowska. // Polonistyka. – 2020, nr 3/4, s. 55-58
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return