METODY AKTYWNE W NAUCZANIU I WYCHOWANIU

Opublikowano 19 września 2005 o godzinie 13:56 autor Artur Morawski

METODY AKTYWNE W NAUCZANIU I WYCHOWANIU

ZESTAWIENIE BIBLIOGRAFICZNE ZA LATA 1995 – 2005

WYDAWNICTWA ZWARTE


  1. AKTYWNE metody pracy na godzinach wychowawczych : praca zbiorowa
    / pod red. Jadwigi Borkowicz; Wojewódzki Ośrodek Metodyczny. – Biała Podlaska : WOM, 1996. – 79, [8] s. : rys. – 21 cm
  2. BADEGRUBER Bernd
    Nauczanie otwarte w 28 krokach / Bernd Badegruber; tł. Beata Szamańska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997. – 89, [2] s.; 24 cm. – Bibliogr. s. [91]
  3. BERNACKA Danuta
    Od słowa do działania. – Warszawa : Wydaw. Żak, 2001. – 209 s.; 21 cm
  4. BRUDNIK Edyta, MOSZYŃSKA Anna, OWCZARSKA Beata
    Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie : przewodnik po metodach aktywizujących / Edyta Brudnik, Anna Moszyńska, Beata Owczarska. – Kielce : Zakład Wydawniczy SFS – Studio Full Scan, 2000. – 283 s. : il.; 30 cm
  5. BRUDNIK Edyta
    Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie : przewodnik po metodach aktywizujących. Cz. 2 / Edyta Brudnik. – Kielce : Zakład Wydawniczy SFS, 2002. – 179 s. : il.; 30 cm
  6. KRZYŻANOWSKA Teresa
    Rola imprez szkolnych w procesie dydaktyczno-wychowawczym / Teresa Krzyżanowska. – Rypin : „Verbum”, 2001. – 86, [2] s. : il. kolor.; 21 cm
  7. SZYMAŃSKI Mirosław
    O metodzie projektów : z historii, teorii i praktyki pewnej metody kształcenia / Mirosław S. Szamański. – Warszawa : „Żak”, 2000. – 145, [1] s. : 3 il.; 21 cm.
  8. TACHER Bożena
    Praca małych grup na lekcji : materiały z zakresu alternatywnych form nauczania / Bożena Tacher; Bałtycka Wyższa Szkoła Humanistyczna. – Koszalin : „Miscellanea”, 1997. – 45 s. : il.; 21 cm
  9. UCZENIE metodą projektów / pod red. Bogusławy Doroty Gołębniak. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2002. – 234 s. : il.; 24 cm
  10. WÓJCIK Elżbieta
    Metody aktywizujące w pedagogice grup / Elżbieta Wójcie. – Kraków : „Rubikon”, cop. 2000. – 121 s. : il., nuty; 23 cm
  11. ZIEJEWSKI Tadeusz
    Nauczanie wielostronne, polimetodyczne, multimedialne : nauka, edukacja, praktyka / Tadeusz Ziejewski; Akademia Rolnicza w Szczecinie. – Szczecin : Wydaw. AR, 2000. – 105, [1] s. : il.; 24 cm

WYDAWNICTWA CIĄGŁE


  1. BABCZONEK -WRÓBEL Danuta
    Ciekawiej na lekcjach chemii / Danuta Babczonek-Wróbel // Nowe w Szkole. – 2001/2002, nr 1, s.16-17
    Wykorzystanie metody projektów na lekcji chemii w gimnazjum.
  2. BAJORSKA-PRZYDATEK Aleksandra
    Integracja języka polskiego z innymi przedmiotami nauczania : nauczanie metodą projektu / Aleksandra Bajorska-Przydatek // Język Polski w Gimnazjum. – 2001/2002, nr 1, s.65-70
    Projekt pod nazwą „Jestem kustoszem swojego muzeum”
  3. BAJORSKI Zygmunt
    O aktywności twórczej w szkole / Zygmunt Bajorski // Dyrektor Szkoły. -1998, nr 10, s. 35-36
  4. BARAŃSKI Szczepan
    Aktywizuj się! : konkursy dla gimnazjalistów / Szczepan Barański // Nowa Szkoła .-2002, nr 10, s.12-14
  5. BAUMANN KatrzynaDrama w szkole – fajna rzecz! / Katarzyna Baumann // Edukacja i Dialog.- 2004, nr 3, s.58-62
  6. BELCAR Bożena
    Projekt jako metoda nauczania / Bożena Belcar // Dyrektor Szkoły. – 2003, nr 3, s. 24-25
  7. BIELECKA Halina, WAWRZYNIAK-KULCZYK Maria
    Aktywizujące metody nauczania / Halina Bielecka, Maria Wawrzyniak-Kulczyk // Chemia w Szkole .-2000, nr 2/3, s. 102-108
  8. BIELECKA Halina, WAWRZYNIAK-KULCZYK Maria
    AktywizujĄce metody nauczania .[Cz. 2] / Halina Bielecka, Maria Wawrzyniak-Kulczyk // Chemia w Szkole .- 2000, nr 5, s. 246-250
  9. BŁAŻEJEWSKA Halina
    Metoda projektu / Halina Błażejewska // Biblioteka w Szkole. – 2001, nr 9, s.12
    Historyczne korzenie metody projektu. Cechy dobrego projektu. Etapy pracy nad projektem.
  10. BOCZAR Michał
    Nauczanie eksponujące racjonalność poznawania / Michał Moczar // Toruńskie Studia Dydaktyczne. – Nr 10 .- (1996), s. 190-199
  11. CIESIELSKI Boduen – Wojciech
    Metody aktywizujące w nauczaniu przysposobienia obronnego / Boduen-Wojciech Ciesielski // Przysposobienie Obronne – Obrona Cywilna w Szkole .-1997, nr 3, s. 131-133
  12. BOROWIECKA Marta
    Metoda projektu na matematyce / Marta Borowiecka // Matematyka. – 2000, nr 1, s. 39
  13. BRYŁA Ryszard
    Wybrane metody aktywizujące i ich zastosowanie w praktyce szkolnej / Ryszard Bryła // Szkoła Zawodowa .- 2000, nr 2, s. 46-54
  14. BRYŁA Ryszard
    Wybrane metody aktywizujące i ich zastosowanie w praktyce szkolnej / Ryszard Bryła // Edukacja .-2000, nr 3, s. 103-110
  15. BUŁAW Zdzisław
    Konspekt w ujęciu czynnościowym z zastosowaniem metod aktywizujących uczniów w wychowaniu fizycznym dla klasy V / Zdzisław Buław // Lider .- 2004, nr 9, s. 18-19
  16. BURY Zbigniew
    Metody aktywizujące w pracy nauczyciela szkoły średniej / Zbigniew Bury // Kwartalnik Edukacyjny. -1998, nr 3, s. 12-22
  17. CEBULA Urszula
    Metody aktywizujące w omawianiu lektur / Urszula Cebula //Nowe w Szkole .- 2003, nr 6, wkładka, s. I
  18. CHMIELNIAK Joanna
    Realizacja ścieżek metodą projektów / Joanna Chmielniak // Nowa Szkoła. – 2003, nr 4, s. 45-48
    Wykorzystanie metody projektów w realizacji ścieżek dydaktycznych.
  19. CHMIEWSKA Katarzyna
    Zakłady myślowe kapelusze Edwarda de Bono / Katarzyna Chmielewska // Język Polski w Szkole – Gimnazjum. – 2000/2001, nr 1, s.39-50
  20. CHOMIUK Aleksandra
    Lekcje twórczości w gimnazjum / Aleksandra Chomiuk // Polonistyka. – 2001, nr 1, s. 36-40 Propozycja zajęć poświęconych rozwijaniu literackiej sprawności uczniów gimnazjum – cel – tworzenie opowiadań literackich.
  21. CHWASTEK Danuta
    O metodzie projektów / Danuta Chwastek // Forum Humanistyczne. -2000, nr 4, s. 44-46
  22. CZARNOCKA Ewa, KUNZMANN Margret
    Aktywne metody w kształceniu techników handlowych : pracownie symulacyjne w szkołach ekonomicznych i handlowych / Ewa Czarnocka, Margret Kunzmann // Szkoła Zawodowa .-1997, nr 1, s. 28-31
  23. CZORNIK Małgorzata
    Problemy uczniów rozwiązywane nową metodą aktywizującą „Story line” / Małgorzata Czornik // Nauczanie Początkowe. – 2003/2004, nr 2, s. 84 – 87
    Przykład zajęć dydaktycznych w klasie III.
  24. DĄBROWSKA-DUDA Małgorzata
    W kolorandii, czyli uczymy się bawiąc : scenariusz imprezy dla uczniów klas III (z wykorzystaniem metod aktywizujących) / Małgorzata Dąbrowska- Duda // Biblioteka w Szkole. – 2000, nr 11, s. 14 – 15
  25. DEMBEK Zdzisław
    Metod projektów w gimnazjum / Zdzisław Dembek // Wychowanie Techniczne w Szkole. – 2001, nr 3, s. 12-15
  26. DENEK Kazimierz, TOWLSON Renata
    Metody dydaktyczne a aktywność uczniów /Kazimierz Denek, Renata Towlson // Toruńskie Studia Dydaktyczne. – Nr 10 .- (1996), s. 177-189
  27. DENICKA Irena
    Metoda projektów w mojej pracy dydaktycznej / Irena Denicka // Język Polski w Szkole – Gimnazjum. – 2000/2001, nr 4, s.76-79
  28. DŁUGOKĘCKA Urszula
    Metody aktywizujące w edukacji proeuropejskiej / Urszula Długokęcka // Kwartalnik Ostrołęckiego ODN .-2003, nr 2 (14), s. 5-14
  29. DOBIS Mirosława
    Realizacja projektu „Rozmowa kwalifikacyjna” w systemie klasowo-lekcyjnym / Mirosława Dobis // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2002, nr 4, s.25-28
    Przykład pracy metodą projektów.
  30. DOŁĘGA Ryszard
    Metody aktywizujące w praktyce / Ryszard Dołęga // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2002, nr 3, s.21-23
    Przykłady wykorzystania metod aktywizujących na lekcjach automatyki i robotyki.
  31. DOROSZ Katarzyna
    Aktywne metody nauczania na lekcjach historii – scenariusz zajęć w gimnazjum / Katarzyna Dorosz // Wiadomości Historyczne .-2001, nr 4, s. 239-243
  32. DUDEK Kamila
    Gatunki dziennikarskie w czasopismach literackich : wykorzystanie aktywnych metod nauczania w edukacji czytelniczej i medialnej : scenariusz zajęć w szkole ponadgimnazjalnej / Kamilla Dudek // Biblioteka w Szkole .-2002, nr 9, s. 16-17
  33. DURDA Marek
    Proste sposoby rozwijania aktywności uczniów / Marek Durda // Dyrektor Szkoły. – 2000, nr 10, s. 23-24
  34. GAŁĄZKA Alicja
    Drama – metoda twórczej edukacji / Alicja Gałązka // Chowanna .-1999, t. 1/2, s. 54-68
  35. GANCARZ Jacek
    Wykorzystanie mnemotechniki w edukacji szkolnej / Jacek Garncarz // Wychowanie Na Co Dzień. – 2003, nr 4/5, dod. s. VII-X
  36. GAWRYLUK Krystyna
    Metody aktywizujące w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym / Krystyna Gawryluk // Poradnik Bibliotekarza .-2005, nr 4, s. 32-33
  37. GOŁYGOWSKA Wioletta
    Drama sprecyzowana /Wioletta Gołygowska // Wiadomości Historyczne. -2004, nr 4, s. 52-56
    Zastosowanie dramy w nauczaniu historii.
  38. GOŹLIŃSKA Elżbieta
    Czy metoda projektu, to metoda wiodąca w zreformowanej szkole? / Elżbieta Goźlińska // Szkoła Zawodowa. -1999, nr 5, s. 34-40
  39. GOŹLIŃSKA Elżbieta
    „Dywanik pomysłów” – skuteczną dyskusją dydaktyczną / Elżbieta Goźlińska // Szkoła Zawodowa. -1998, nr 6, s. 33-38
  40. GÓRAL Lidia
    Aktywizacja uczniów w ramach edukacji przyrodniczo-ekologicznej / Lidia Góral // Wychowanie Na Co Dzień .- 2005, nr 1/2, wkładka s. VII-VIII
  41. GÓRSKA Małgorzata
    Teatrzyk lalkowy jako forma aktywizacji / Małgorzata Górska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze .- 2003, nr 6, s. 36-37
  42. GRYGIER Urszula
    Drama wyzwala aktywność / Urszula Grygier // Edukacja i Dialog .-2004, nr 6, s. 21-25
  43. GRYGIER Urszula
    Tajemnice skutecznej aktywizacji : (poradnik dla zniechęconych) / Urszula Grygier // Nowa Szkoła. – 2001, nr 10, s. 24-28
  44. GRYGIER Urszula
    Wychowanie przez działanie / Urszula Grygier // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2002, nr 8, s. 42-46
    Zastosowanie dramy, metody projektu oraz metody „pozytywnego przywódctwa”.
  45. GUDRO Maria
    Drama metodą całościowego rozwoju dziecka / Maria Gudro // Forum Humanistyczne. -2000, nr 1, s. 35-37
  46. GUŁA-KUBISZEWSKA Halina, STANKIEWICZ Teresa, SUPIAŃSKA Urszula
    Wielostronna aktywizacja na lekcji wf w zabawach i grach ruchowych w młodszym wieku szkolnym / Halina Guła-Kubiszewska, Teresa Stankiewicz, Urszula Supińska // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne .-1996, nr 4, dod. s. 81-87
  47. HERUDZIŃSKI Radosław
    Zalety metody projektów w nauczaniu szkolnym/ Radosław Herudziński // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2003, nr 5, s.6-8
  48. IWAŃSKA Bogumiła, WAŚNIEWSKA Grażyna Barbara
    Aktywność twórcza w szkole / Bogumiła Iwańska, Grażyna Barbara Waśniewska // Kwartalnik Ostrołęckiego ODN. – 2004, nr 1(17), s. 39-41
  49. JARZĄB Dorota
    Rozwijanie twórczej aktywności uczniów w autorskiej klasie dziennikarskiej / Dorota Jarząb // Kwartalnik Edukacyjny. -1999, nr 3, s. 16-26
  50. JÓŹWIAK Małgorzata, KOWALSKI Zbigniew, NAWIERSKA Renata
    Nauczanie metodą projektów / Małgorzata Jóźwiak, Zbigniew Kowalski, Renata Nawierska // Nowe w Szkole. – 2002, nr 7/8, s.29-34
    Projekt dotyczy prezentacji regionu świętokrzyskiego.
  51. JÓŹWIK Sławomir
    Nauczanie historii regionalnej metodami aktywnymi / Sławomir Jóźwik //Wiadomości Historyczne .-2000, nr 2/3, s. 155-158
  52. JURGA-RYCHLIŃSKA Anna
    Cztery razy „Cudzoziemka” / Anna Jurga-Rychlińska // Polonistyka. – 2001, nr 6, s. 355-360
    Zawiera 4 scenariusze, w których zastosowano metody aktywizujące.
  53. JUST Monika
    Terapia dramą / Monika Just // Życie Szkoły. – 2004, nr 2, s. 85 – 90
  54. KAMIŃSKA Arleta
    Konkursy metodą symulacji aktywności poznawczej uczniów / Arleta Kamińska // Edukacja Medialna. – 2003, nr 3, s. 32-36
  55. KAMIŃSKI Ireneusz
    Refleksje na temat wykorzystania metod aktywizujących podczas zajęć praktycznych / Ireneusz Kamieński // Nowa Edukacja Zawodowa .- 2004, nr 4, s. 25-27
    Scharakteryzowano metodę przewodniego tekstu, metodę projektów, metodę metaplanu.
  56. KIERCZAK Urszula
    Metody aktywizujące na zajęciach wychowania fizycznego / Urszula Kierczak // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne .- 2002, nr 10, s. 24-28
  57. KILIJANEK Małgorzata
    Metoda kreatywnego nauczania / Małgorzata Kilijanek // Nauczanie Początkowe.- 2003/2004, nr 2, s. 45 – 46
    Przykład projektu do realizacji w klasie III; temat: Zwierzęta leśne. Wykonanie albumu przez dzieci.
  58. KIRYŁA Ewa
    Metoda projektu na lekcji otwartej / Ewa Kiryła // Nowe w Szkole. – 2003, nr 5, s. 12-13
  59. KLASIŃSKA Barbara
    Metoda projektów i jej zastosowanie w nauczaniu początkowym / Barbara Klasińska // Wychowanie Na Co Dzień. – 2002, nr 7/8, s. 22-24
    Zawiera propozycje projektów
  60. KLEFAS Ewa
    Metoda projektów realizacji DNI EUROPEJSKICH / Ewa Klefas // Nowe w Szkole. – 2003, nr 5, wkładka, s. I-II
  61. KLISOWSKA Małgorzata
    Metoda projektów w zintegrowanym nauczaniu fizyki / Małgorzata Klisowska // Fizyka w Szkole. – 2000, nr 1, s. 33-37
  62. KONICKA Małgorzata
    Propozycja scenariusza zajęć zintegrowanych z zastosowaniem metod aktywizujących dla klasy I / Małgorzata Konicka //Wychowanie Na Co Dzień. – 2002, nr 7/8, wkładka, s. IV-VI
    Temat zajęć: Jestem uczniem.
  63. KONICKI Edward
    Aktywizacja uczniów w procesie dydaktycznym przysposobienia obronnego / Edward Konicki // Przysposobienie Obronne – Obrona Cywilna w Szkole .-1999, nr 3, s. 150-157
  64. KONICKA Małgorzata
    Propozycja scenariusza zajęć zintegrowanych z zastosowaniem metod aktywizujących dla klasy I / Małgorzata Konicka // Wychowanie Na Co Dzień .-2002, nr 7/8, wkładka, s. IV-VI
  65. KORDZIŃSKI Jarosław
    Aktywny porządek / Jarosław Kordziński // Nowe w Szkole .-2000/2001, nr 7(37), s.3-4
  66. KOŚ Michał
    Uczenie się w oparciu o problem w kształceniu dorosłych / Michał Koś // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2001, nr 5/6, s.31-32
  67. KOWALEWSKA Anna
    Metody aktywne – dlaczego warto je stosować? / Anna Kowalewska // Lider. – 2000, nr 10, s. 24
  68. KRASOWSKA Anna
    W Ojcowskim Parku Narodowym e Scenariusz lekcji przyrody dla klasy V szkoły podstawowej z wykorzystaniem metod aktywizujących / Anna Krakowska // Wszystko dla Szkoły. – 2002, nr 6, s.15-16
  69. KRAWCZUK Krystyna
    Metoda projektu w nauczaniu języka polskiego / Krystyna Krawczyk // Język Polski w Gimnazjum. – 2001/2002, nr 3, s.44-49
    Wykorzystaniu metody projektu przy przygotowywaniu wieczornicy o J. Kochanowskim.
  70. KROGULEC-SOBOWIEC Maria
    Gra „Brakujące puzzle” / Maria Krogulec-Sobowiec // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2003, nr 4, s. 24-6
    Gra edukacyjna zastosowana na lekcji wprowadzającej nowy materiał. Przykładowy temat lekcji: „Bezpieczniki niskiego napięcia – budowa, zasada działania i zastosowanie”.
  71. KRZEMIŃSKA Barbara, BELKA-SENDŁAK Lucyna
    Sprawiajmy sobie radość : zajęcia dla klasy II z wykorzystaniem metod aktywizujących / Barbara Krzemińska, Lucyna Belka-Sendłak // Wszystko dla Szkoły. – 2001, nr 5, s.17-19
  72. KUBIAŃSKA Zofia, DANIELEWICZ Jolanta
    Metody aktywizujące jako sposób modelowania zachowań prozdrowotnych ucznia / Zofia Kubiańska, Jolanta Danielewicz // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne .-2002, nr 11, s. 26-29
  73. KUKLIŃSKA Bernadeta
    Metody aktywizujące w nauczaniu języka obcego / Bernadeta Kuklińska // Języki Obce w Szkole .-2003, nr 1, s. 140-143
  74. KWIECIŃSKA Zofia
    Krzyżówka dydaktyczna / Zofia Kwiecińska // Nowe w Szkole. – 2002, nr 9, wkładka, s.IV
  75. LACHIEWICZ Elżbieta
    Jak rozwijam twórczą aktywność uczniów / Elżbieta Lachiewicz // Nauczanie Początkowe. – 2001/2002, nr 3, s. 45 – 48
  76. LASKOWSKA Elżbieta
    Metody aktywizujące : Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1999-2000 / Elżbieta Laskowska // Wszystko dla Szkoły .-2002, nr 1, s.25
  77. LENARD Stanisław
    Aktywne metody nauczania historii w gimnazjum / Stanisław Leonard // Wiadomości Historyczne .-2000, nr 4, s. 183-197
  78. LEŚNIEWSKA Małgorzata, LEŚNIEWSKI Piotr, SZYBIAK Krystyna
    Zastosowanie map poznawczych w nauczaniu biologii / Małgorzata Leśniewska, Piotr Leśniewski, Krystyna Szybiak // Biologia w Szkole. – 2000, nr 4, s. 175-179
  79. LEWANDOWSKA Izabela
    Metoda grup roboczych i prezentacyjnych na lekcjach historii / Izabela Lewandowska // Wiadomości Historyczne. – 2000, nr 4, s. 216-220
  80. LEWANDOWSKA Izabela
    Nauczanie przez zabawę – wybór czy konieczność? / Izabela Lewandowska // Ruch Pedagogiczny. – 1999, [nr] 1/2, s. 99-111
    Stosowanie metod aktywizujących na lekcjach historii: dramy, gier dydaktycznych, dyskusji punktowej, drzewa decyzyjnego, strategii „za i przeciw”, debaty korespondencyjnej i nauczania grupowego.
  81. LIPIAŃSKA Jolanta
    Techniki teatralne w edukacji wczesnoszkolnej / Jolanta Lipieńska// Życie Szkoły. – 2001, nr 3, s. 168 – 169
    Drama, inscenizacje, improwizowanie, percepcja przedstawienia.
  82. LIPKO Beata
    Metoda projektów w edukacji europejskiej / Beata Ślipko // Nowe w Szkole. – 2000/2001. – nr 10, s.13-14
  83. LUŚTYK Jolanta
    Czy dzieci można nauczyć wszystkiego? : aktywizujące metody w nauczaniu / Jolanta Luśtyk // Wszystko dla Szkoły. – 2001, nr 9, s. 19-20
  84. ŁEBECKA Grażyna, MAŃKA Lilianna
    Wykorzystanie ćwiczeń dramowych w nauczaniu wczesnoszkolnym / Grażyna Łebecka, Lilianna Mańka // Życie Szkoły. – 2000, nr 8, s. 492 – 496
    Cele dramy; techniki dramowe.
  85. ŁUKASZEWSKA Małgorzata
    Metoda dyskusji kieleckiej : aktywizujące metody nauczania / Małgorzata Łukaszewska // Aura. – 1999, nr 10, dod. s. 12
  86. MACIOSZEK Alicja, WARZYSZAK Bożena
    Metoda projektów w praktyce : jak przygotowywaliśmy obchody Dni Patrona / Alicja Macioszek, Bożena Warzyszak // Dyrektor Szkoły. – 2002, nr 12, s. 10-11
    Dni Patrona w Szkole Podstawowej w Puchaczowi.
  87. MAKAREWICZ Renata
    Jak wykorzystałam metodę metaplanu na zajęciach z metodyki / Renata Makarewicz // Polonistyka. – 2000, nr 10, s. 608-611
  88. MARSZAŁEK Aleksander
    Kryteria zastosowania metod aktywizujących / Aleksander Marszałek // Pedagogika Pracy.- [Nr] 37 .- (2000), s. 113-118
  89. MICHALSKI Jarosław
    Metoda aktywizujące / Jarosław Michalski // Nowa Szkoła. – 2001, nr6, s. 25
  90. MILCZAREK Jarosław
    Metody aktywizujące / Jarosław Milczarek // Nowe w Szkole .-2000/2001, nr 8 (38), s.22-24
  91. MIŁUCH-SZEWCZYK Ewa
    Projekt edukacyjny / Ewa Miłuch-Szewczyk // Nowe w Szkole. – 2001/2002, nr 4, s.2-4
    Cechy charakterystyczne metody projektów. Etapy realizacji metody projektów.
  92. MROCZEK Bożena
    Realizacja pracy dyplomowej metodą projektów / Bożena Mroczek // Nowa Edukacja Zawodowa. -2002, nr 1, s.32-33
  93. MUSIAŁ Stefania
    Metody aktywizujące na lekcji geografii / Stefania Musiał // Geografia w Szkole. – 2000, nr 5, s. 247 – 249
  94. NAJNIGIER Danuta
    Jeszcze raz o metaplanie / Danuta Najnigier // Wychowanie Techniczne w Szkole. – 1996, nr 2, s. 81-82
  95. NOSKOWSKA Małgorzata
    Metody aktywizowania uczniów / Małgorzata Noskowska// Chemia w Szkole .- 2000, nr 1, s. 22-28
  96. NOWAK Ewa
    Trzy królestwa – aktywizowanie wyobraźni dziecięcej : scenariusz zajęć świetlicowych / Ewa Nowak // Wszystko dla Szkoły .- 2003, nr 9, s.16-17
  97. NOWAK Wioletta
    Metody aktywne – większe efekty / Wioletta Nowak // Nowe w Szkole. – 2000/2001, nr 1, s. 15-19
  98. OKŁA Grażyna
    Metoda projektów w nauczaniu historii / Grażyna Okła // Wiadomości Historyczne. – 2000, nr 1, s. 38-44
  99. OLSZYŃSKA Małgorzata
    Aktywność i aktywizacja uczniów / Małgorzata Olsztyńska // Nowe w Szkole .- 2002, nr 7/8, s.18
  100. OSOBA Ewa
    „Mapy myśli” na lekcjach – zastępstwach / Ewa Osoba // Języki Obce w Szkole. – 2002, nr 5, s. 81-83
  101. OSSOWSKA Aleksandra
    Praca metodą projektów na lekcjach matematyki w szkole podstawowej w Krasinie / Aleksandra Ossowska // Dyrektor Szkoły. – 2004, nr 1, s. 18
  102. PIĘTOWSKA Jolanta
    Zastosowanie metod aktywizujących na lekcji wf w klasach 1-3 / Jolanta Piętowska // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne .-2005, nr 2, s. 23-26
  103. PIOTROWSKI Eugeniusz
    Koncepcja kształcenia wielostronnego a problem operatywności wiedzy uczniów / Eugeniusz Piotrowski // Studia Edukacyjne. – Nr 3 .- (1997), s. 165-174
  104. PIPAN-GUZIKOWSKA Marzanna
    Projekt w nauczaniu języków obcych / Marzanna Pipan-Guzikowska // Nowa Szkoła. – 2002, nr 9, s. 31-35
  105. PLACHECKA Lilia
    Wykorzystanie metody projektów w kształceniu praktycznym / Lilia Płachecka // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2001, nr 4, s. 8-10
  106. PONDO Celina
    Twórcza edukacja w nauczaniu zintegrowanym – techniki dramowe / Celina Pondo // Drama. – 2003/2004, nr 45, s. 16 – 17
  107. RANOSZEK Ewa
    Metodyka projektu w aktywizowaniu uczniów / Ewa Ranoszek / Biologia w Szkole .-2000, nr 4, s. 200-202
  108. RATYNA Małgorzata
    „Witamy w krainie baśni” – impreza prowadzona metodami aktywnymi dla uczniów klas młodszych / Małgorzata Ratyna // Nauczanie Początkowe. – 2002/2003, nr 2, s. 62 – 65
  109. REWIZORSKA Elżbieta
    Metody aktywne w nauczaniu / Elżbieta Rewizorska // Nowa Szkoła. -2001, nr 10, s. 52-53
  110. ROMANOWICZ Jerzy
    Metoda dyskusji w nauczaniu historii / Jerzy Romanowicz // Wiadomości Historyczne.- 2004, nr 3, s. 41-46
  111. ROSIAK Anna
    Metody aktywizujące w nauczaniu zintegrowanym / Anna Rosiak // Nauczanie Początkowe. – 2000/2001, nr 3, s. 69 – 74
  112. ROSIAK Anna
    Zastosowanie metod aktywizujących – przykład własnej praktyki pedagogicznej / Anna Rosiak // Nauczanie Początkowe. – 2000/2001, nr 1, s. 56 – 68
  113. ROZWAŁKA Zenon, KORNAS Bernardyna
    Alert ekologiczny jedną z aktywnych form edukacji ekologicznej i zdrowotnej w województwie lubelskim / Zenon Rozwałka, Bernardyna Kornas// Przyroda Polska .- 2003, nr 3, dod., s. 1, 5
  114. RUBAJ Iwona
    „W służbie Wielkiego Armatora” Jana Józefa Szczepańskiego : propozycja metodyczna – praca metodą drzewka decyzyjnego / Iwona Rubaj. – Język Polski w Liceum. – 2002/2003, nr 4, s. 27-31
    Temat zajęć: Był jednym z nas – o sytuacji i etyce conradowskiej na podstawie fragmentów eseju J.J. Szczepańskiego „W służbie Wielkiego Armatora”.
  115. SENDEROWSKA Grażyna
    Metody aktywizujące proces nauczania biologii / Grażyna Senderowska // Biologia w Szkole .-2001, nr 4, s. 212-216
  116. SIERADZKA Agnieszka
    Aktywizowanie uczniów na lekcjach : (w kl. I-III gimnazjum) / Agnieszka Sieradzka // Nowa Szkoła .-2004, nr 9, s. 27-29
  117. SKWORZEC Anna
    Metody aktywizujące na lekcjach historii i wiedzy o społeczeństwie / Anna Skworzec // Wiadomości Historyczne .- 2002, nr 2, s. 109-111
  118. SOKOŁOWSKA Maria, STĘPNIAK Katarzyna
    Metody pracy warsztatowej – praktyczne pomysły do pracy z uczniami / Maria Sokołowska, Katarzyna Stępniak // Edukacja Zdrowotna i Promocja Zdrowia w Szkole. – 2003, z. 6, s wkładka s. 8-13
    Scharakteryzowano m.in. metody: bingo, wyspę, burzę pomysłów, zawiał wiatr, diament, poszukiwacz opinii, papierowa karuzela, debata karteczkowa.
  119. SOROKA Grażyna, OGONOWSKA Uurszula
    Edukacja europejska – metodami aktywizującymi / Grażyna Soroka, Urszula Ogonowska // Nowe w Szkole .- 2002, nr 7/8, s.I-III, wkładka
  120. SOMERS John
    Umysł jako szafa grająca: rzeczywistość i fikcja dramy / John Somers; tłum. Kaja Królikowska // Opieka Wychowanie Terapia. – 2003, nr 4, s.17-21
  121. SOWADA Renata
    Moje miasto w XX wieku e czyli projekt w szkole / Renata Sowada // Biblioteka w Szkole. – 2002, nr 12, s.13
  122. SOWIŃSKA Bożena
    Przygotowanie „Encyklopedii szkoły” jako przykład pracy z uczniami metodą projektu / Bożena Sowińska // Edukacja Medialna. – 2002, nr 3, s. 37-39
    Konkurs szkolny, którego celem było przygotowanie „Encyklopedii szkoły”.
  123. STRÓŻYŃSKI Klemens
    Szkoła myślenia / Klemens Stróżyński // Nowa Szkoła. – 2004, nr 2, s.18-21
  124. SYGUŁA Teresa
    O aktywizowaniu uczniów / Teresa Syguła // Życie Szkoły.- 2001, nr 10, s. 598 – 601
  125. SYSOEVA Svetlana
    Technologie nauczania ukierunkowane na osobowość : metoda projektów : tł. / Svetlana Sysoeva // Ruch Pedagogiczny. -2001, nr 3/4, s. 13-18
  126. SZAJNIK Ewa
    Drama jako metoda nauczania / Ewa Czajnik // Katecheta .- 2003, nr 6, s. 49-52
  127. SZLOSEK Franciszek
    O aktywnym nauczaniu zawodu – raz jeszcze / Franciszek Szlosek // Nowa Edukacja Zawodowa .-2002, nr 2, s.10-13
  128. SZLOSEK Franciszek
    O aktywnym nauczaniu zawodu – ciąg dalszy / Franciszek Szlosek // Nowa Edukacja Zawodowa .-2002, nr 3, s.12-14
  129. SZLOSEK Franciszek
    O aktywnym nauczaniu zawodu .Cz.III / Franciszek Szlosek // Nowa Edukacja Zawodowa .-2002, nr 4, s.14-16
  130. SZPULAK Grażyna
    Aktywizacji ciąg dalszy: biblioteka szkolna / Grażyna Szpulak // Poradnik Bibliotekarza .- 2004, nr 4, s. 8-10
  131. SZPULAK Grażyna
    Nauczanie aktywizujące / Grażyna Szpulak // Poradnik Bibliotekarza .-2002, nr 9, s. 3-4
  132. SZYMAŃSKI Mirosław
    Z historii metody projektów : fragm. Książki / Mirosław S[tanisław] Szamański // Kwartalnik Pedagogiczny.-1999, nr 2, s. 3-27
  133. ŚLIPKO Beata
    Metoda projektów w edukacji europejskiej / Beata Slipko // Nowe w Szkole. – 2000/2001, nr 10, s. 13-14
  134. ŚMIGIELSKI Jerzy
    Metoda projektów w edukacji / Jerzy Śmigielski // Edukacja Medialna. – 2001, nr 2, s. 46-49
    Projekty z fizyki: „Prędkość”,”Optyka”, „Fizyka i technika okiem ucznia”; projekt z chemii: „Poznanie i badanie właściwości związków nieorganicznych”.
  135. ŚWIĄTEK-SŁONINA Małgorzata
    Integracja międzyprzedmiotowa drogą do aktywizacji uczniów / Małgorzata Świątek-Słonina // Chemia w Szkole .-1999, nr 3, s. 154-158
  136. ŚWIDERSKA Elżbieta
    Jak pogodzić przyjemne z pożytecznym? : wędrówka krakowskim szlakiem w czasie i przestrzeni / Elżbieta Świderka // Nowa Szkoła. – 2001, nr 1, s.41-45
    Metoda projektów i wycieczka dydaktyczna – metody wykorzystane do realizacji programu autorskiego XLVII LO w Warszawie. Lekcje języka polskiego.
  137. TOMCZYK-GĄSTOŁ Izabella
    Lekcje historii metodą projektu / Izabella Tomczyk-Gąstoł // Nowe w Szkole. – 2004, nr 1, s.12-13
  138. TOMCZYK-GĄSTOŁ Izabella
    Przeprowadzamy lekcje metodą projektu / Izabella Tomczyk-Gąstoł // Nowa Szkoła. – 2003, nr 7, s. 54-55
    Zawiera propozycje projektów. Tematy: 1. Staropolskie obyczaje. 2. Z wizytą u starożytnych Egipcjan. 3. Świat egipskich piramid.
  139. TUSKA Elżbieta A.
    Mamo, na lekcji bawiliśmy się! / Elżbieta A. Tuska // Nowe w Szkole. – 2000/2001, nr 7 (37), s.13-15
    Aktywizacja uczniów na lekcjach matematyki.
  140. UMER Teresa
    Lekcje muzealne na warszawskim Zamku / Teresa Umer // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze .-1998, nr 8, s. 26-28
  141. URBAŃCZYK Małgorzata
    Zalety i wady projektu – jednej z aktywnych metod nauczania / Małgorzata Urbańczyk // Języki Obce w Szkole .-2002, nr 3, s. 59-60
  142. WAL Iwona
    O teorii projektów praktycznie / Iwona Wal // Nowe w Szkole. – 2004, nr 1, s.18-21
  143. WASZCZUK Irena
    Scenariusz zajęć według aktywnych metod „Ekologik” / Irena Waszczuk // Przyroda Polska .-2004, nr 3, dod., s. 14 – 15
  144. WĘGRZYŃSKA Ewa
    Aktywizujące metody i techniki w mojej pracy z uczniami klas I-III / Ewa Węgrzyńska // Nauczanie Początkowe .- 2002/2003, nr 1, s. 74-79
  145. WICIŃSKI Ryszard
    Gry dydaktyczne / Ryszard Wiciński // Dyrektor Szkoły.-1997, nr 6, s. 28-29
  146. WIECHNIK Renata
    O niektórych ważnych prawidłowościach i zasadach nauczania (uczenia) w sposób problemowy / Renata Wiechnik // Zeszyty Wszechnicy Świętokrzyskiej. – Z. 9 .- (1999), s. 33-58
  147. WIECZÓR Elżbieta
    Metody aktywne – szansą dla edukacji / Elżbieta Wieczór // Edukacja i Dialog.- 2001, nr 9/10, s.35-39
    Teoria kształcenia wielostronnego i zastosowanie metod aktywizujących.
  148. WILECZEK Anna
    Potencjał projektu / Anna Wileczek // Język Polski w Gimnazjum. – 200/2002, nr 4, s.73-79
    Wykorzystanie metody projektu przy powtarzaniu materiału nauczania.
  149. WITKOWSKA Mariola
    Poznajemy kraje Unii Europejskiej : metoda projektu w kształceniu zintegrowanym // Mariola Witkowska // Wszystko dla Szkoły. – 2004, nr 1, s. 6 – 7
  150. WŁUDARCZYK-DUDZIC Anna
    Sesja ONZ na lekcji / Anna Włudarczyk-Dudzic // Nowe w Szkole. – 2001/2002, nr 3, s.13-15
    Wykorzystanie metody debaty politycznej na lekcji.
  151. WOJCIECHOWSKI Mieczysław
    Wokółmitologii aktywnych metod / Mieczysław Wojciechowski // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 1998, nr 1, s. 37-40
  152. WOŁOSZYN-KORCZYK Agnieszka
    Metoda projektów w nauczaniu przyrody / Agnieszka Wołoszyn-Korczyk // Nowa Szkoła. – 2001, nr 9, s. 44-46
  153. WOŚ Małgorzata
    Metoda debaty na lekcjach języka polskiego / Małgorzata Woś // Język Polski w Szkole Średniej. – 2000/2001, nr 3, s.17-20
    Temat debaty: Henryk Sienkiewicz-„potężny geniusz”, „pierwszorzędny pisarz”.
  154. WÓJCICKA Elżbieta
    Projekty edukacyjne na zajęciach z edukacji czytelniczej i medialnej / Elżbieta Wójcicka // Biblioteka w Szkole. – 2001, nr 10, s.1-5
    Wykorzystanie metody projektów na zajęciach z edukacji czytelniczej i medialnej.
  155. WYRĘBEK Krystyna
    Aktywizujące metody nauczania w pracy bibliotekarza szkolnego : literatura w wyborze / Krystyna Wyrębek // Biblioteka w Szkole .-2001, nr 6, s.13
  156. WYSZYŃSKA Krystyna
    Czym jest metoda projektów? / Krystyna Wyszyńska // Kwartalnik Ostrołęckiego ODN. – 2001, nr 5, s.23-24
    Cechy metody projektów. Fazy realizacji metody projektów.
  157. WYSZYŃSKA Krystyna
    Czym jest metoda projektów? / Krystyna Wyszyńska // Życie Szkoły. – 2001, nr 9, s. 549 – 552
    Omówienie metody projektów. Scenariusz zajęć
  158. ZAJĄC Bożena
    Metoda projektów w liceum profilowanym / Bożena Zając // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2002, nr 5, s.25-27
    Zawiera przykładową kartę projektu: profil transportowo-spedycyjny; moduł – materiałoznawstwo.
  159. ZAJDEL Krzysztof
    Metody aktywizujące w nauczaniu matematyki / Krzysztof Zajdel // Dyrektor Szkoły .- 2004, nr 10, s. 38-40
  160. ZALEWSKA Danuta
    O metodach aktywizujących w pracy wychowawczej uwag kilka / Danuta Zalewska // Kwartalnik Ostrołęckiego ODN .- 2002, nr 1(9), s.30-32
  161. ZELLMA Anna
    Realizacja edukacji regionalnej metodą projektów uczniowskich / Anna Zellma // Wychowanie Na Co Dzień. – 2002, nr 2/3, s.5-9
  162. ZIELENIEWSKA Jadwiga S.
    Metoda projektu w edukacji regionalnej / Jadwiga S. Zieleniewska // Nowe w Szkole. – 2002, nr 9, s. 14-16
  163. ZIELIŃSKA Anna
    Wchodzimy w erę projektu : projekt – moda czy konieczność? / Anna Zielińska // Rocz. Komis. Nauk Pedagog. – T. 52 .-(1999), s. 37-44
  164. ZIELIŃSKA Justyn
    Jak pracować z uczniami metodą projektów? / Justyna Zielińska // Nowa Edukacja Zawodowa. – 2004, nr 5, s. 30-31
  165. ZIĘTEK Anna
    Metoda projektów w działaniach integracyjnych / Anna Ziętek // Nowa Edukacja Zawodowa.- 2002, nr 1, s.28-31
  166. ŻACH Krzysztof
    Przyjemne z pożytecznym, czyli zastosowanie metod aktywnych na lekcjach przysposobienia obronnego / Krzysztof Żach // Edukacja dla Bezpieczeństwa .-2003, nr 4, s. 2-8
  167. ŻWIKLIŃSKI Andrzej
    Rola pytań w kształtowaniu poszukującej aktywności ucznia / Andrzej Źwikliński // Studia Edukacyjne. – Nr 2 .-(1996), s. 149-159
  168. ŻYWNO Maciej
    Otwarta szkoła / Maciej Żywno // Wychowawca. – 2003, nr 12, s. 12-13
    Aktywizacja uczniów jako metoda profilaktyki.
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót