ZABURZENIA MOWY

Opublikowano 5 maja 2014 o godzinie 14:13 autor Edyta Dobek

ZABURZENIA MOWY
Zestawienie bibliograficzne

Książki


  1. AFA-Skala : jak badać mowę dziecka afatycznego? / Anna Paluch, Lucyna Mikosza, Elżbieta Drewniak-Wołosz ; [il. Agata Fuks]. – Kraków : „Impuls”, 2003. W 51862, W56147, W 56148
  2. Afazja a interakcja : TEKST – metaTEKST – konTEKST / Jolanta Panasiuk. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2012. W 69920
  3. Diagnoza i terapia osób z afazją : holistyczne podejście do chorego : dla studentów medycyny, logopedii, pedagogiki, psychologii i rodzin osób z afazją / pod red. Antoniego Balejko. – Wyd.3. – Białystok : Wydawnictwo Logopedyczne, 2003. W 51867
  4. Diagnoza i terapia osób z afazją : holistyczne podejście do chorego : dla studentów medycyny, logopedii, pedagogiki, psychologii i rodzin osób z afazją / pod red. Antoniego Balejko. – Wyd. 2. – Białystok : Wydawnictwo Logopedyczne Antoni Balejko, 1998. W   50644
  5. Diagnoza logopedyczna : podręcznik akademicki / red. nauk. Ewa Czaplewska, Stanisław Milewski. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012.  W   70758
  6. Dysfunkcje integracji sensorycznej : a sprawność językowa dzieci w młodszym wieku szkolnym / Daria Jodzis. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2013. W   70904
  7. Giełkot : studium przypadku / Wanda Kostecka. – Lublin : AWH Antoni Dudek, 2006. W   62285
  8. Jak usuwać wady mowy : porady dla nauczycieli i rodziców / Antoni Balejko. – Wyd. 2 popr. i uzup. – Białystok : [nakł. autora], 1992. W   44887, W   44888 W   44889 W   44890 W   44891
  9. Jąkanie : diagnoza – terapia – program / Mieczysław Chęciek. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2007. W   62816
  10. Język, interakcja, zaburzenia mowy : metodologia badań / pod red. Tomasza Woźniaka, Anety Domagały ; Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Zakład Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2007. W   64863
  11. Komunikowanie się we współczesnym świecie / pod redakcją Bożydara Kaczmarka i Katarzyny Markiewicz. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2003. W   52197
  12. Logopedia : teoria i praktyka / red. Małgorzata Młynarska, Tomasz Smereka. – Wrocław : Agencja Wydawnicza a linea, 2005.  W   55787
  13. Logopedia a specjalne potrzeby edukacyjne w obliczu reformy szkolnej / red. nauk. Wojciech Brejnak, Ewa Wolnicz-Pawłowska. – Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2011. W   68214
  14. Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego / Bożenna Odowska-Szlachcic. – Wyd. 2. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010. W   67696
  15. Nowe podejście w diagnozie i terapii logopedycznej : metoda krakowska / pod red. Jagody Cieszyńskiej, Zdzisławy Orłowskiej-Popek, Marty Korendo. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2010. W   68064, P   68657
  16. O mowie dziecka : czyli Jak zapobiegać powstawaniu nieprawidłowości w jej rozwoju / Ewa Słodownik-Rycaj. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2000. W   48730, W   48731
  17. Opóźnienia w rozwoju mowy / Tomasz Zaleski. – Wyd. 2. – Warszawa : Wydaw. Lekarskie PZWL, 2002. W   52493
  18. Podstawy neurologopedii : podręcznik akademicki / pod red. Tadeusza Gałkowskiego, Elżbiety Szeląg i Grażyny Jastrzębowskiej ; Uniwersytet Opolski. – Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2005. W   56312, W   56313
  19. Profilaktyka i terapia dysfunkcji oddechowych u dzieci / Ewa Małgorzata Skorek, Mira Rządzka. – Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2011.   W   69165
  20. Program nauki komunikacji dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Maria Walczowska-Dutka. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2005. W   57763
  21. SLI – Specyficzne zaburzenie rozwoju językowego / Laurence B. Leonard ; przekł. Mikołaj Hernik. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2006. W   58227, W   60825
  22. Szedł żuczek do szkoły się uczyć : ćwiczenia logopedyczne dla dzieci / Ewa Morkowska, Krystyna Żmuda-Trzebiatowska. – Warszawa : Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 2000. W   2782 br.
  23. Technika komputerowa w audiologii, foniatrii i logopedii / Andrzej Czyżewski, Bożena Kostek, Henryk Skarżyński. – Warszawa : Exit, 2002. W   56451
  24. Wąż syczy pod szumiącym drzewem : ćwiczenia logopedyczne dla dzieci / Ewa Morkowska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2000.  W   2781 br.
  25. Wspomaganie rozwoju dziecka niesłyszącego : audiofonologia pedagogiczna / Bogdan Szczepankowski. – Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2009. W   64514, W   65893
  26. Wymowa osób z wadą zgryzu / Lilianna Konopska. – Szczecin : Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2006. W   65893
  27. Zaburzenia artykulacji : teoria i praktyka / Anna Sołtys-Chmielowicz. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008. W   62665
  28. Zaburzenia mowy u dzieci : wczesne rozpoznawanie i postępowanie logopedyczne / Elżbieta Stecko. – [Wyd. 2 zm.]. – Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 1994. W   46352, W   46353, P   46351
  29. Zaburzenia mowy u dzieci : wczesne rozpoznawanie i postępowanie logopedyczne / Elżbieta Stecko. – Wyd. 4. – Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2002. W   52952

Artykuły z czasopism


  1. Afazja: klasyfikacje i językowe objawy w świetle współczesnej wiedzy o strukturze języka / Marzena Stępień, Natalia Siudzińska.// Poradnik Językowy. – 2012, nr 10, s. 33-51
  2. Ćwiczenia do pracy z dziećmi z wadą rozszczepową twarzoczaszki / Joanna Czapla.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 12 (24), s. 34-35
  3. Diagnoza różnicująca zaburzenia mowy u dzieci z alalią i niepełnosprawnością intelektualną / Raisa Iwanowna Łałajewa ; tł. z jęz. ros. Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 3, s. 184-191
  4. Dlaczego pomoc logopedy jest tak ważna? / Róża Sobocińska.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2008, nr 3, s. 33-34
  5. Dom pełen dźwięków : zabawy logopedyczne / Magdalena Bocheńska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 5, s. 37
  6. Dyslalia czy opóźniony rozwój mowy – o trudnościach w określaniu i klasyfikowaniu zaburzeń mowy w okresie przedszkolnym / Kinga Kuszak.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 3, s. 206-213
  7. Dziecko z mutyzmem wybiórczym na lekcjach języka obcego / Małgorzata Tomczyk-Jadach.// Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 1, 111-114
  8. Dzień Bezpłatnej Diagnozy Logopedycznej / Anna Błaszczyk-Sadowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 9, s. 54-55
  9. Emocje, które przeszkadzają mówić – cele i strategie pracy w terapii jąkania / Ewa Morawiecka.// Nauczanie Początkowe. – 2011/2012, nr 2, s. 21-28
  10. Funkcjonowanie społeczne uczniów z zaburzeniami mowy / Ewa Pałucka.// Nauczanie Początkowe. – 2001/2002, nr 1, s.75-81
  11. Gdy dziecko nie mówi / Monika Zielińska, Katarzyna Jaroszewska.// Psychologia w Szkole. – 2008, nr 2, s. 101-108
  12. Gdy dziecko pisze sima i goszyk / Anna Sołtys-Chmielowicz.// Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 3, s.47-49
  13. Jak zapobiegać wykluczeniu społecznemu osób niemówiących lub z poważnymi zaburzeniami mowy? / Anna Lechowicz.// Meritum. – 2011, nr 1, s. 74-76
  14. Kiedy słowa w poprzek stają / Agnieszka Ochlust.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 3, s. 42-46
  15. Logorytmika w rozwoju przedszkolaka / Katarzyna Sadowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 7, s. 19-23
  16. Metoda Tomatisa, czyli stymulacja audio-psycho-lingwistyczna / Teresa Szymańska-Paruszkiewicz.// Nauczanie Początkowe. – 2011/2012, nr 2, s. 37-50
  17. Między znaczeniem a formą. Zaburzenia językowe w schizofrenii / Katarzyna Prochwicz.// Studia Psychologiczne. – 2008, T.46, Z. 1, s. 61-72
  18. Mowa z wadą / Urszula Ratajczak.// Charaktery. – 2012, nr 9, s. 70-74
  19. Mów do dziecka tak, jak chcesz, aby ono mówiło do ciebie : wywiad z prof. dr. hab. Tomaszem Woźniakiem, przewodniczącym Polskiego Towarzystwa Logopedycznego, o wadach wymowy / rozmawiała Marta Górcewicz.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 6, s. 10-14
  20. Niedokształcenie mowy pochodzenia korowego w świetle materiału badawczego / Marlena Kurowska.// Poradnik Językowy. – 2012, nr 10, s. 60-76
  21. Nieszczęsny los jąkały / Wiktoria Najdenowa.// Edukacja i Dialog. – 2007, nr 5, s. 59-63
  22. Nietrwałość postaci fonetycznej, fonologicznej i graficznej wyrazów w afazji ruchowej oraz w niedokształceniu mowy pochodzenia korowego w świetle diagnozy i terapii logopedycznej / Maria Przybysz-Piwko.// Poradnik Językowy. – 2011, nr 9, s. 60-70
  23. Opóźniony rozwój mowy a opóźnienie rozwoju mowy / Danuta Emiluta-Rozya.// Poradnik Językowy. – 2007, nr 8, s. 54-65
  24. Porozmawiaj ze mną : wspomaganie komunikacji dzieci / Agnieszka Majewska, Monika Kwapisiewicz, Ewa Wojna.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2012, nr 8, s. 63-64
  25. Porozmawiaj ze mną / Monika Zielińska.// Psychologia w Szkole. – 2008, nr 4, s. 129-135
  26. Praca nauczyciela-logopedy z dzieckiem z wadą wymowy / Aldona Feder.// Nauczanie Początkowe. – 1999/2000, nr 2, s. 96-102
  27. Problemy adaptacyjne dzieci z zaburzeniami mowy / Beata Boksa.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2007, nr 8, s. 41-45
  28. Problemy z komunikacją / Joanna Czapla.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 11 (23), s. 50-54
  29. Profilaktyka i terapia logopedyczna w Polsce – refleksje w kontekście zmian w zakresie opieki, edukacji i pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Kinga Kuszak.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2011, nr 1/2, s. 22-27
  30. Profilaktyka logopedyczna / Małgorzata Kubacik.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 6, s. 48-49
  31. Przedszkolak z rozszczepem wargi i podniebienia / Joanna Czapla.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 12 (24), s. 50-53
  32. Rodzic w terapii dziecka z zaburzeniami komunikacji językowej / Joanna Frąckiewicz.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 4, s. 260-268
  33. Rola badań nad dysfunkcjami mowy we współczesnej lingwistyce / Józef Porayski-Pomsta.// Poradnik Językowy. – 2009, nr 8, s. 5-15
  34. Rola logopedy w terapii dzieci z zaburzeniami karmienia / Barbara Wiśniewska.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 95-99
  35. Rozwój języka i mowy u dzieci z zespołem Downa / Maria Piszczek.// Rewalidacja. – 2008, nr 1, s. 23-35
  36. Słucham, aby słyszeć / Ewa Połujańska, Stanisława Sałamach.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2003, nr 6, s. 345-347
  37. Specyficzne zaburzenia językowe (SLI) / Mira Prajsner.// Remedium – 2012, nr 10, s. 1-3
  38. Specyficzne zaburzenie rozwoju językowego (SLI). : Studim przypadku / Monika Biała.// Nowiny Psychologiczne. – 2008, nr 4, s. 27-39
  39. Społeczny kontekst rozwoju dziecka z zaburzoną mową / Kinga Kuszak.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 2, s. 92-104
  40. Stan mowy i funkcjonowanie emocjonalno-społeczne osób z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego / Justyna K. Pirttinen.// Szkoła Specjalna. – 2013, nr 2, s. 106-115
  41. Studium przypadku dziecka jąkającego się z wadą rozszczepową twarzy / Agnieszka Wątorek.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 67-79
  42. Terapia logopedyczna a problemy wychowawcze w rodzinie / Róża Sobocińska.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2009, nr 3, s. 25-26
  43. Uwarunkowania zdrowotne sprawności narządów artykulacyjnych / Anna Śliwińska, Teresa Szymańska-Paruszkiewicz.// Nauczanie Początkowe. – 2010/2011, nr 1, s.81-92
  44. Wczesna interwencja logopedyczna u noworodków i niemowląt : wybrane zagadnienia / Barbara Wiśniewska.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 85-94
  45. Wczesna interwencja logopedyczna zapobiegająca wadom wymowy / Teresa Szymańska-Paruszkiewicz.// Nauczanie Początkowe. – 2005/2006, nr 2, s. 35-38
  46. Wczesna profilaktyka logopedyczna / Dorota Skakovska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 5, s. 50-53
  47. Wskazówki dla nauczycieli i rodziców. Ćwiczenia z dziećmi z wadą rozszczepową twarzoczaszki / Joanna Czapla.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 12 (24), s. 30
  48. Wskazówki logopedyczne / Magdalena Bocheńska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 3, s. 48-49
  49. Wspomaganie rozwoju i edukacji dziecka… / Joanna Tomczyk.// Życie Szkoły. – 2006, nr 5, s. 56-60
  50. Wykorzystanie technik obserwacji w diagnozie logopedycznej / Olga Jauer-Niworowska.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 4, s. 275-286
  51. Zaburzenia emocjonalne a jąkanie / Maria Żurawska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1997, nr 3, s. 175-176
  52. Zaburzenia komunikacji w autyzmie – podstawowe trudności diagnozy i terapii logopedycznej / Elżbieta Sadowska.// Poradnik Językowy. – 2011, nr 9, s. 36-51
  53. Zaburzenia mowy prowadzą do dramatów w szkole / Renata Szyszka.// Edukacja i Dialog. – 2002, nr 1, s. 29-32
  54. Zaburzenia mowy przyczyną trudności / Renata Szyszka.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2001, nr 10, s. 29-30
  55. Zaburzenia mowy u dziecka z dyzartrią typu choroby obwodowego neuronu ruchowego : studium przypadku / Beata Boksa.// Rewalidacja. – 2008, nr 1, s. 14-23
  56. Zaburzenia mowy w chorobie Wilsona / Olga Jauer-Niworowska.// Poradnik Językowy. – 2007, nr 8, s. 66-79
  57. Zaburzenie rozwoju językowego a dysleksja / Grażyna Krasowicz-Kupis.// Psychologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 85-94
  58. Znaczenie procesów integracji sensorycznej w kształtowaniu i rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego / Bożenna Odowska-Szlachcic.// Rewalidacja. – 2007, nr 2, s. 14-36
Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return