WZMOCNIENIE BEZPIECZEŃSTWA DZIECI I MŁODZIEŻY

Opublikowano 30 września 2015 o godzinie 14:09 autor Edyta Dobek

Wzmocnienie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodkach wychowawczych, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych.Wykaz  artykułów z czasopism


  1. Diagnoza resocjalizacyjna nieletniego w ramach wykonania środka poprawczego. Próba ujednolicenia działań diagnostyczno-resocjalizacyjnych / Wiesław Nynca.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2010, nr 3/4, s. 16-19
  2. Dostosowanie oddziaływań wychowawczo-profilaktyczno-terapeutycznych do indywidualnych potrzeb ucznia / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. – 2015, nr 6, s. 46-48
  3. Doświadczanie wsparcia społecznego przez młodzież / Barbara Ostafińska-Molik, Ewa Wysocka.// Pedagogika Społeczna. – 2014, nr 3, s. 83-104
  4. Doświadczenia i refleksje początkującego wychowawcy w pracy z młodzieżą zdemoralizowaną i upośledzoną umysłowo w młodzieżowym ośrodku wychowawczym / Monika Noszczyk.// Chowanna. – 2006, T. 2 (27), s.138-147
  5. Działania wychowawcze na rzecz młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym / Zbigniew Bronisław Gaś.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 4, s. 3-16
  6. Dziecko z trudnościami komunikacyjnymi w świetlicy terapeutycznej / Małgorzata Górska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2002, nr 9, s. 34-36
  7. Efektywność warunkowego zwolnienia nieletnich z zakładów poprawczych / Roman Kulma.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2009, nr 8, s. 34-42
  8. Ewaluacja oddziaływań resocjalizacyjnych w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych / Justyna Siemionow.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2010, nr 8, s. 28-31
  9. Fenomenologiczna metoda pracy z młodzieżą nieprzystosowaną społecznie / Anna Fidelus.// Nowa Szkoła. – 2008, nr 3, s 22-27
  10. Formy pracy z trudną młodzieżą w placówkach opiekuńczo-wychowawczych / Patryk Zawadzki.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2007, nr 3/4, s. 26-29
  11. „Grawitacja lotu” prawdziwe historie dziewcząt, które uciekały / Tadeusz Wolan.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2004, nr 9, s. 33-37
  12. Indywidualizacja pracy z uczniem ze SPE : ćwiczenia do pracy z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym / Natalia i Krzysztof Minge.// Doradca Dyrektora Szkoły – 2012, nr 9 (25), s. 62-63
  13. Indywidualizacja w procesie resocjalizacji nieletnich / Renata Małgorzata Ilnicka, Aneta Skuza.// Praca Socjalna. – 2011, nr 4, s. 100-113
  14. Kąt – „do tej szkoły lubię przychodzić!” / Emilia Retmaniak, Alicja Sobocka.// Edukacja i Dialog. – 2008, nr 2, s. 16-17
  15. Kiedy szukać pomocy specjalistycznej dla swojego dziecka? / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 3, s. 39
  16. Kilka refleksji o resocjalizacji nieletnich : analiza krytyczna / Wiesław Nynca.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2008, nr 3/4, s. 43-46
  17. Klasowy outsider / Małgorzata Łuba.// Głos Pedagogiczny – 2012, nr 12 (44), s. 50-52
  18. Kłopotliwy uczeń – jak pogodzić interesy różnych dzieci / Maria Sokołowska.// Remedium. – 2012, nr 9, s. 18-19
  19. Marzenia wychowanków schroniska / Iwona Frukacz-Wollenberg.// Edukacja i Dialog. – 2007, nr 4, s. 19-24
  20. Metody i techniki stosowane w socjoterapii / Anna Matyja.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2005, nr 3/4, s. 20-25
  21. Metody pracy z grupą stosowane w socjoterapii / Małgorzata Flo Floryszczak.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2004, nr 3/4, s. 28-30
  22. Moja praca w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii / Gracjana Pawlak.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2007, nr 4, s. 42-45
  23. Możliwości analizy efektywności procesu resocjalizacji: zmiany w funkcjonowaniu nieletnich niedostosowanych społecznie w percepcji ich matek / Justyna Siemionow.// Kwartalnik Pedagogiczny. – 2011, nr 4, s. 171-178
  24. Możliwości wykorzystania dramatoterapii w resocjalizacji / Andrzej Czerkawski.// Chowanna. – 2006, T. 2 (27), s.109-115
  25. Muzykoterapia w resocjalizacji / Aneta Skuza.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2010, nr 1/2, s. 37-42
  26. Nastolatki – kryzys w czasach kryzysu i … kompleks homara / Jagoda Siwiec.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2010, nr 7, s. 8-12
  27. Niedostosowanie społeczne nieletnich a obniżona sprawność intelektualna – praca z uczniem o szczególnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych / Justyna Siemionow.// Szkoła Specjalna. – 2014, nr 5, s. 350-359
  28. O motywowaniu zdemoralizowanej młodzieży do abstynencji od narkotyków / Renata Małgorzata Ilnicka, Aneta Skuza.// Praca Socjalna. – 2009, nr 2, s. 80-93
  29. O nowy paradygmat w wychowaniu młodzieży niedostosowanej społecznie / Anetta Jaworska.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2008, nr 3/4, s. 34-39
  30. O pracy środowiskowej jako alternatywie dla zabiegów resocjalizacyjnych – z doświadczeń praktycznych / Maciej Bernasiewicz, Małgorzata Wałach.// Chowanna. – 2006, T. 2 (27), s.126-132
  31. Od resocjalizacji korektywnej do kreatywno – rozwojowej / Mieczysław Gałaś.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2007, nr 1/2, s. 40-42
  32. Opis i analiza funkcjonowania grupy wychowanków zakładu poprawczego jako grupy odniesienia dla nieletnich umieszczonych w schronisku w kontekście destrukcyjnego wpływu na kierowane wobec nich oddziaływania resocjalizacyjne / Jan Starek.// Szkoła Specjalna. – 2006, nr 4, s. 307-316
  33. Organizacja i funkcjonowanie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Nowym Sączu / Jolanta Sobczak.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 2, s. 127-132
  34. Pedagog szkolny w świetlicy, czyli „Szkoła w barwach tęczy” : program zajęć socjoterapeutycznych / Monika Kulka.// Świetlica w Szkole. – 2013, nr 6, s. 13-14
  35. Pedagogika resocjalizacyjna wobec współczesnych zagrożeń / Małgorzata Kiedrowska.// Nowa Szkoła. – 2011, nr 7, s. 56-60
  36. Placówki resocjalizacyjne w reformowanym systemie profilaktyki, opieki i wychowania w Polsce / Tadeusz Wolan.// Chowanna. – 2006, T. 2 (27), s.43-74
  37. Poczucie koherencji i umiejscowienia kontroli uczniów Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Warszawie / Elżbieta Fidler, Katarzyna Gąsińska.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2007, nr 3/4, s. 5-8
  38. Policyjna izba dziecka w systemie profilaktyki i resocjalizacji / Mirosław Jamrożek.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2001, nr 8, s. 11-17
  39. Poziom wsparcia podstawowego osadzonych w zakładzie karnym / Izabela Godzina.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2004, nr 3/4, s. 49-53
  40. Praca z uczniami dysfunkcyjnymi w szkole ogólnodostępnej / Marek Misztal.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 3, s. 50-51
  41. Problemy emocjonalne młodzieży : czyli o zapotrzebowaniu na profesjonalną pomoc w zakładach resocjalizacyjnych / Małgorzata Sitarczak, Tomasz Wach.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2004, nr 3/4, s. 15-18
  42. Problemy wychowawcze w schronisku dla nieletnich / Jan Starek.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2005, nr 9, s. 37-42
  43. Procedura kwalifikowania uczniów do MOW i MOS / Małgorzata Łoskot.// Doradca Dyrektora Szkoły – 2012, nr 10 (26), s. 42-45
  44. Profilaktyczno resocjalizacyjny wymiar dramy w młodzieżowych środowiskach niedostosowania społecznego / Agnieszka Łaba.// Edukacja i Dialog. – 2008, nr 11, s. 52-61
  45. Profilaktyka i resocjalizacja w pracy pedagoga szkolnego / Bożena Matyjas.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2002, nr 9, s. 16-19
  46. Program pracy grupy socjoterapeutycznej / Elżbieta Głogowska-Makoś.// Lider. – 2007, nr 11, s. 30
  47. Program zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci z rodzin alkoholowych / Andrzej Bałandynowicz.// Problemy Alkoholizmu. – 2006, nr 1, wkładka s. VI-IX
  48. Próba oceny instytucjonalnych oddziaływań resocjalizacyjnych wobec nieletnich / Justyna Siemionow.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2009, nr 1/2, s. 43-45
  49. Przyczyny ucieczek wychowanków z MOW / Justyna Siemionow.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2012, nr 5, s. 38-43
  50. Refleksja nad zmianą w resocjalizacji w zakładach dla nieletnich / Wiesław Nynca.// Szkoła Specjalna. – 2013, nr 4, s. 251-262
  51. Resocjalizacja jako proces podnoszenia dobrostanu psychicznego : zarys koncepcji / Janina Florczykiewicz.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2008, nr 1/2, s. 51-54
  52. Resocjalizacja : rzecz o czymś co nie istnieje(?) / Kamil Miszewski.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2005, nr 3/4, s. 35-38
  53. Rodzinne domy terapeutyczne wsparte na Korczakowskiej idei sumienia i autoodpowiedzialności / Andrzej Bałandynowicz.// Nowa Szkoła. – 2012, nr 9, s. 7-25
  54. Rola pracownika socjalnego w rozpoznawaniu potrzeb oraz identyfikacji problemów środowiska rodzinnego nieletnich przebywających w młodzieżowym ośrodku wychowawczym / Justyna Siemionow.// Praca Socjalna. – 2015, nr 3, s. 88-102
  55. Rola środowiska rodzinnego w funkcjonowaniu dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjno-wychowawczych / Magda Szul.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2008, nr 1/2, s. 8-9
  56. Samoocena uczniów ze specjalnymi trudnościami w uczeniu się / Agata Otocka-Chrustny.// Nowa Szkoła. – 2004, nr 6, s. 42-46
  57. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci i młodzieży : kontekst kultury współczesnej. Cz. 1 / Tomasz Herman.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2013, nr 3, dod. Wkładka Metodyczna nr 3, s. V-VIII
  58. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci i młodzieży : kontekst kultury współczesnej. Cz. 2 / Tomasz Herman.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2013, nr 4/5, dod. Wkładka Metodyczna , s. I-IV
  59. Syndrom agresywności nieletnich w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym / Magdalena Tomala.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2007, nr 1/2, s. 10-14
  60. Sytuacja szkolna nieletnich w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich : analiza jakościowa / Monika Noszczyk-Bernasiewicz, Maciej Bernaslewicz.// Chowanna. – 2012, T. 1, s. 121-131
  61. Trudności wychowawcze uczniów w ośrodkach szkolno-wychowawczych (na przykładzie Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Oleśnicy) / Piotr Oleśniewicz, Anna Szkirpan.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2009, nr 7/8, s. 23-26
  62. Uczeń trudny – skuteczne metody interwencji / Hanna Warecka.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2011, nr 10/11, dod. Wkładka Metodyczna nr 10/11, s. I-IV
  63. W poszukiwaniu czynników chroniących młodzież z grupy ryzyka / Anna Rustecka-Krawczyk.// Dziecko Krzywdzone. – 2012, nr 3, s. 46-61
  64. Wychowanie duchowe w resocjalizacji nieletnich / Wiesław Nynca.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2007, nr 3/4, s. 30-31
  65. Wykorzystanie literatury w resocjalizacji młodzieży / Inocenty Marek.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2015, nr 7, s. 32-38
  66. Wyrównywanie zaległości szkolnych wychowanków MOW / Aleksandra Jędryszek-Geisler.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2010, nr 3, s. 43-44
  67. Z doświadczeń wychowawcy klasy przysposabiającej do zawodu / Inocenty Marek.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2014, nr 7, s. 10-17
  68. Zaburzenia dynamiki procesów nerwowych jedną z przyczyn trudności wychowawczych i niepowodzeń szkolnych / Alicja Górecka.// Nauczanie Początkowe. – 2000/2001, nr 4, s. 50-60
  69. Zachowania i wzorce czerpane z mediów w opinii młodzieży nieprzystosowanej społecznie : (na podstawie badań własnych) / Katarzyna Marciniak-Paprocka.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2012, nr 1/2, s. 5-16
  70. Zagubieni w drodze do samych siebie / Maria Wróblewska.// Psychologia w Szkole. – 2008, nr 3, s. 39-47
  71. Zajęcia integrująco-wyciszające : (scenariusz) / Maria Witkoś.// Nowa Szkoła. – 2007, nr 5, s. 38-41
  72. Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci z rodzin alkoholowych a zmiany obrazu własnej osoby / Maria Fudali.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2005, nr 3/4, s. 26-31
  73. Zapobieganie czynnikom ryzyka demoralizacji nieletnich w ośrodkach kuratorskich / Małgorzata Parcheta-Kowalik.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2013, nr 4/5, s. 38-44
  74. Zapobieganie wykluczeniu społecznemu uczniów przez wzmacnianie ich reziliencji / Wioletta Junik.// Chowanna. – 2012, T.1, s. 207-221
  75. Znaleźć alternatywę dla zachowań problemowych / Joanna Szymańska ; rozm. przepr. Kamila Sekułowicz.// Głos Pedagogiczny – 2012, nr 10 (42), s. 10-14
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return