WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

Opublikowano 23 kwietnia 2016 o godzinie 15:48 autor Edyta Dobek

WCZESNE  WSPOMAGANIE  ROZWOJU  DZIECKA

Zestawienie bibliograficzne
W zestawieniu wykazano książki i artykuły z czasopism dostępne
w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce


Książki


  1. Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. – Wyd. 3. – Kraków : Impuls, 2005.  Sygnatura: P 55265,  W 59999, W 51355
  2. Autyzm : jak pomóc rodzinie / Peter Randall, Jonathan Parker ; przekł. Sylwia Pikiel. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2002.  Sygnatura: W 50237, W 49783
  3. Diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka : wybrane zagadnienia / Maria Piszczek. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2007. Sygnatura: W 60196, P 60197
  4. Droga do samodzielności : jak wspomagać rozwój dzieci i młodzieży z ograniczeniami sprawności / Anna Izabela Brzezińska [et al.]. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009.  Sygnatura: W 65935
  5. Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej, Barbary Winczury i Andrzeja Stawarskiego. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008. Sygnatura: W 62148,  P 62147
  6. Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej : zaburzenia rozwojowo-sensoryczne oraz edukacyjne występujące w ramach autyzmu, ADHD, trudności szkolnych oraz zaburzeń dwubiegunowych / Polly Godwin Emmons, Liz McKendry Anderson ; [tł. Robert Waliś]. – Warszawa : Wydawnictwo K.E. Liber, 2007. Sygnatura: W 59504, W 63787, W 66107
  7. Dziecko niepełnosprawne ruchowo. Cz. 2, Usprawnianie ruchowe : praca zbiorowa / pod red. Marii Borkowskiej. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997. Sygnatura: W 47348
  8. Dziecko ryzyka a wychowanie : elementarz dla rodziców / Elżbieta Maria-Minczakiewicz, Barbara Grzyb, Łukasz Gajewski. – Wyd. 2. – Kraków : Impuls, 2005. W   57414
  9. Dziecko z trudnościami w rozwoju / Stanisława Mihilewicz (red.). – Kraków : „Impuls” : [„Colonel”], 2001. Sygnatura: W 55165
  10. Interdyscyplinarność procesu wczesnej interwencji wobec dziecka i jego rodziny / pod red. Grażyny Kwaśniewskiej. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2007.  Sygnatura: P  61668
  11. Jaskiniowcy zagubieni w XXI wieku : praca terapeutyczna z małymi dziećmi / Hanna Olechnowicz. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1999. Sygnatura: W 48608, W 57092
  12. Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świat zabawy i nauki / Elżbieta Maria Minczakiewicz. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009. Sygnatura: W 66400, W 66563, W 66564
  13. Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi / red. naukowa Joanna Kossewska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009.  Sygnatura: W 66406, P 66407
  14. Małe dziecko z autyzmem / Ewa Pisula. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2005. Sygnatura: W 55163
  15. Metoda fonogestów w Stanach Zjednoczonych i w Polsce : wspomaganie rozwoju językowego dzieci i młodzieży z uszkodzonym słuchem / red. i tł. Ewa Domagała-Zyśk ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Katedra Pedagogiki Specjalnej. – Lublin : Wydawnictwo KUL, cop. 2009. Sygnatura: W  64225
  16. Muzyczna zabawa : wspomaganie rozwoju osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i dziecięcym porażeniem mózgowym w ramach muzykoterapii grupowej : wspomaganie rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym w formie zajęć ortofoniczno-muzycznych (terapia śpiewem) : repertuar piosenek i propozycje aktywności / Mirosław Zalewski. – Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe Fosze, 2008.  Sygnatura: W 61128
  17. Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju : ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Kraków : „Impuls”, 2002. Sygnatura: W 50681
  18. Słuchowo-werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu : model węgierski / Yvonne Csanyi ; tł. [z niem.] Beata Szymańska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1994. Sygnatura: W 45857, W 45858
  19. Terapia integracji sensorycznej: Z. 1, Ćwiczenia usprawniające bazowe układy zmysłowe i korygujące zaburzenia planowania motorycznego / Bożenna Odowska-Szlachcic. – Wyd.2. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2011. Sygnatura: W  68293
  20. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju u dzieci z chorobami genetycznymi / red. Teresa Kaczan, Robert Śmigiel. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2012. Sygnatura: W 70073
  21. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej i Barbary Winczury. – Kraków : Impuls, 2006. Sygnatura: W 58715, P 58716
  22. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole : poradnik dla organizatorów działań, dla terapeutów oraz dla rodziców / pod red. Teresy Serafin; Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. – Warszawa : MENiS, 2005. Sygnatura: W 3329 br., P 3330 br.
  23. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak; Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. – Warszawa : MENiS, 2005    Sygnatura: W 3325 br., P 3326 br.
  24. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem z dodatkowymi niepełnosprawnościami : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak; Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. – Warszawa : MENiS, 2005. Sygnatura: W 3315 br., P 3316 br.
  25. Wspomaganie dzieci w rozwoju zdolności do skupiania uwagi i zapamiętywania : uwarunkowania psychologiczne i pedagogiczne, programy i metodyka / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2005. Sygnatura: W 55956,  W 57081, W 57801
  26. Wspomaganie rozwoju : psychostymulacja i psychokorekcja. T. 1 / red. Barbara Kaja ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 1997. Sygnatura: W 60356
  27. Wspomaganie rozwoju : psychostymulacja i psychokorekcja. T. 2 / red. Barbara Kaja ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 2000. Sygnatura: W 60357
  28. Wspomaganie rozwoju : psychostymulacja i psychokorekcja. T. 3 / red. Barbara Kaja ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 2001. Sygnatura: W 60358
  29. Wspomaganie rozwoju : psychostymulacja i psychokorekcja. T. 4 / red. Barbara Kaja ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 2002.   Sygnatura: W 60359
  30. Wspomaganie rozwoju : psychostymulacja, psychokorekcja. [T.] 6 / red. Barbara Kaja. – Bydgoszcz : Wydaw. Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2004.   Sygnatura: W 58875, W 58876
  31. Wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w różnych formach edukacji wczesnoszkolnej / Krystyna Barłóg. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2008. Sygnatura: W 62653, W  63918
  32. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Downa : teoria i praktyka / pod red. Bogusławy Beaty Kaczmarek. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2008. Sygnatura: W 64511
  33. Wspomaganie rozwoju dziecka niesłyszącego : audiofonologia pedagogiczna / Bogdan Szczepankowski. – Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2009. Sygnatura: W 64514, W 65893
  34. Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym / Danuta Emiluta-Rozya. – Wyd. 3 popr. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2006.  Sygnatura: W 58726
  35. Wspomaganie rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Danuty Osik, Anny Wojnarskiej. – Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2001. Sygnatura: W 51207, P 51208
  36. Wspomaganie rozwoju umysłowego czterolatków i pięciolatków : książka dla rodziców, terapeutów i nauczycieli przedszkola / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne SA, 2004.   Sygnatura: W 57802
  37. Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się : książka dla rodziców, terapeutów i nauczycielek przedszkola / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. – Wyd. 2. – Warszawa : Wydaw.Szkol. i Pedagog, 2004. Sygnatura: W 48945
  38. Wychowanie słuchowo-werbalne dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym / Ewa Kulczycka. – Warszawa : Wydaw. Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2004. Sygnatura: W 58922
  39. Zabawy i ćwiczenia na cały rok : propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Wyd. 5. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2009. Sygnatura: W 66511, W 66512

Artykuły


  1. Diagnoza autyzmu u małego dziecka – implikacje do pracy w rodzinie / Andrzej Wolski.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 24-44
  2. Dokumentowanie przebiegu zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka / Grażyna Kowalczyk.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 59-63
  3. Doskonalenie percepcji wzrokowej i spostrzegania wzrokowego u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Joanna Przybyszewska.// Rewalidacja. – 2011, nr 1, s. 111-119
  4. Koncepcja wczesnego wspomagania rozwoju w kontekście unijnych wskazań i polskich rozwiązań / Zofia Palak.  // Meritum. – 2009, nr 2, s. 16-21
  5. O czym należy pamiętać konstruując program wspomagania rozwoju dziecka / Maria Piszczek.// Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 6-18
  6. Postępowanie terapeutyczne we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka z wadą słuchu (wychowanie słuchowe) / Sylwia Ramus.// Rewalidacja. – 2006, nr 2, s. 53-61
  7. Propozycje ćwiczeń stymulujących rozwój mowy z wykorzystaniem sylab / Joanna Mikulska.// Rewalidacja. – 2011, nr 1, s. 103-110
  8. Rozwój dziecka od urodzenia do pierwszego roku życia. Cz. 1 / Maria Piszczek.// Rewalidacja. – 2011, nr 2, s. 102-122
  9. Rozwój dziecka od urodzenia do pierwszego roku życia. Cz. 2 / Maria Piszczek.// Rewalidacja. – 2012, nr 1, s. 31-62
  10. Skuteczna psychoterapia dwuipółletniej dziewczynki z zablokowanym rozwojem osobowym i prostym opóźnieniem rozwoju mowy / Hanna Olechnowicz, Katarzyna Żadanuk.// Nowiny Psychologiczne. – 2007, nr 4, s. 5-24
  11. Stymulująca funkcja zabawy w przezwyciężaniu trudności i zaburzeń w zachowaniu u dzieci z deficytami w rozwoju / Elżbieta Maria Minczakiewicz.// Rewalidacja. – 2005, nr 1, s. 54-70 Zawiera arkusze zachowania „dziecko w zabawie” i karty badania motoryki artykulacyjnej.
  12. Terapia psychomotoryczna małych dzieci z zaburzeniami i utrudnieniami w rozwoju psychoruchowym w hipoterapii / Małgorzata Brzuchacz.// Szkoła Specjalna. – 2005, nr 4, s. 295-299
  13. W jaki sposób wspierać dziecko z niepełnosprawnością na różnych etapach życia? / Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 1, s. 10-20
  14. Warianty opóźnionego rozwoju psychoruchowego dzieci w wieku od roku do trzech lat / Alicja Zarin, Marina Jakowlewa.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 4, s. 258-263
  15. Wczesna interwencja – szansą dla dzieci niepełnosprawnych / Anna Krupa.// Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2008, nr 1 s. 45-51
  16. Wczesna interwencja : interdyscyplinarność działań wobec dziecka i rodziny / Monika Kastory-Bronowska.// Rewalidacja. – 2012, nr 1, s. 4-30
  17. Wczesna interwencja logopedyczna u noworodków i niemowląt : wybrane zagadnienia / Barbara Wiśniewska.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 85-94
  18. Wczesna interwencja logopedyczna, czyli jak stymulować rozwój mowy małego dziecka. Pierś czy butelka? Karmienie w okresie noworodkowym i niemowlęcym / Marzena Machoś-Nikodem.// Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 7-15
  19. Wczesna interwencja w kontekście kompleksowej stymulacji rozwoju dziecka / Mirosław Zalewski.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2011, nr 1/2, dod. Wkładka Metodyczna, nr 1/2, s. I-V
  20. Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci / Joanna Berdzik, Marek Pleśniar.// Dyrektor Szkoły. – 2004, nr 4, s. 46-48
  21. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Moduł I, Czym jest wczesne wspomaganie / Nela Grzegorczyk-Dłuciak, Ewa Kuliga-Musioł.// Psychologia w Szkole. – 2009, nr 3, s. 46-51
  22. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Moduł II, Diagnoza i metody / Nela Grzegorczyk-Dłuciak, Ewa Kuliga-Musioł.// Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 68-75
  23. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka niepełnosprawnego. Moduł III, Ustalenia terapeutyczne / Nela Grzegorczyk-Dłuciak, Ewa Kuliga-Musioł.// Psychologia w Szkole. – 2010, nr 1, s. 55-59
  24. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w opinii rodziców / Monika Orzecka.// Meritum. – 2009, nr 2, s. 29-30
  25. Wczesne wspomaganie rozwoju mowy dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi – studium przypadku / Anna Skoczylas.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 77-80
  26. Wczesne wspomaganie rozwoju mowy dziecka z zespołem Downa : studium przypadku / Anna Skoczylas.// Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 40-45
  27. Wspomaganie rozwoju / Anna Brzezińska.// Edukacja i Dialog. – 1993, nr 5, s. 26-29
  28. Wspomaganie rozwoju dzieci trzyletnich / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1999, nr 1-9 wkładka
  29. Wspomaganie rozwoju dzieci trzyletnich / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 1998, nr 1- 10 wkładka
  30. Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku od 5 do 7 lat a ich gotowość do radzenia sobie z wyzwaniami szkoły / Anna I. Brzezińska, Joanna Matejczuk, Anna Nowotnik.// Edukacja. – 2012, nr 1, s. 7-22
  31. Wspomaganie rozwoju dziecka / Izabela Gelleta-Mac.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 8, s. 12-17
  32. Wspomaganie rozwoju dziecka / Krystyna Lubomirska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 1, s. 5-9
  33. Wspomaganie rozwoju dziecka / Stella Łapińska.// Edukacja i Dialog. – 1993, nr 9, s. 33-35
  34. Wspomaganie rozwoju dziecka przedszkolnego / Marianna Styczyńska.// Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 10, s. 46-48
  35. Wspomaganie rozwoju i edukacji dziecka… / Joanna Tomczyk.// Życie Szkoły. – 2006, nr 5, s. 56-60
  36. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci 3.1. : propozycja kształcenia umiejętności: dziecko zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym / Elżbieta Korczewska.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 3, s. 14-20
  37. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci 3.2. Propozycja kształcenia umiejętności: dziecko mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji / Elżbieta Korczewska, Joanna Kozubek.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 4, s. 14-20
  38. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci 3.3. Propozycja kształcenia umiejętności: dziecko uważnie słucha, pyta o niezrozumiałe fakty i formułuje dłuższe wypowiedzi o ważnych sprawach / Elżbieta Korczewska, Joanna Kozubek.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 5, s. 15-21
  39. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci 3.4. Propozycja kształcenia umiejętności: w zrozumiały sposób mówi o swoich potrzebach, decyzjach / Elżbieta Korczewska, Joanna Kozubek.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 6, s. 15-21
  40. Wspomaganie rozwoju mowy dziecka / Magdalena Rzytka, Adrianna Siebers.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2012, nr 10, s. 54-58
  41. Wspomaganie rozwoju mowy dziecka / Małgorzata Gumińska.// Życie Szkoły. – 2010, nr 8, s.18-24
  42. Wspomaganie rozwoju mowy muzyką, ruchem i rytmem / Urszula Mirosz.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2003, nr 7, s. 405-407
  43. Wspomaganie rozwoju psychomotorycznego trzy- i czterolatków / Marta Bogdanowicz, i inni.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2006, nr 8, s. 14-19
  44. Wspomaganie rozwoju psychoruchowego dzieci w wieku 0-6 lat – wybrane metody terapeutyczne / Anna Urban, Leszek Szewczyk.// Rewalidacja. – 2006, nr 1, s. 44-50
  45. Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną : pierwsze chwile w szkole, pierwszy kontakt z pseudonauką : kinezjologia edukacyjna / Tomasz Witkowski.// Rewalidacja. – 2011, nr 2, s. 19-40
  46. Wykorzystanie metody Petö w rehabilitacji i edukacji dzieci w wieku od 1 do 3 lat / Monika Nadolska, Ewelina Kapera.// Rewalidacja. – 2005, nr 2, s. 49-64
файли cookie та політика конфіденційності

Веб-сайт використовує файли cookie для цілей, необхідних для правильної роботи сайту, налаштування сайту під індивідуальні переваги користувача та статистику. Відключення зберігання файлів cookie можливо в налаштуваннях кожного веб-браузера, так що ніяка інформація не буде збиратися. Якщо ви не згодні зберігати інформацію в файлах cookie, вам слід покинути сайт.

Виберіть файли cookie, які ви приймаєте:
Повернутися