ZIECKO AUTYSTYCZNE

Opublikowano 14 marca 2019 o godzinie 16:52 autor Edyta Dobek

Dziecko autystyczne

Zestawienie bibliograficzne książek, artykułów z czasopism i zbiorów audiowizualnych za lata 2015-2018

Książki

  1. 1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera / Ellen Notbohm, Veronica Zysk ; przekład Aleksandra Haduła. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016.  Sygn. W 76723,  P 76601
  2. 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej / Tara Delaney ; [przekład: Emilia Skowrońska]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016.   Sygn. W 76169
  3. Autyzm : zapobieganie zaburzeniom ze spektrum autyzmu, ich diagnozowanie i terapia oraz zalecenia dla rodziców / Robert Melillo ; przekł. Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017.   Sygn.  W 78952
  4. Autyzm : przełom w podejściu : program Son-Rise. który pomógł rodzinom na całym świecie / Raun K. Kaufman ; [przeł. Kinga Składanowska]. – Białystok : Vivante,  2016. W 76097, W 76367
  5. Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia / Ewa Pisula. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016.   Sygn. W 76812
  6. Autyzm a czytanie ze zrozumieniem : gotowe scenariusze lekcji dla przedszkoli oraz klas 1-3 szkół podstawowych / Joseph Porter ; przekł. Katarzyna Bereda-Rosołek. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016.   Sygn. W 76991
  7. Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju : Skala Oceny Zachowań Autystycznych / Jacek Błeszyński. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016.   Sygn. W 76813
  8. Autyzm a wczesna interwencja : rzeczowe pytania, życiowe odpowiedzi / James Ball ; przekł. Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016.  Sygn. W 76474
  9. Autyzm… Co to dla mnie znaczy? : podręcznik z ćwiczeniami dla dzieci i dorosłych ze spektrum autyzmu / Catherine Faherty ; tłum. Joanna Bilmin. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016.   Sygn. W 76992
  10. Autyzm i AAC : alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem / pod redakcją naukową Bogusławy Beaty Kaczmarek i Anety Wojciechowskiej. – Kraków : Impuls,  2015.  Sygn. W 75108, W 76898,  P 75107
  11. Autyzm i problemy natury sensorycznej / Temple Grandin ; [przekład: Juliusz Okuniewski]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017.   Sygn.  W 77978
  12. Autyzm i rodzina / pod redakcją Anny Prokopiak i Zofii Palak. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej,  2017.   Sygn. W 77427
  13. Dziecko autystyczne : objawy i wspomaganie : prawdziwa opowieść o Maciusiu / Beata Zawiślak. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls,  2015. Sygn. W 75224
  14. Dziesięć rzeczy, o których chciałoby ci powiedzieć dziecko z autyzmem / Ellen Notbohm ; przekład Marzena Szymańska-Błotnicka. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego,  2017.  Sygn. W 77452
  15. Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : podręcznik. Cz. 1 / [oprac. Marzena Bednarz i 10 innych]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia,  2017. Sygn. W 78187
  16. Ja i mój świat 2 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : podręcznik. Cz. 2 / [oprac. Marzena Bednarz i 10 innych]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017. Sygn. W 78188
  17. Kobiety i dziewczyny ze spektrum autyzmu : od wczesnego dzieciństwa do późnej starości / Sarah Hendrickx ; tłumaczenie Maria Moskal. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego,  2018.  Sygn. W 78870
  18. Kochaj i pomóż dorosnąć : jak pomóc dziecku ze spektrum autyzmu wejść w dorosłe życie / Temple Grandin, Debra Moore ; przekład Katarzyna Sapeta-Czajka. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego,  cop. 2017. Sygn. W 78003
  19. Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 1 roku do 4 lat : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania  umiejętności podstawowych krok po kroku / Julie Knapp, Carolline Turnbull ; [przekład:  Zuzanna Kalicka-Karpowicz]. – Gdańsk : Harmonia Universalis,  2017. Sygn. W 77483
  20. Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 3 roku do 5 lat : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania  umiejętności początkowych krok po kroku / Julie Knapp, Carolline Turnbull ; [przekład: Justyna Zyśk]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017. Sygn. W 78004
  21. Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / pod redakcją Jacka J. Błeszyńskiego. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2018. Sygn. W 79413
  22. Metoda wczesnego startu dla dziecka z autyzmem (ESDM) : jak wykorzystywać codzienne aktywności, aby pomóc dzieciom tworzyć więzi, komunikować się i uczyć / Sally J. Rogers, Geraldine Dawson, Laurie A. Vismara ; tłumaczenie Anna Owsiak. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015. Sygn. W 72540
  23. Nie gryzę, nie biję, nie krzyczę / Bo Hejlskov Elvén ; [tł. Robert Pucek]. – Warszawa : Linia 2018.  Sygn. W 79430
  24. Okiem lekarza i psychoterapeuty / Małgorzata Dąbrowska-Kaczorek. Korzyści dla dzieci z autyzmem wynikające z analizy zachowania werbalnego Skinnera / Mark. L. Sundberg, Jack Michael ; [tłumaczenie i redakcja Ewa Niezgoda]. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna ; Gdańsk : Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej Dzieci, Młodzieży i Rodzin, 2015. Sygn. W 76917
  25. Porozmawiajmy o autyzmie : przewodnik dla rodziców i specjalistów / Bill Nason ; przekł. Aleksandra Haduła. – Kraków : Wydaw.Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017. Sygn. W 77538
  26. Praca nad rozwojem : rozwój człowieka nie ma granic – granice wyznaczamy sobie sami / Ron Leaf & John McEachin, editors. – Warszawa : Fundacja „Adama” na Rzecz Dzieci Autystycznych, 2017. Sygn. W 77542
  27. Prawdziwy człowiek : osobista opowieść o dorastaniu i edukacji w autyzmie / Gunilla Gerland ; tłumaczenie Hania Uscka-Wehlou. – Warszawa : ABC a Wolters Kluwer business,  2015. Sygn. W 76885
  28. Rozwijanie komunikacji : karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz problemami w komunikowaniu się / Jacek Stojanowski. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018. Sygn. P 79549
  29. Rozwijanie umiejętności życiowych u dzieci z autyzmem lub zespołem Aspergera / Jennifer McIlwee Myers ; przekł. Patricia Sørensen ; [przedm. Temple Grandin]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. Sygn. W 77228
  30. Skuteczne historyjki społeczne dla młodszych dzieci z autyzmem : dorastanie z historyjkami społecznymi / Siobhan Timmins ; przedmowa: Carol Gray ; przekład Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018. Sygn. W 79553
  31. Spektrum autyzmu i strategie deeskalacji : praktyczny przewodnik po pozytywnych interwencjach behawioralnych dla dzieci i młodzieży / Steve Brown ; przekład Dorota Szatkowska-Jaskuła. – Gdańsk : Harmonia Universalis,  2017. Sygn. W 78156
  32. Starsze dziecko z autyzmem / Temple Grandin ; przekład: Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017. Sygn. W 78041
  33. Tymon rozumie innych : historyjki społeczne o tym, jak się zachować w różnych sytuacjach życia codziennego / Magdalena Gut-Orłowska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia,  2018. Sygn.  W 79073
  34. Uczeń z autyzmem / Anna Prokopiak. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie- Skłodowskiej 2017. Sygn.  W 78216
  35. Według innego klucza : opowieść o autyzmie / John Donvan, Caren Zucker ; tłumaczenie: Andrzej Homańczyk. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2017. Sygn.  W 78886
  36. Wysokofunkcjonujące dzieci ze spektrum autyzmu : jak sprostać wyzwaniom i pomóc dziecku dobrze się rozwijać : poradnik dla rodziców / Sally Ozonoff, Geraldine Dawson, James C. McPartland ; przekład Aleksandra Haduła. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2015. Sygn. W 75616, W 75617

Artykuły z czasopism

  1. Analiza psychologiczna zachowań problemowych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Yuliya Tarnavska. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2015, nr 3, s. 139-152
  2. „Chodź na muzykę!”, czyli między terapią a edukacją muzyczną autystów / Anna Stawicka. // Wychowanie Muzyczne w Szkole. – 2016, nr 2, s. 34-47
  3. Ćwiczenia dla dzieci autystycznych – metoda krakowska / Ewelina Prędka-Pawlun. // Remedium. – 2017, nr 7/8, s. 36-38
  4. Ćwiczenia dla dzieci autystycznych cd. / Ewelina Prędka-Pawlun. // Remedium. – 2017, nr 2, s. 10-12
  5. Ćwiczenia z dziećmi autystycznymi. Cz. 2 / Ewelina Prędka-Pawlun. // Remedium. – 2016, nr 7/8, s. 30-31
  6. Ćwiczenia z dziećmi autystycznymi – różne techniki terapeutyczne. Cz. 1 / Ewelina Prędka- Pawlun. // Remedium. – 2016, nr 6, s. 18-19
  7. Ćwiczenia z dziećmi autystycznymi – różne techniki terapeutyczne. Cz. 3 / Ewelina Prędka- Pawlun. // Remedium. – 2016, nr 9, s. 14-15
  8. Człowiek czy metoda? : o ważności spraw / Joanna Ławicka. // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 3 (98), s. 14-19
  9. Czy dziecko ze spektrum autyzmu można nauczyć wszystkiego? / Joanna Ławicka. // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 3 (97), s. 10-14
  10. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb dzieci z autyzmem. // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 5, s. 41-42
  11. Dzieci z autyzmem w szkołach : o edukacji i zaburzeniach ze spektrum ASD rozmawiamy z Izabelą Łapińską / Izabela Łapińska ; rozm. przepr. Agata Szymczak. // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2018, nr 11 (87), s. 16-19
  12. Dziecko autystyczne w szkole a praca asystenta osoby niepełnosprawnej : studium przypadku / Magda Lejzerowicz, Magdalena Gągolewska. // Wychowanie Na Co Dzień. – 2016, nr 4, s. 32-38
  13. Dziecko autystyczne w szkole a praca asystenta osoby niepełnosprawnej – studium przypadku / Magda Lejzerowicz, Magdalena Gągolewska. // Wychowanie Na Co Dzień. – 2016, nr 1, s. 22-29
  14. Dziecko z autyzmem – szansa w „Intens Word” / Jolanta Rubiniec. // Edukacja i Dialog. – 2015, nr 3/4, s. 44-47
  15. Formy wsparcia dziecka znajdującego się w trudnej sytuacji zdrowotnej, edukacyjnej i życiowej / Joanna Lesińska. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2017, nr 6 (83), s. 14-16
  16. O pokonywaniu barier, współpracy i o tym, że wszystko się da : rozmowa z Joanną Ławicką na temat dziecka z autyzmem w polskiej edukacji / Joanna Ławicka. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2018, nr 6 (93), s. 10-13
  17. Oddziaływania biomedyczne w odniesieniu do dzieci z autyzmem / Sylwia Błaszczyk-Kowalska. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2015, nr 3, s. 153-163
  18. Oznaki zaburzeń ze spektrum autyzmu u dzieci / Malwina Małowska. // Remedium. – 2017, nr 7/8, s. 34-35
  19. Podróż w głąb autyzmu / Natalia Gumińska. // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 11, s. 60-63
  20. Programy komputerowe jako pomoc w nauczaniu dziecka autystycznego – doświadczenia i propozycje / Marian Skibiński. // Meritum. – 2016, nr 4, s. 52-55
  21. Przedszkolak ze spektrum autyzmu / Małgorzata Łoskot. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 2, s. 15-19
  22. Przedszkolak ze spektrum autyzmu / Małgorzata Łoskot. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2018, nr 1 (88), s. 60-63
  23. Rozwój kompetencji nauczyciela wspomagającego ucznia z autyzmem / Anna Zamkowska, Marita Snopek. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2017, nr 3, s. 95-105
  24. Terapeutyczne wykorzystanie klocków LEGO® w pracy z dziećmi z autyzmem (z badań nad inicjowaniem i podtrzymywaniem interakcji społecznych) / Agnieszka Łaba. // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2015, nr 2, s. 105-120
  25. Tutoring rówieśniczy dla dziecka ze spektrum autyzmu / KInga Ferenc. // Szkoła Specjalna. – 2018, nr 3, s. 204-211
  26. Uczeń z zespołem Aspergera / Magdalena Alenowicz. // Życie Szkoły. – 2015, nr 3, wkł. Akademia Nauczyciela, s. 22-27
  27. Uczeń z zespołem Aspergera w klasie / Agnieszka Łucjanek. // Dyrektor Szkoły. – 2015,nr 7, s. 50-53
  28. Uczeń ze spektrum autyzmu w klasach I-III / Małgorzata Łoskot. // Życie Szkoły. – 2018, nr 1, s. 22-26
  29. Uczeń ze „szczyptą autyzmu” / Małgorzata Łoskot. // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 1, s. 4-7
  30. Wiara w cuda czy wiara w człowieka? / Joanna Ławicka. // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 10 (102), s. 12-17
  31. Wielodyscyplinarna diagnoza dziecka z autyzmem : funkcjonalna ocena rozwoju / Magdalena Wójcik. // Szkoła Specjalna. – 2017, nr 2, s. 104-115
  32. Wsparcie rodziny dziecka z autyzmem w systemie edukacji / Elżbieta Marczewska. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2016, nr 3, s. 32-37
  33. Wspomaganie komunikacji językowej i interakcji społecznych ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego / Katarzyna Pardej. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2017, nr 4, s. 8-16
  34. Wykorzystanie tutoringu rówieśniczego w edukacji dzieci z zaburzeniami spektrum autyzmu / Daria Szykowna. // Szkoła Specjalna. – 2018, nr 2, s. 136-143

Zbiory audiowizualne

  1. Ja i mój świat 2 [Dokument dźwiękowy] : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : piosenki i zabawy / sł. i muz. Eliza Ludkiewicz, Bartosz J. Ludkiewicz. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia [2015]. Sygn. DZS 1866 CD + teka
  2. Ja i mój świat 2 [Dokument elektroniczny] : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap wyrazu : prezentacje. – [Gdańsk] : Wydawnictwo Harmonia, 2015.  Sygn. DZS CD 1677

Cookies and privacy policy

The website uses cookies for the purposes necessary for the proper operation of the site, customization of the site to individual user preferences and statistics. Disabling the storage of cookies is possible in the settings of each web browser, so that no information will be collected. If you do not agree to save information in cookies, you should leave the site.

Select the cookies you accept:
Return