DZIECKO AUTYSTYCZNE

Opublikowano 25 kwietnia 2014 o godzinie 13:25 autor Edyta Dobek

DZIECKO AUTYSTYCZNE
Zestawienie bibliograficzn

eKsiążki


  1. 10 rzeczy, o których chciałoby ci powiedzieć dziecko z autyzmem / Ellen Notbohm ; z ang. przeł. Paweł Karpowicz. – Warszawa : Świat Książki, 2009. W   66522
  2. Analiza różnicująca wybranych zespołów zaburzeń autystycznych : zarys rewalidacji / Jacek Jarosław Błeszyński. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2010. P   68379
  3. Autyzm / Kazimierz Jacek Zabłocki. – Płock : „Novum”, 2002. W   53355
  4. Autyzm / M. Mary Konstantareas, Edward B. Blackstock, Christopher D. Webster ; tł. [z ang.] Krzysztof Hipp. – Warszawa : Krajowe Towarzystwo Autyzmu, 1992. W   45024
  5. Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju : skala oceny zachowań autystycznych / Jacek Błeszyński. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2011. W   67971
  6. Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. – Wyd. 3. – Kraków : Impuls, 2005. P   55265
  7. Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. – Wyd. 4. – Kraków : Impuls, 2007. W   59999
  8. Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. – Kraków : „Impuls”, 2000. W   51355
  9. Autyzm i dieta : o czym warto wiedzieć / Rosemary Kessick ; [tł. Sylwia Kuchta]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna Sp. z o.o, 2010.  W   67338
  10. Autyzm i zespół Aspergera / Claire Grand ; [przekł. Andrzej Bilik]. – Warszawa : Wydawnictwa Studio Emka, 2012. W   69931
  11. Autyzm i zespół Aspergera / Jadwiga Komender, Gabriela Jagielska, Anita Bryńska. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2009. P   65636
  12. Autyzm : jak pomóc rodzinie / Peter Randall, Jonathan Parker ; przekł. Sylwia Pikiel. – Wyd. 2. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010.   W   70753
  13. Autyzm : jak pomóc rodzinie / Peter Randall, Jonathan Parker ; przekł. Sylwia Pikiel. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2002.  W   50237
  14. Autyzm : jak pomóc rodzinie / Peter Randall, Jonathan Parker ; przeł. Sylwia Pikiel. – Gdańsk : Gdańskie Towarzystwo Psychologiczne, 2001. W   49783
  15. Autyzm od wewnątrz : przewodnik / Hilde De Clercq ; tł. z przekł. ang. Krystyna Alicja Sip. – Wyd. 1 w jęz. polskim. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna : Fundacja Synapsis, cop. 2007.  W   61801
  16. Autyzm : przyczyny, symptomy, terapia / Ewa Pisula. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010. W   67531
  17. Autyzm od wewnątrz : przewodnik / Hilde De Clercq ; tł. z przekł. ang. Krystyna Alicja Sip. – Wyd. 1 w jęz. polskim. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna : Fundacja Synapsis, cop. 2007. W   61801
  18. Autyzm u dzieci : diagnoza, klasyfikacja, etiologia / Ewa Pisula. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2001. W   49190
  19. Autyzm w ujęciu psycholingwistycznym : terapia dyskursywna a teoria umysłu / Małgorzata Młynarska. – Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2008. W   62446
  20. Autyzm wczesnodziecięcy : diagnoza, przebieg, leczenie / Hanna Jaklewicz. – Gdańsk : Gdańskie Towarzystwo Psychologiczne, 1993. W   44859, W   44860
  21. Autyzm : wyjaśnienie tajemnicy / Uta Frith ; przekł. Mikołaj Hernik, Grzegorz Krajewski. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008. W   62100, W   62101, W   63321, P   62305
  22. Autyzm wyzwaniem naszych czasów / pod red. Tadeusza Gałkowskiego i Joanny Kossewskiej. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2001. W   59189
  23. Charakterystyka zmian w rozwoju umysłowym dzieci autystycznych / Katarzyna Markiewicz. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2007. W   60667
  24. Ćwiczenia edukacyjne dla dzieci autystycznych : zindywidualizowana ocena i terapia dzieci autystycznych i z zaburzeniami w rozwoju / oprac. przez specjalistów i rodziców związanych z programem TEACCH ; zebrane i zredagowane przez zespół: Eric Schopler, Margaret Lansing, Leslie Waters ; przeł. [z ang.] Sławomir Mil ; il. Judith H. Davis. – Wyd. 1 w jęz. pol. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne : Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym, 1994. W   46170
  25. Drugie opowieści terapeutów / komentuje Hanna Olechnowicz. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2000. W   49243
  26. Dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera : praktyczne doświadczenia z codziennej pracy / Wanda Waclaw, Ulla Aldenrud, Stefan Ilstedt ; tł. Małgorzata Aleksandrowicz. – Katowice : „Śląsk”, 2000. W   61066
  27. Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej : zaburzenia rozwojowo-sensoryczne oraz edukacyjne występujące w ramach autyzmu, ADHD, trudności szkolnych oraz zaburzeń dwubiegunowych / Polly Godwin Emmons, Liz McKendry Anderson ; [tł. Robert Waliś]. – Warszawa : Wydawnictwo K.E. Liber, 2007. W   59504, W   63787, W   66107
  28. Dzieci z zaburzeniami łączonymi : ADHD, trudności w nauce, zespół Aspergera, zespół Touretta, depresja dwubiegunowa i inne zaburzenia / Martin L. Kutscher, Tony Attwood, Robert R. Wolff ; tł. Robert Waliś. – Warszawa : K.E. Liber, 2007. W   59875, W   59876
  29. Dzieci z zaburzeniami łączonymi : trudne ścieżki rozwoju / red. nauk. Barbara Winczura. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2012. W   69607
  30. Dziecko autystyczne : dziennik terapeuty / Magdalena Grodzka. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2000.   W   60536, W   60537
  31. Dziecko autystyczne : dziennik terapeuty / Magdalena Grodzka. – Wyd. 3, 1 dodruk. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010.  W   67243
  32. Dziecko autystyczne : dziennik terapeuty / Magdalena Grodzka. – Wyd. 3. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007. W   66705
  33. Dziecko autystyczne w środowisku rodzinnym i szkolnym / Tadeusz Gałkowski. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1995. 46561, 46562
  34. Dziecko dys-logiczne : dlaczego miliony dzieci cierpią na nadpobudliwość, zaburzenia uwagi, zaburzenia umiejętności szkolnych, depresję, są agresywne, zbuntowane lub porywcze – i co możemy z tym zrobić / Bernard Rimland ; [tł. Karolina Bojadżijewa-Wesołowska]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2010. W   67538
  35. Dziecko z autyzmem : terapia deficytów poznawczych a teoria umysłu / Barbara Winczura. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008.  W   62131,  W   62132
  36. Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu : informacje dla pedagogów i opiekunów / Gabriela Jagielska. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2010. W   3581 br.  3574 br.
  37. Dziecko zagubione w rzeczywistości : historia autyzmu od czasów baśni o wróżkach, fikcja literacka i rzeczywistość kliniczna / Alfred i Francoise Brauner ; tł. [z fr. ] Tadeusz Gałkowski. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1988. W   42148, W   42149
  38. Dziwne, niepojęte : autystyczne dziecko / Carl H. Delacato ; tł. [z ang.] Monika Główczak. – Warszawa : Fundacja „Synapsis”, 1995. W   46484
  39. Gdybym mógł z wami rozmawiać… : autystyczny chłopiec szuka porozumienia / Dietmar Zoller ; z przedmową Friedricha Spechta ; przekł. [z niem.] Małgorzata Szydłowska (proza), Grażyna Strzelecka i Janusz Gryz (wiersze). – Warszawa : Fundacja „Synapsis”, 1994. W   46483
  40. Gry i zabawy we wczesnej interwencji : ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego / Barbara Sher ; przekł. Emilia Bochenek. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2013. W   69962, W   71010
  41. Ja i mój świat : historyjki społeczne / Carol Gray i Abbie Leigh White ; il. Sean McAndrew ; [tł. Maciej Michalski]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, we współpracy z Fundacją „Synapsis”, 2005. W   57090, W   57091
  42. Kaj znów się śmieje / Hartmut Gagelmann ; przeł. [z niem.] Ryszard Turczyn. – Warszawa : „Iskry”, 1988. W   41304
  43. Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi / red. naukowa Joanna Kossewska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009.  W   66406,  P   66407
  44. Małe dziecko z autyzmem / Ewa Pisula. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2005. W   55163
  45. Możliwości komunikacyjne dzieci autystycznych / Katarzyna Markiewicz. – Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2004.   W   54801
  46. Myślenie obrazami oraz inne relacje z mojego życia z autyzmem / Temple Grandin ; [tł. Marta Klimek-Lewandowska, Dominika Lewandowska]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna : Fundacja Synapsis, 2006. W   58847
  47. Oblężenie : rodzinna wyprawa w świat dziecka autystycznego / Clara Claiborne Park ; przeł. Janusz Margański. – Kraków : Wydaw. Literackie, 2003.  W   52162,  W   52163
  48. Pomóż dziecku z… autyzmem / D.Seach, M. Lloyd, M. Preston ; [tł. Dorota Ściepko-Cram]. – Warszawa : Wydawnictwo K.E. Liber, 2006. W   57604
  49. Profil psychoedukacyjny dla młodzieży i dorosłych (AAPEP) / Gary Mesibov [et.al.] ; tłumaczenie: zespół współpracowników Fundacji „Adama”]. – Warszawa : TWIGGER, 2002. W   51471
  50. Program nauki komunikacji dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Maria Walczowska-Dutka. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2005.  W   57763
  51. Przebudzenie naszego syna : [zwycięstwo miłości nad chorobą] / Barry Neil Kaufman. – [2 wyd.] / tł. [z ang.] Anna Strzałkowska. – Warszawa : Fundacja „Synapsis”, 1994. W   46482
  52. Rodzina jako środowisko osób z autyzmem : aspekt wychowawczo-terapeutyczny / Jacek Jarosław Błeszyński. – Toruń : Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2005. W   55164
  53. Szkolenie zawodowe i planowanie osobistego rozwoju : dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu : praktyczne materiały dla szkół / Vicki Lundine i Catherine Smith ; słowo wst. Jo-Anne Seip ; [tł. Olga Frączak-Faure]. – Wyd. 1 w jęz. polskim. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna : Fundacja Synapsis, cop. 2008. W   61803
  54. Śmiech, zabawa i nauka z dziećmi o profilu autystycznym / Julia Moor; przeł. Renata Van de Logt. – Łódź : mała litera ; Warszawa : Cyklady, 2006. W   57184, W   57185
  55. Świry, dziwadła i zespół Aspergera : przewodnik użytkownika dojrzewania / Luke Jackson ; przedm. Tony Attwood ; [tł. Ewa Niezgoda]. – Warszawa : Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna : we współpracy z Fundacją Synapsis, 2005. W   56932
  56. Tworzyć czy odtwarzać? : rozważania o skutecznym planowaniu pracy z dziećmi oraz z młodzieżą niepełnosprawnymi intelektualnie i z autyzmem / red. merytoryczna Grażyna Kowalczyk. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2009. W   65131, P   65132
  57. Uczeń z zespołem Aspergera : praktyczne wskazówki dla nauczyciela / Joanna Święcicka. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2012. W   70240
  58. Uwięziony umysł : opowieści o ludziach z autyzmem / Peter Szatmari ; przekł. Maciek Sekerdej. – Kraków : Znak, 2007.   W   59918
  59. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole : poradnik dla organizatorów działań, dla terapeutów oraz dla rodziców / pod red. Teresy Serafin; Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. – Warszawa : MENiS, 2005. W   3329 br., P   3330 br.
  60. Wokół autyzmu : fakty, skojarzenia, refleksje / Hanna Olechnowicz. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2004. W   53285
  61. Wskazówki społeczne dla dzieci ze spektrum zaburzeń autystycznych i zaburzeń pokrewnych : jak się ładnie witać, mówić świetne komplementy i bawić się z przyjaciółmi / Tarin Varughese ; [tł. Zofia Zdral]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2012. W   70959
  62. Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem / red. Małgorzata Gambin i Ewa Łukowska ; opieka nauk. Ewa Pisula. – Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, cop. 2009. W   65894, W   66644
  63. Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem / red. nauk. Jacek J. Błeszyński. – Kraków : „Impuls”, 2004. W   53524
  64. Wybrane formy terapii i rehabilitacji osób z autyzmem / pod red. nauk. Ewy Pisuli i Doroty Danielewicz. – Kraków : Impuls, 2005. W   59185, W   59421, W   59422, W   60761
  65. Zespół Aspergera : co nauczyciel wiedzieć powinien / Matt Winter ; [tł. Ewa Niezgoda]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2006. W   58928
  66. Zespół Aspergera : inny mózg, inny umysł / Agnieszka Rynkiewicz. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2009. W   66654, P   66655
  67. Zespół Aspergera w okresie dojrzewania : wzloty, upadki i cała reszta / pod red. Liane Holliday-Willey ; przedm. Luke Jackson ; [tł. Marta Umińska i Krzysztof Umiński]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna : Fundacja Synapsis, 2006. W   58848
  68. Zespół Aspergera : wprowadzenie / Tony Attwood ; przekład Małgorzata Łamacz. – Poznań : Zysk i S-ka, 2006. W   57658, W   57659

Artykuły z czasopism


  1. Autyzm – problem wciąż nieznany / Małgorzata Błądek.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2013, nr 2, s. 16-20
  2. Autyzm jako proces. Przeciwdziałanie eskalacji zaburzeń / Hanna Olechnowicz.// Rewalidacja. – 2007, nr 2, s. 3-14
  3. Autyzm jako wynik zaburzeń we wczesnych etapach rozwoju człowieka / Marzena Górecka, Tomasz Hanć.// Remedium. – 2011, nr 5, s. 6-7
  4. Blaski indywidualnego nauczania ucznia dotkniętego autyzmem / Anna Bąk-Średnicka.// Języki Obce w Szkole. – 2011, nr 4, s. 75-80
  5. By nauka poszła w świat / Nina Zawidniak.// Psychologia w Szkole. – 2011, nr 2, s. 137-142
  6. Charakterystyka dziecka z zaburzeniami zachowania o charakterze autystycznym oraz wstępna propozycja kierunków oddziaływań podejmowanych w celu poprawy jego funkcjonowania / Joanna Wrońska.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 57-61
  7. Co mu jest? : (dylematy związane z diagnozowaniem dzieci, u których występują zaburzenia komunikacji) / Maria Piszczek.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 12-23
  8. Diagnoza autyzmu u małego dziecka – implikacje do pracy w rodzinie / Andrzej Wolski.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 24-44
  9. Diagnoza i początki pracy z Olkiem / Katarzyna Wiecierzyńska.// Rewalidacja. – 2012, nr 1, s. 94-98 Praca rewalidacyjna z chłopcem autystycznym.
  10. Diagnoza, program oddziaływań i efekty dotychczasowej pracy z 8-letnim autystycznym chłopcem / Bogusława Łagosz.// Rewalidacja. – 2012, nr 1, s. 85-93
  11. Dlaczego on tak ciągle się kołysze i macha rękami? Stereotypowe zachowania ruchowe w autyzmie / Barbara Winczura.// Rewalidacja. – 2012, nr 2, s. 4-25
  12. Drama w pracy z dziećmi z zespołem Aspergera / Tomasz Ciećwierz.// Remedium. – 2013, nr 11, s. 20-21
  13. Dysfunkcje bazowych sprawności komunikacyjnych u dzieci autystycznych / Krystyna Sacher-Szafrańska.// Rewalidacja. – 2012, nr 2, s. 66-83
  14. Dzieci autystyczne w klasach integracyjnych.// Wychowawca. – 2008, nr 10, s. 14 -15
  15. Dzieci z autyzmem / Izabela Gelleta-Mac.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 4, s. 36-39
  16. Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Paulina Gołaska, Anna Nowotnik.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 1, s. 23-27
  17. Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu wyzwaniem dla rodziców i wychowawców / Paulina Gołaska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 4, s. 14-19
  18. Dziecko 5-letnie ze zdiagnozowanym Zespołem Aspergera : (opis przypadku) / Beata Grzelak.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 22-32
  19. Dziecko autystyczne : (opis przypadku) / Maria Herzyk.// Rewalidacja. – 2006, nr 2, s. 101-107
  20. Dziecko autystyczne : metody i formy pracy w szkole / Katarzyna Patyk.// Nowa Szkoła. – 2009, nr 5, s. 45-53
  21. Dziecko z autyzmem w grupie integracyjnej / Nina Zawidniak.// Życie Szkoły. – 2010, nr 10, s.30-36
  22. Dziecko z autyzmem w przedszkolu specjalnym / Marta Perekitko.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 4, s. 61-62
  23. Dziecko ze spektrum autyzmu w przedszkolu / Joanna Czapla.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2014, nr 2 (26), s. 48-53
  24. Dziewczęta i kobiety z zespołem Aspergera : sukces czy porażka w szkole lub w pracy? / Agnieszka Rynkiewicz.// Edukacja i Dialog. – 2009, nr 5, s. 18-23
  25. Edukacja eksperymentalna i wczesna interwencja w autyzmie / Agnieszka Rynkiewicz.// Edukacja i Dialog. – 2009, nr 4, s. 30-32
  26. Funkcjonowanie Janka w środowisku domowym i szkolnym / Justyna Swat.// Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 34-39
  27. Funkcjonowanie psychospołeczne rodziców i rodzeństwa dziecka autystycznego / Sylwia Błaszczyk.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 3, s. 40-44
  28. Jacek – diagnoza funkcjonowania i zarys programu terapeutycznego / Żaneta Wójcik.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 42-46
  29. Jak przygotować dziecko autystyczne do nauki szkolnej? / Katarzyna Patyk.// Edukacja i Dialog. – 2010, nr 1/2, s. 72-76
  30. Jak rozpoznać zespół Aspergera? / Anna Biernacka.// Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 6, s. 54-58
  31. Jak uczyć dzieci z autyzmem rozumieć myśli, uczucia i intencje innych ludzi? : implikacje terapeutyczne dla teorii umysłu / Barbara Winczura.// Rewalidacja. – 2010, nr 1, s. 29-47
  32. Kacper – dziecko autystyczne / Magdalena Sowińska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2006, nr 10, s. 43-45
  33. Kasia – opis poziomu funkcjonowania i próby terapii / Agnieszka Tchórz-Dytko.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 61-67
  34. Kierunki pracy terapeutycznej z autystyczną Zosią : charakterystyka dziecka / Krystyna Królikowska.// Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 29-34
  35. Kompetencje społeczne rodzeństwa osób z autyzmem / Dorota Danielewicz, Jarosław Rola.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 1, s. 32-41
  36. Koncepcja diagnozy rozwojowej w terapii dzieci z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami / Joanna Ławicka.// Szkoła Specjalna. – 2007, nr 4, s. 296-305
  37. Kwestionariusz do oceny kompetencji emocjonalno-społecznych (KOKE-S) wysoko funkcjonujących artystów i dzieci z zespołem Aspergera : (część pierwsza) Maria Piszczek.// Rewalidacja. – 2010, nr 1, 48-63
  38. Łukasz / Jolanta Chodorowska.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2000, nr 1, s. 43-44
  39. Metody i formy pracy z uczniem autystycznym / Katarzyna Patyk.// Nowa Szkoła. – 2012, nr 2, s. 19-28
  40. Mocne strony autyzmu : zespół Aspergera / Agnieszka Rynkiewicz.// Edukacja i Dialog. – 2009, nr 2, s. 52-56
  41. Motyl uwięziony w ciemnościach / Sawrina Stopyra.// Psychologia w Szkole. – 2008, nr 1, s. 143-149
  42. Mój pierwszy uczeń z autyzmem / Żaneta Dylikowska.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 32-35
  43. Najczęstsze błędy w postępowaniu z rodzicami dzieci autystycznych / Tadeusz Perzanowski.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2013, nr 5, s. 27-31
  44. Nietypowe zachowania Janka / Dorota Puczyńska.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 35-39
  45. Nietypowe zainteresowania Mateusza : (program pracy z autystycznym chłopcem) / Edyta Kunicka.// Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 16-28
  46. O autyzmie i Programie Son-Rise / Raun K. Kaufman ; rozm. przepr. Dominika Solecka.// Szkoła Specjalna. – 2013, nr 2, s. 146-148
  47. Obserwacja i ustalenie celów priorytetowych pracy terapeutycznej z Jankiem / Jakub Praciak.// Rewalidacja. – 2012, nr 1, s. 99-104
  48. Ośrodek terapii dzieci autystycznych „Giant Steps” / Krzysztof Stachyra.// Szkoła Specjalna. – 2008, nr 1, s. 73-75
  49. Pomoc dzieciom z autyzmem : wskazówki dla przedszkola / Justyna Święcicka.// Doradca Dyrektora Przedszkola. – 2012, nr 4, s. 52-54
  50. Pomóc autystycznemu dziecku / Nicholas Lange, Christopher J. McDougle.// Świat Nauki. – 2013, nr 12, s. 32-37
  51. Poznawanie dziecka z zespołem Aspergera podczas zabaw muzyczno-ruchowych / Robert Landowski.// Rewalidacja. – 2007, nr 2, s. 87-91
  52. Praca terapeutyczna z chłopcem autystycznym / Joanna Krzos.// Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 77-84
  53. Praca z dzieckiem autystycznym / Ramona Klama.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2000, nr 9, s. 554-555
  54. Praca z dziećmi autystycznymi w St. Colman’s / Klaudia Mirosław.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2007, nr 5, s. 55-56
  55. Program adaptacyjny realizowany z uczniem autystycznym w pierwszej klasie szkoły specjalnej / Dorota Cerek.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 52-56
  56. Psychospołeczna sytuacja rodziny dziecka z autyzmem – etapy adaptacji do niepełnosprawności dziecka / Marta Pągowska.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 4, s. 258 – 266
  57. Rodzina a dziecko z zespołem Aspergera / Anna Kic, Dominika Popielska.// Remedium. – 2010, nr 3, s. 6-7
  58. Specyfika pracy nauczyciela wf – z dziećmi autystycznymi / Przemysław Staszek, Aneta Marchewka, Aneta Teległów, Wiesław Wojtanowski.// Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2009, nr 7, s. 34-42
  59. Stwarzanie warunków do podnoszenia godności życia dorosłego ucznia z autyzmem na przykładzie projektu edukacyjnego „Uczeń jako twórca” / Zofia Dzierka, Ilona Kika-Ryszka, Joanna Lach.// Rewalidacja. – 2008, nr 1, s. 39-47
  60. System terapii dzieci autystycznych Princeton Child Development Institute w USA / Katarzyna Hamerlak.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 1, s.36-38
  61. Szkoła wobec potrzeb dziecka z zespołem Aspergera : z perspektywy doświadczeń nauczyciela – terapeuty / Edyta Kosior.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 3, s. 204-217
  62. Świat w rozbitym lustrze / Gabriel Maciejewski.// Charaktery. – 2006, nr 6, s. 66-68
  63. Terapia i włączanie dziecka do grupy rówieśniczej / Anna Florek.// Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 2, dod. Przed Szkołą, s. 17-24
  64. Terapia niedyrektywna autystycznego chłopca. Cz. 1 / Felicyta Krawczyk.// Rewalidacja. – 2010, nr 1, s. 64-76
  65. Terapia niedyrektywna autystycznego chłopca. Cz. 2 / Felicyta Krawczyk.// Rewalidacja. – 2010, nr 2, s. 45-58
  66. Terapia niedyrektywna autystycznego chłopca. Cz. 3 / Felicyta Krawczyk.// Rewalidacja. – 2011, nr 1, s. 50-63
  67. Toruński przykład integracji szkolnej dzieci z autyzmem / Jolanta Rubiniec.// Edukacja i Dialog. – 2013, nr 11/12, s. 62-65
  68. Twórczość plastyczna jako środek budowania kontaktu i komunikacji z dzieckiem autystycznym / Dorota Otapowicz.// Edukacja. – 2009, nr 3, s. 104-109
  69. Uczeń autystyczny na lekcjach języka polskiego / Patrycja Woźniak.// Wychowawca. – 2014, nr 1, s. 26-27
  70. Uczeń autystyczny na lekcji języka obcego / Beata Wiechuła-Napiórkowska.// Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 3, s. 94-97
  71. Uczyć mimo wszystko / Barbara Zieńko.// Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 100-104
  72. Uwagi dotyczące niektórych kierunków pracy z chłopcem, u którego występują nasilone zaburzenia zachowania / Magdalena Musioł.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 46-51
  73. Uwarunkowania osiągnięć szkolnych dzieci autystycznych / Katarzyna Patyk.// Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 66-77
  74. W strachu przed światem : o uczniu z zespołem Aspergera / Ewa Jonakowska.// Życie Szkoły. – 2013, nr 8, s. 36-39
  75. Wielokierunkowe podejście do diagnozy i wspomagania osób z autyzmem (optymalizacja) / Jacek J. Błeszyński.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 1, s. 18-24
  76. Wprowadzić dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w świat relacji, porozumiewania się i myśli – model DIR/Floortime Stanleya I. Greespana i Sereny Wieder / Robert Wiktorowicz.// Nowiny Psychologiczne. – 2008, nr 4, s.9-24
  77. Wrodzone wzorce zachowań więziotwórczych u dzieci autystycznych / Hanna Olechnowicz.// Nowiny Psychologiczne. – 2008, nr 2, s. 5-15
  78. Wsparcie osób wysoko funkcjonujących z autyzmem i zespołem Aspergera w edukacji masowej i integracyjnej / Andrzej Wolski.// Rewalidacja. – 2012, nr 2, s. 26-65
  79. Wykorzystanie profilu psychoedukacyjnego PEP-R Schoplera w praktyce szkolnej : zasady procesu badawczego dziecka z autyzmem i przydatne wskazówki / Katarzyna Patyk.// Szkoła Specjalna. – 2009, nr 4, s. 293-301
  80. Wykorzystanie programu komputerowego „Z Tosią przez pory roku” w pracy z autystycznym chłopcem / Sabina Synowiec.// Rewalidacja. – 2011, nr 2, s. 70-79
  81. Wykorzystanie symboli PCS w terapii dziecka autystycznego : (wycofywanie echolalii według metody autorskiej – opis przypadku) / Krystyna Sacher-Szafrańska.// Rewalidacja. – 2012, nr 2, s. 84-96
  82. Zaburzenia autystyczne u dziecka wyzwaniem w pracy nauczyciela / Agnieszka Mazur, Izabela Chojnowska-Ćwiąkała.// Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 1, s.62-68
  83. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci autystycznych / M. Charbicka, M. Raszewska.// Rewalidacja. – 2007, nr 1, s. 49-63
  84. Zaburzenia komunikacji w autyzmie – podstawowe trudności diagnozy i terapii logopedycznej / Elżbieta Sadowska.// Poradnik Językowy. – 2011, nr 9, s. 36-51
  85. Zaburzenia psychiczne u dzieci w wieku przedszkolnym : Autyzm. Zespół Aspergera / Izabela Gelleta-Mac.// Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 5, s. 16-17
  86. Zarys programu pracy z chłopcem, u którego zdiagnozowano: sprzężone opóźnienia rozwoju z towarzyszącymi zaburzeniami zachowania ze spektrum zaburzeń autystycznych / Maja Mróz.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 40-42
  87. Zastosowanie komunikacji alternatywnej i wspomagającej w pracy z dzieckiem z autyzmem – z doświadczeń młodego nauczyciela / Magdalena Cychowska.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 5, s. 375-379
  88. Zastosowanie techniki z zakresu integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem autystycznym / Marta Wiśniewska.// Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 17-22
  89. Zespół Aspergera i wysokofunkcjonujący autyzm : inny mózg, inny umysł / Agnieszka Rynkiewicz.// Edukacja i Dialog. – 2009, nr 6, s. 20-24

Zbiory audiowizualne


  1. Autyzm [Film] / scen. i real. Anna Frąckowiak-Ostrejko. – Nagr.własne, 2004. Tmgv 2053
  2. Autyzm [Film] / scen. i reż. Magdalena Lewandowska. – Nagr.własne, 2003. Tmgv 1728
  3. Dotyk i komunikacja [Dok. dźw.] / Christopher Knill. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej. Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, [1997]. Tk 481, Tk 588
  4. Ich własny świat [Film] : zagadka autyzmu / scen. i reż. Saskia Baron. – Nagr. własne, 2004. Tmgv 2208
  5. Lęk [Film] / reż. Suzanne Lynch. – Nagr.własne, 2003. Tmgv 1867, Tmgv 907
  6. Metody komunikacji alternatywnej [Film] / scen. Maria Piszczek. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 19??. Tmgv 2556
  7. Metody stymulacji sensorycznej [Film] / real. Małgorzata Karga, Katarzyna Kwiatkowska, Maria Piszczek. – Warszawa : WFiT MAVO, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 19??. Tmgv 1056, Tmgv 2558
  8. Obcy w rodzinie [Film] / scen. i reż. Sally Browning. – Nagr.własne, 2004. Tmgv 2213
  9. „Poranny krąg” czyli stymulacja polisensoryczna według pór roku [Film] / oprac. Maria Piszczek ; real. Małgorzata Trybuś. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 19??. Tmgv 2557
  10. Program aktywności Marianny i Christophera Knillów [Film] : film instruktażowy / real. Alina Kuza, Małgorzata Świerczek. – Warszawa : WFiT MAVO, Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 19??. Tmgv 1057, Tmgv 2560
  11. Świadomość ciała, kontakt i komunikacja. Kas. 1 [Dok. dźw.] / Marianne Knill, Christopher Knill. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej. Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, [1995]. Tk 482, Tk 589
  12. Świadomość ciała, kontakt i komunikacja. Kas. 2 [Dok. dźw.] / Marianne Knill, Christopher Knill. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej. Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, [1995]. Tk 483, Tk 590
  13. Świadomość ciała, kontakt i komunikacja. Kas. 3 [Dok. dźw.] / Marianne Knill, Christopher Knill. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej. Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, [1995]. Tk 484, Tk 591
  14. Za szklaną ścianą. Cz. 1 [Film] / scen. Magdalena Lewandowska, Jarosław Rola ; real. Magdalena Lewandowska. – Warszawa : WF „Dydakta”, 1999. Tmgv 2352
  15. Za szklanymi drzwiami [Film] : opowieść o Hannah / scen. William Finlay, Karen Pascal, Paul Williamson ; reż. Karen Pascal. – Nagr.własne, 2002. Tmgv 1784, Tmgv 1705
файли cookie та політика конфіденційності

Веб-сайт використовує файли cookie для цілей, необхідних для правильної роботи сайту, налаштування сайту під індивідуальні переваги користувача та статистику. Відключення зберігання файлів cookie можливо в налаштуваннях кожного веб-браузера, так що ніяка інформація не буде збиратися. Якщо ви не згодні зберігати інформацію в файлах cookie, вам слід покинути сайт.

Виберіть файли cookie, які ви приймаєте:
Повернутися