DIAGNOZA PEDAGOGICZNA

Opublikowano 5 września 2013 o godzinie 11:57 autor Edyta Magdalena Lachowska

DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
Zestawienie bibliograficzne w wyborze

Książki


  1. Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice / Marta Guziuk-Tkacz. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2011.
  2. Diagnostyka edukacyjna : podręcznik akademicki / Bolesław Niemierko. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2009.
  3. Diagnostyka pedagogiczna : wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne / Barbara Skałbania. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011.
  4. Diagnostyka pedagogiczna : wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne / Barbara Skałbania. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011.
  5. Diagnostyka pedagogiczna i profilaktyka w szkole i środowisku lokalnym / pod red. Marii Deptuły. – Bydgoszcz : Wydaw. Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2004.
  6. Diagnostyka resocjalizacyjna : wybrane zagadnienia / pod red. Anny Wojnarskiej. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2011.
  7. Diagnostyka, profilaktyka, socjoterapia w teorii i praktyce pedagogicznej / pod red. Marii Deptuły. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2005.
  8. Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej : wybrane problemy i rozwiązania / Stanisława Włoch, Agnieszka Włoch. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Zak, cop. 2009.
  9. Diagnoza dysleksji / red. Barbara Kaja. – Bydgoszcz : Wydaw. Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2003.
  10. Diagnoza dziecka rozpoczynającego naukę w klasie pierwszej : kwestionariusz zgodny z nową podstawą programową / Iwona Rokicińska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010.
  11. Diagnoza psychopedagogiczna : podstawowe problemy i rozwiązania / Ewa Jarosz, Ewa Wysocka. – Warszawa : Żak, cop. 2006.
  12. Diagnoza wstępna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie 1 : materiały dla ucznia / [aut. Ewa Czech]. – Warszawa : Wydawnictwo Edukacja Polska, 2009.
  13. Elementy diagnostyki pedagogicznej / pod red. I[reny] Lepalczyk i J[ana] Badury. – Warszawa ; Łódź : Państ. Wydaw. Naukowe, 1987.
  14. Konstruowanie umysłowej reprezentacji świata : diagnoza, możliwości rozwojowe i edukacyjne dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną w aspekcie stałości i zmienności w pedagogice specjalnej / Joanna Głodkowska . – Kraków : Impuls, 2012.
  15. Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej / Joanna Tomczak, Renata Ziętara. – Kraków : Impuls, 2005.
  16. Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej / Joanna Tomczak, Renata Ziętara. – Wyd. 5 zm. – Kraków : Impuls, 2009.
  17. Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej : jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. – Kraków : Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola, 2011.
  18. Psychopedagogiczne aspekty rozwoju i edukacji małego dziecka / pod red. Teresy Parczewskiej. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2010.
  19. Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego / Ewa Jarosz. – Wyd. 6. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2006.
  20. Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego / Ewa Jarosz. – Wyd.2. – Katowice : Wydaw. UŚ, 2002.

Artykuły z czasopism


  1. „Iść w stronę słońca” – o zmianach konstruktywnie / Ewa Orlińska.// Język Polski w Liceum. – 2011/2012, nr 2, s. 78-96
  2. Arkusz diagnostyczny do rozpoznawania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.// Doradca Dyrektora Szkoły – 2012, nr 9 (25), s. 31-35
  3. Arkusz pomocniczy do gromadzenia informacji potrzebnych dla celów skonstruowania wielospecjalistycznej diagnozy ucznia o różnym stopniu niepełnosprawności intelektualnej / Dorota Bilewicz [i in.].// Rewalidacja. – 2008, nr 1, s. 79-116
  4. Depresja dziecięco-młodzieżowa – kryteria diagnostyczne / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny – 2012, nr 11 (43), s. 24-25
  5. Diagnoza „na wejście” / Wioletta Kozak.// Dyrektor Szkoły. – 2005, nr 10, s. 28-34
  6. Diagnoza całościowa wyznacznikiem jakości rozwoju dziecka / Stanisława Włoch, Agnieszka Włoch.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 3, dod. Przed Szkołą, s. 12-15
  7. Diagnoza edukacyjna w geografii : wyniki badań / Bożena Wójtowicz, Grażyna Barwinek.// Geografia w Szkole. – 2007, nr 1, s. 33-36
  8. Diagnoza funkcjonalna podstawą programu stymulacji rozwoju / Mariola Niedoba.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2006, nr 3, dod. Wkładka Metodyczna nr 3, s. I-VIII
  9. Diagnoza gotowości dziecka do podjęcia nauki szkolnej – od obserwacji do diagnozy całościowej / Danuta Al-Khamisy.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 5, s. 346-357
  10. Diagnoza indywidualnej drogi rozwoju dziecka / Monika Zatorska, Aldona Kopik.// Nauczanie Początkowe. – 2012/2013, nr 3, s. 56-61
  11. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym – model teoretyczny oraz weryfikacja narzędzia. Cz. 1 / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna 2011, nr 1, s. 15-31
  12. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 2, Dzieci trzy- i czteroletnie / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 2, s. 102-112
  13. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 3, Dzieci pięcio- i sześcioletnie / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 3, s. 197-208
  14. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 4, Dzieci trzy- i czteroletnie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 4, s. 271-282
  15. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 5, Dzieci pięcio- i sześcioletnie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 5, s. 337-348
  16. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 6, Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2012, nr 1, s. 8-22
  17. Diagnoza przedszkolna / Elżbieta Koźniewska.// Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 8, dod. Niezbędnik Dyrektora, s. 5-11
  18. Diagnoza przedszkolna / Katarzyna Stępniak.// Wychowanie                    w Przedszkolu. – 2010, nr 2, s. 23-28
  19. Diagnoza resocjalizacyjna nieletniego w ramach wykonania środka poprawczego. Próba ujednolicenia działań diagnostyczno-resocjalizacyjnych / Wiesław Nynca.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2010, nr 3/4, s. 16-19
  20. Diagnoza specyficznych trudności szkolnych u dzieci z ADHD / Kornelia Czerwińska, Iwona Dąbrowska.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2007, nr 4, s. 67-80
  21. Diagnoza zaburzeń zachowania / Magdalena Żyła.// Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 4, s. 37
  22. Diagnoza zawsze się opłaca / Anna Brzosko.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 7, s. 29-33
  23. Diagnoza, program oddziaływań i efekty dotychczasowej pracy z 8-letnim autystycznym chłopcem / Bogusława Łagosz.// Rewalidacja. – 2012, nr 1, s. 85-93
  24. Diagnozowanie i rozumienie agresji : trudności i wskazówki / Anna Karłyk-Ćwik.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 1, s. 5-13
  25. Diagnozowanie sytuacji wychowanków i ich rodzin / Elżbieta Gomułka.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 1, s.13-17
  26. Diagnozowanie sześciolatków / Alicja Nagrodzka, Ewa Pieniężna.// Edukacja i Dialog. – 2006, nr 3, s. 12-15
  27. Horyzonty diagnostyki edukacyjnej / Bolesław Niemierko.// Edukacja. – 2006, nr 1, s. 5-25
  28. Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela / pod red. nauk. Danuty Wosik-Kawali, Teresy Zubrzyckiej-Maciąg. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011.
  29. Narzędzia diagnostyczne / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny – 2013, nr 2 (46), s. 48-49
  30. Nowy uczeń, nowe potrzeby : postępowanie diagnostyczne na użytek pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Małgorzata Łoskot.// Doradca Dyrektora Szkoły – 2012, nr 9 (25), s. 20-23
  31. Obowiązkowa w każdym przedszkolu diagnoza rozwoju dziecka / Wiesława Mądrowska.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 12 (37), s. 42-44
  32. Przygoda z diagnozą przedszkolną / Beata Gutowska.// Wychowanie        w Przedszkolu. – 2009, nr 8, s.24-28
  33. Przykład arkuszy do diagnozy pedagogicznej dla dzieci w wieku 6-10 lat : (materiał powstał na spotkaniach w ramach „Klubu Nauczyciela Terapii Pedagogicznej”) / Mirosława Pleskot.// Meritum. – 2006, nr 1 (1), s. 21-27
  34. Studium przypadku w służbie diagnozy sześciolatka / Klemens Stróżyński.// Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 9, s. 56-60
  35. Wybrane aspekty diagnozy psychologicznej i oddziaływań terapeutycznych stosowanych wobec dziecka z zaburzeniami w rozwoju – załozenia teoretyczne, implikacje praktyczne / Aleksandra Borkowska.// Meritum. – 2006, nr 1 (1), s. 17-20
  36. Wywiad diagnostyczny z rodzicem ucznia / Janusz Bibik.// Wszystko dla Szkoły. – 2008, nr 12, s. 3-6
файли cookie та політика конфіденційності

Веб-сайт використовує файли cookie для цілей, необхідних для правильної роботи сайту, налаштування сайту під індивідуальні переваги користувача та статистику. Відключення зберігання файлів cookie можливо в налаштуваннях кожного веб-браузера, так що ніяка інформація не буде збиратися. Якщо ви не згодні зберігати інформацію в файлах cookie, вам слід покинути сайт.

Виберіть файли cookie, які ви приймаєте:
Повернутися