DZIECKO ZDOLNE

Opublikowano 14 stycznia 2021 o godzinie 11:42 autor Anna Owczarek

Dziecko zdolne

Zestawienie bibliograficzne książek i artykułów z czasopism za lata 2015-2020 dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce

Książki

  1. (Nie)codzienność indywidualizacji w przestrzeni wczesnoszkolnej : inny w ławce szkolnej. T. 2/ redakcja naukowa Marzenna Magda-Adamowicz, Marzanna Farnicka. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek 2018. W 79376
  2. Alternatywy w edukacji / pod redakcją naukową Bogusława Śliwerskiego i Andrzeja Rozmusa.- Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” ; Rzeszów : Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania2018. W 79590
  3. Debiutant czy ekspert? : identyfikacja i samoocena uzdolnień uczniów / Janina Uszyńska-Jarmoc, Beata Kunat. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” 2018. W 79392
  4. Nastolatki zdolne, ale rozkojarzone : skuteczny trening umiejętności / Richard Guare, Peg Dawson, Colin Guare ; tłumaczenie Aleksandra Weksej. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2019. W 81173
  5. Pedagogika wczesnoszkolna : rekonstrukcja kluczowych problemów / red. nauk. Marzenna Magda-Adamowicz, Iwona Kopaczyńska, Mirosława Nyczaj-Drąg. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek 2017. W 79531
  6. Podmiotowe uwarunkowania radzenia sobie ze stresem w środowisku szkolnym młodzieży uzdolnionej artystycznie / Małgorzata Kuśpit. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej 2018. W 79440
  7. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole i przedszkolu : zasady organizacji, przykłady praktycznych rozwiązań, pytania i odpowiedzi, narzędzia / [Marzenna Czarnocka]. – Warszawa: Oświata Grupa Wydawnicza – Wiedza i Praktyka copyright 2017. W 79540
  8. Psychologia geniuszu : odblokuj talenty i kreatywność swojego dziecka / Andrew Fuller ;[tłumaczenie Grażyna Chamielec]. – Warszawa : Wydawnictwo Mamania. Grupa Wydawnicza Relacja cop. 2017. W 77390
  9. Rodzina uczniów zdolnych / Sylwia Gwiazdowska-Stańczak, Andrzej E. Sękowski. – Warszawa :Difin 2018. W 79030
  10. Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN 2016 P 75988 W 76926
  11. Szkoła w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą / redakcja naukowa Beata Szurowska. – Warszawa: Difin 2020. W 82086 W 81766
  12. Zafascynowani światem : efektywne wspieranie rozwoju zdolności i zainteresowań uczniów w codziennej praktyce szkolnej / Tomasz Knopik. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji 2018. W 79803 W 79802
  13. Zakręt w twórczą stronę : historie prawdziwe / redakcja Dorota Hazuka-Furgalska. – Gdańsk :Ośrodek Twórczej Psychoedukacji DAMB ; Sopot : Smak Słowa 2020. W 82479

Artykuły z czasopism

  1. „Skazani na twórczość” : czyli dlaczego powinno się pomagać uczniom w tworzeniu / Krzysztof J. Szmidt. // Meritum. – 2018, nr 3, s. 112-117
  2. „Zdolne dziecko” – o rodzicicielskim etykietowaniu dzieci / Joanna Łukasiewicz-Wieleba. //Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2018, nr 6, s. 35-45
  3. (Nie)codzienność indywidualizacji w przestrzeni wczesnoszkolnej : inny w ławce szkolnej. T. 2/ redakcja naukowa Marzenna Magda-Adamowicz, Marzanna Farnicka. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek 2018.
  4. (Nie)zwyczajni. Tworzenie warunków do rozwoju zdolności w najbliższym środowisku dziecka/ Teresa Kosiarek. // Meritum. – 2020, nr 1, s. 10-17
  5. Akceptacja dziecka zdolnego przez rówieśników / Patrycja Banasik. // Remedium. – 2017, nr7/8, s. 30-31
  6. Blaski i cienie współzawodnictwa / Tomasz Garstka. // Meritum. – 2020, nr 1, s. 28-32
  7. Do tanga trzeba dwojga, czyli Konkursowe duety : nauczyciel i uczeń muszą umieć i chcieć współpracować / opracowała Małgorzata Gasik. // Meritum. – 2020, nr 1, s. 50-55
  8. Do tanga trzeba dwojga, czyli Konkursowe duety : wywiady z laureatami / opracowała Małgorzata Gasik. // Meritum. – 2020, nr 1, s. 56-62
  9. Dostrzec w uczniu talent / z Arkadiuszem Siwko ; rozm. Małgorzata Pomianowska. // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 9, s. 28-31
  10. Dzieci z opiniami poradni psychologiczno-pedagogicznej w edukacji przedszkolnej / Maria Pecyna. // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2018, nr 5 (92), s. 58-61
  11. Dziecko zdolne czy nadamibtny rodzic? / Anna Kałuba-Korczak. // Wychowanie w Przedszkolu.- 2015, nr 3, s. 57-61
  12. Dziecko zdolne. Zestawienie bibliograficzne za lata 2010-2019 / Katarzyna Walczak. //Meritum. – 2020, nr 1, s. 80-83
  13. Fascynujący Świat Nauki, czyli praca metodą projektu dla zdolnych uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych / Marta Bolińska. // Język Polski w Szkole Podstawowej. -2018/2019, nr 3, s. 49-61
  14. Inteligencja muzyczna jako jeden z czynników ułatwiających przyswajanie systemufonetyczno-fonologicznego języka obcego / Ewa Kusz. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s.31-35
  15. Internetowe kursy informatyki dla uczniów zdolnych / Witold Kranas. // Meritum. – 2020, nr 1,s. 91-100
  16. Jak nie pozbawić dziecka geniuszu? / Michał Misiak, Marek Bitner, Wojciech Warych. //Remedium. – 2016, nr 5, s. 7-9
  17. Jak pielęgnować w dziecku geniusza : rozmowa z dr Anetą Czerską / Aneta Czerska ; rozm. przepr. Katarzyna Kuleta. // Życie Szkoły. – 2015, nr 7, s. 8-11
  18. Jak pracować z dzieckiem zdolnym? / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Głos Pedagogiczny.- 2020, nr 5 (116), s. 44-48
  19. Jak pracować z dzieckiem zdolnym? / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. // Biologia w Szkole. -2020, nr 5 , s. 26-30
  20. Jak pracować z uczniem zdolnym / Bogdan Urbanek. // Nowa Szkoła. – 2016, nr 7, s. 32-43
  21. Jak pracować z uczniem zdolnym na lekcji języka obcego? / Małgorzata Piotrowska-Skrzypek.// Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 43-46
  22. Jak przygotować ucznia zdolnego do konkursu / Lidia Pasich. // Język Polski w Gimnazjum. -2017/2018, nr 4, s. 28-49
  23. Jak rozpoznać indywidualne zdolności dziecka i rozwijać jego potencjał? / Magdalena Goetz. //Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 10, s. 61-64
  24. Jak rozpoznać indywidualne zdolności dziecka i rozwijać jego potencjał? / Magdalena Goetz. //Biologia w Szkole. – 2018, nr 2, s. 30-33
  25. Jak wspierać, żeby nie zaszkodzić? Stwarzanie najlepszych warunków dla rozwoju uzdolnień uczniów w szkole i poza nią / Maria Mach. // Meritum. – 2020, nr 1, s. 2-9
  26. Jak wspomagać rozwój dziecka zdolnego? / Małgorzata Mróz. // Wychowawca. – 2015, nr 6, s.20-21
  27. Koncepcje, modele i możliwości pracy z uczniem zdolnym / Marta Bolińska. // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2018/2019, nr 3, s. 7-19
  28. Krytycznie o sporcie dzieci i młodzieży / Krzysztof Kultys. // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2018, nr 1, s. 26-29
  29. Magia liczb, czyli Konkursowa statystyka / Beata Kossakowska. // Meritum. – 2020, nr 1, s.33-43
  30. Między zdolnościami a kłopotami. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych / Marta Bolińska. // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2018/2019, nr 3, s. 20-30
  31. Młode talenty – praca z uczniem zdolnym w bibliotece szkoły ponadpodstawowej / Elżbieta Kasprzyszak. // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 2, s. 21-25
  32. Nagrody i kary jako oddziaływania wychowawcze rodziców zdolnych dzieci / Joanna Łukasiewicz-Wieleba. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2018, nr 10, s. 25-38
  33. Nauczyciel edukacji początkowej a uczeń zdolny – wokół problemu (nie) kompetencji /Małgorzata Kwiatkowska-Góralczyk. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2018, nr 4,s.13-21
  34. Nie zgubić talentu / Anna Kałuba-Korczak ; rozm. przepr. Marta Łyskawińska. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 10, s. 12-15
  35. Nie zgubić talentu / Anna Kałuba-Korczak; rozm. przepr. Marta Łyskawińska. // Życie Szkoły. -2016, nr 1, s. 4-6
  36. Niedostrzeganie perełek, czyli o matrioszkach w szkolnych ławkach / Tomasz Szwed. //Polonistyka. – 2015, nr 5, s. 24-28
  37. Nieidealny uczeń zdolny / Kinga Chojnacka, Weronika Sobczak, Weronika Syska. // Remedium.- 2016, nr 11, s. 14-15
  38. Olimpiada Języka Niemieckiego w kontekście pracy z uczniem zdolnym / Paweł Moskała, Joanna Szczukiewicz. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 63-68
  39. Olimpijczyk w szkole / Leokadia Pawliszak. // Polonistyka. – 2015, nr 5, s. 54-55
  40. Podejście tutorskie w pracy z uczniami o szczególnych uzdolnieniach / Kinga Białek. //Meritum. – 2020, nr 1, s. 18-27
  41. Postawy rodziców a rozpoznawanie i rozwijanie zdolności dzieci / Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Alicja Baum. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2015, nr 4, s. 48-58
  42. Potrzeby uczniów szczególnie uzdolnionych / Marta Herzog, Weronika Loch, Martyna Tomczak. // Remedium. – 2016, nr 2, s. 24-25
  43. Praca nauczyciela z uczniem zdolnym w szkole podstawowej / Magda Jaskulska. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2018, nr 2, s. 20-27
  44. Praca z dzieckiem zdolnym w przedszkolu / Joanna Skoczylas. // Wychowanie w Przedszkolu. -2017, nr 6, s. 35-38
  45. Praca z uczniem szczególnie zdolnym / Dorota Zając. // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2018, nr12 (88), s. 50-53
  46. Praca z uczniem wybitnie zdolnym : indywidualny program lub tok nauki / Dorota Zając. //Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 10, s. 27-30
  47. Praca z uczniem zdolnym szansą rozwoju nauczyciela / Mariusz Domański. // Edukacja i Dialog. – 2018, nr 3/4, s. 6-10
  48. Profilaktyka wychowawcza we Francji. Cz. 2 / Katarzyna Nowak. // Remedium. – 2017, nr 6, s.10-11
  49. Program pracy z uczniem zdolnym na zajęciach koła bibliologicznego / Agnieszka Staniak. //Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 7/8, dod. Biblioteka – Centrum Informacji nr 3, s. 24-27
  50. Projekt edukacyjny „Polacy nieprzeciętni” jako jedna z form kształcenia zdolnej młodzieży /Anna M. Kola. // Wychowanie Na Co Dzień. – 2018, nr 4, s. 27-32
  51. Przedszkolak szczególnie uzdolniony / Małgorzata Łoskot. // Monitor Dyrektora Przedszkola. -2018, nr 4 (91), s. 58-61
  52. Przygotowanie nauczycieli przedszkoli oraz edukacji wczesnoszkolnej do rozpoznawania w grupie rówieśniczej dzieci zdolnych / Samanta Derwich-Zdybel. // Szkoła Specjalna. – 2016, nr1, s. 5-16
  53. Przykład uchwały w sprawie wprowadzenia innowacji „Szkolny system wspierania uzdolnień”.// Monitor Dyrektora Szkoły. – 2017, nr 5, s. 34
  54. Radio Aktywnie o DELTAKLUBIE, czyli Nieograniczony zasięg płockich talentów / Małgorzata Gasik. // Meritum. – 2020, nr 1, s. 76-79
  55. Rola technik arteterapeutycznych w edukacji uczniów wybitnie zdolnych / Barbara Cichy-Jasiocha. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 19-22
  56. Rozpoznawanie uzdolnień artystycznych / teatralnych u dzieci / Teresa Giza. // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2017/2018, nr 3, s. 29-41
  57. Rozwijanie zdolności do nauki języków obcych na lekcjach języka obcego / Joanna Sobańska-Jędrych. // Meritum. – 2018, nr 3, s. 123-128
  58. Słów klika o statusie ucznia zdolnego w polskiej szkole / Mariusz Domański. // Edukacja i Dialog. – 2017, nr 1/2, s. 64-66
  59. Stymulowanie rozwoju informatycznego ucznia zdolnego / Małgorzata Rostkowska. //Meritum. – 2020, nr 1, s. 101-106
  60. Talent do uczenia się języka obcego i dysfunkcja słuchu : czy da się to pogodzić? / EwaDomagała-Zyśk. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 57-61
  61. Trzy kroki do sukcesu. Wyniki ankiety online / Beata Wąsowska-Najorczyk, Ewa Pyłka-Gutowska. // Meritum. – 2020, nr 1, s. 44-49
  62. Uczeń – dociekliwy odkrywca. TIK i IBSE na lekcjach chemii / Katarzyna Walczak. // Meritum. -2020, nr 1, s. 86-90
  63. Uczeń szczególnie uzdolniony / Kinga Chojnacka. // Remedium. – 2015, nr 1, s. 28-29
  64. Uczeń zdolny jako uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Tomasz Knopik. // JęzykiObce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 13-18
  65. Uczniowie podwójnie wyjątkowi w szkole / Monika Łodej, Sylwia Komperda, Anna Paryż. //Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 47-55
  66. Uczniowie zdolni w świetle teorii psychologicznych / Bożena Janiszewska. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 5-11
  67. W konkursowym rytmie : sprawdzimy się? / opracowała Małgorzata Gasik. // Meritum. – 2020,nr 1, s. 63-75
  68. Wniosek do ministra właściwego do spraw edukacji o wyrażenie zgody na przeprowadzenie sprawdzianu uzdolnień kierunkowych. // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2017, nr 5, s. 35-36
  69. Wspieranie rozwoju dzieci zdolnych w rodzinie / Joanna Skoczylas. // Wychowanie Na Co Dzień. – 2017, nr 1/2, s. 7-10
  70. Wspieranie uczniów zdolnych / Urszula Solińska. // Wychowawca. – 2016, nr 5, s. 16-17
  71. Zafascynowani światem : efektywne wspieranie rozwoju zdolności i zainteresowań uczniów w codziennej praktyce szkolnej / Tomasz Knopik. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji 2018.
  72. Zdolni uczniowie wymagają więcej uwagi : rozmowa z Pawłem Zielińskim, absolwentem Zespołu Szkół nr 1 w Piekarach Śląskich, konstruktorem drukarki 3D / Paweł Zieliński ; rozm. przepr. Eryk Chilmon. // TIK w Edukacji. – 2016, nr 4, s. 54-55
  73. Zdolności i ich rozwijanie na lekcjach języka obcego czyli teoria inteligencji wielorakich w praktyce / Lucyna Krzysiak. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 37-41
  74. Zdolności językowe: podstawy teoretyczne i implikacje dydaktyczne / Ewa Maciejewska-Stępień. // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 3, s. 25-29
  75. Zdolny, czyli jaki? : kilka uwag o zdolnościach i pracy nad ich rozwojem / Maciej Karwowski. //Meritum. – 2018, nr 3, s. 107-111
файли cookie та політика конфіденційності

Веб-сайт використовує файли cookie для цілей, необхідних для правильної роботи сайту, налаштування сайту під індивідуальні переваги користувача та статистику. Відключення зберігання файлів cookie можливо в налаштуваннях кожного веб-браузера, так що ніяка інформація не буде збиратися. Якщо ви не згодні зберігати інформацію в файлах cookie, вам слід покинути сайт.

Виберіть файли cookie, які ви приймаєте:
Повернутися