GRY KOMPUTEROWE – UCZĄ CZY SZKODZĄ?

Opublikowano 13 października 2012 o godzinie 13:46 autor BP Wyszków

GRY KOMPUTEROWE – UCZĄ CZY SZKODZĄ?
Zestawienie bibliograficzne w wyborze

Wydawnictwa zwarte


  1. (Nie)bezpieczny komputer : od euforii do uzależnień / Anna Andrzejewska. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2008.
  2. Alien vs. Predator? : gry komputerowe a badania literackie / Jan Stasieńko. – Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, cop. 2005.
  3. Cyfrowe marzenia : historia gier komputerowych i wideo / Piotr Mańkowski. – Warszawa : Wydawnictwo Trio : Collegium Civitas, 2010.
  4. Homo players : strategie odbioru gier komputerowych / Dominika Urbańska-Galanciak. – Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Grupa Kapitałowa WSiP, cop. 2009.
  5. Komputerowi mordercy : tendencje konstruktywne i destruktywne u graczy komputerowych / Iwona Ulfik-Jaworska. – Lublin : Katolicki Uniwersytet Lubelski, 2005.
  6. Kulturotwórcza funkcja gier : gra jako medium, tekst i rytuał. T. 1 / red. nauk. Augustyn Surdyk ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Instytut Lingwistyki Stosowanej. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2007.
  7. Kulturotwórcza funkcja gier : gra jako medium, tekst i rytuał. T. 2 / red. nauk. Augustyn Surdyk, Jerzy Szeja ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Instytut Lingwistyki Stosowanej. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2007.
  8. Wirtualny plac zabaw : gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej / Mirosław Filiciak ; wstęp Wiesław Godzic. – Warszawa : Wydaw. Akademickie i Profesjonalne, cop. 2006.
  9. Zabawa w zabijanie : oddziaływanie przemocy prezentowanej w mediach na psychikę dzieci / Maria Braun-Gałkowska, Iwona Ulfik-Jaworska. – Lublin : „Gaudium”, 2002.
  10. Zabójca w dziecinnym pokoju : przemoc i gry komputerowe / Thomas Feibel ; tł. Anna Malinow. – Warszawa : Instytut Wydawniczy Pax, 2006.

Artykuły z czasopism


  1. Agresja w grach komputerowych / Sebastian Glaziński.// Edukacja i Dialog. – 2007, nr 2, s. 63-67
  2. Cursus bonorum / Andrzej Brzozowski.// Mówią Wieki. – 2009, nr 9, s. 58
  3. Deszcze niespokojne… / Andrzej Brzozowski.// Mówią Wieki. – 2006, nr 8, s. 58
  4. Dziecko w świecie wirtualnym : szanse i zagrożenia / Maria Kielar-Turska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2002, nr 3, s. 131-137
  5. Fascynacja młodzieży grami komputerowymi / Stanisław Juszczyk.// Edukacja i Dialog. – 2010, nr 9/10, s. 47-51
  6. Gry i komputer / Milena Wokowska.// Matematyka w Szkole. – 2010, nr 53, s. 19-20
  7. Gry i młodzi gracze : czy granie w gry komputerowe jest niebezpieczne? / Jerzy Zygmunt Szeja.// Meritum. – 2010, nr 2, s. 8-11
  8. Gry komputerowe – czy należy się ich obawiać? / Krystyna Żuchelkowska.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2010, nr 6, s. 24-29
  9. Gry komputerowe – złe czy dobre? / Iwona Ulfik-Jaworska.// Wychowawca. – 2011, nr 7/8, s. 28-31
  10. Gry komputerowe a zdrowie dziecka w młodszym wieku szkolnym / Ryszard Błaszkiewicz.// Nauczanie Początkowe. – 2010/2011, nr 1, s. 34-43
  11. Gry komputerowe na poważnie / Ryszard Błaszkiewicz.// Nauczanie Początkowe. – 2011/2012, nr 1, s. 14-21
  12. Gry komputerowe.// Biologia w Szkole. – 2012, nr 3, s. 20
  13. Gry online: korzyści i zagrożenia / Aleksandra Małyska, Marta Wadyńska, Ewelina Wiśniewska.// Remedium. – 2012, nr 7/8, Wkładka Internet s. 3
  14. Gry, które uczą / Augustyn Surdyk.// Meritum. – 2010, nr 2, s. 22-25
  15. Historyczne gry komputerowe – przewodnik dla nauczycieli / Magdalena Sośnierz.// Wiadomości Historyczne. – 2011, nr 3, s. 30-38
  16. HOMO SAPIENS, HOMO FABER, HOMO LUDENS czyli gry i zabawy w elektronicznych kursach / Wojciech Przyłuski.// Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2008, nr 3, s. 97-103
  17. Internet i gry komputerowe – szanse i zagrożenia : (zestawienie bibliograficzne) / Sabina Frost.// Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 11, s. 21-22
  18. Jak Dywizjon 303 / Andrzej Brzozowski.// Mówią Wieki. – 2006, nr 9, s. 57
  19. Komputer i Internet – nóż do chleba i zabijania / Sebastian Taboł.// Edukacja i Dialog. – 2006, nr 10, s. 58-60
  20. Komputerowe granie / Karen A. Frenkel.// Świat Nauki. – 2007, nr 8, s. 13-14
  21. Komputerowe RPG w szkole / Paweł Sporek.// Polonistyka. – 2010, nr 5, s. 24-30
  22. Manipulacja historią Polski : gry komputerowe / Piotr Tomasz Nowakowski.// Wychowawca. – 2007, nr 2, s. 16-17
  23. Media elektroniczne a przemoc wśród młodzieży / Elżbieta Marczewska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2010, nr 5, s. 51-55
  24. Metody opisu interakcji: gracz-postać – elementy świata gry w języku graczy komputerowych / Kamila Gądek.// Poradnik Językowy. – 2009, nr 4, s. 52-64
  25. Mity, baśnie, legendy, „wirtualne opowieści”… / Rafał Kochanowicz.// Polonistyka. – 2009, nr 10, s. 6-10
  26. Nauka mapy politycznej. Wykorzystaj multimedialne gry dydaktyczne / Katarzyna Mijakowska.// Geografia w Szkole. – 2012, nr 1, s. 24
  27. Nie od razu Rzym zbudowano / Andrzej Brzozowski.// Mówią Wieki. – 2006, nr 10, s. 56
  28. Nie taki diabeł straszny : czyli czego Jaś może się nauczyć zarywając weekendowe noce grając na komputerze / Dariusz Jasieniecki.// Wiadomości Historyczne. – 2007, nr 1, s. 42-45
  29. O pożytkach z gier komputerowych / Anna Mikołejko.// Edukacja i Dialog. – 2002, nr 3, s. 67-70
  30. Pełna konspiracja / Andrzej Brzozowski.// Mówią Wieki. – 2009, nr 11, s. 55
  31. Po mołojecką sławę / Andrzej Brzozowski.// Mówią Wieki. – 2010, nr 1, s. 54
  32. Przedszkolak w sieci / Aleksandra Małyska [et al.].// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 10, s. 24-30
  33. Przemoc i agresja wśród dzieci / Ewa Dunin-Wilczyńska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 5, s. 44-48
  34. Przemoc w grach komputerowych a zjawiska desensytyzacji i katharsis wśród młodzieży gimnazjalnej / Anna Brosch.// Edukacja. – 2006, nr 2, s. 94-102
  35. Przykłady, przykłady, przykłady… Drugie życie / Klara Małowiecka.// Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 4, s. 84-86
  36. Relacje rodzinne graczy komputerowych : [wzajemne relacje rodzinne osób-graczy online na tle gry „WoW”] / Henryk Noga.// Wychowawca. – 2011, nr 2, s. 16-19
  37. Sześciolatek w wirtualnym świecie gier komputerowych / Agata Jacewicz.// Edukacja. – 2007, nr 4, s. 68-75
  38. Twoja kopia w innym świecie / Magdalena Brzezińska.// Charaktery. – 2008, nr 5, s. 9-16
  39. Walczące cywilizacje / Andrzej Brzozowski.// Mówią Wieki. – 2006, nr 7, s. 56
  40. Wobec gier komputerowych / Rafał Kochanowicz.// Polonistyka. – 2007, nr 2, s. 53-56
  41. Wpływ gier komputerowych na dziecko / Barbara Kubiak.// Życie Szkoły. – 2006, nr 2, s. 53 – 55
  42. Z czym do ludu komputerowego? : o legendzie w czasach nielegendarnych / Ewa Nowel.// Język Polski w Szkole IV-VI. – 2007/2008, nr 2, s. 93-99
  43. Zabawa w zabijanie : gry komputerowe a dzieci / Dorota Zając.// Życie Szkoły. – 2012, nr 6, s. 16-18
  44. Żelazne serca po raz trzeci / Andrzej Brzozowski.// Mówią Wieki. – 2009, nr 10, s. 55.
Файлы cookie и политика конфиденциальности

Сайт использует файлы cookie (так называемые "куки") в целях, необходимых для надлежащего функционирования сайта, адаптации сайта к индивидуальным предпочтениям пользователя и статистики. В настройках каждого веб-браузера можно отключить хранение файлов cookie, чтобы информация не собиралась. Если вы не согласны с сохранением информации в файлах cookie, вам следует покинуть сайт.

Отметьте файлы cookie, которые вы принимаете:
Возвращение