WZMOCNIENIE BEZPIECZEŃSTWA DZIECI I MŁODZIEŻY

Opublikowano 30 września 2015 o godzinie 14:09 autor Edyta Dobek

Wzmocnienie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodkach wychowawczych, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych.Wykaz  artykułów z czasopism


  1. Diagnoza resocjalizacyjna nieletniego w ramach wykonania środka poprawczego. Próba ujednolicenia działań diagnostyczno-resocjalizacyjnych / Wiesław Nynca.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2010, nr 3/4, s. 16-19
  2. Dostosowanie oddziaływań wychowawczo-profilaktyczno-terapeutycznych do indywidualnych potrzeb ucznia / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. – 2015, nr 6, s. 46-48
  3. Doświadczanie wsparcia społecznego przez młodzież / Barbara Ostafińska-Molik, Ewa Wysocka.// Pedagogika Społeczna. – 2014, nr 3, s. 83-104
  4. Doświadczenia i refleksje początkującego wychowawcy w pracy z młodzieżą zdemoralizowaną i upośledzoną umysłowo w młodzieżowym ośrodku wychowawczym / Monika Noszczyk.// Chowanna. – 2006, T. 2 (27), s.138-147
  5. Działania wychowawcze na rzecz młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym / Zbigniew Bronisław Gaś.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 4, s. 3-16
  6. Dziecko z trudnościami komunikacyjnymi w świetlicy terapeutycznej / Małgorzata Górska.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2002, nr 9, s. 34-36
  7. Efektywność warunkowego zwolnienia nieletnich z zakładów poprawczych / Roman Kulma.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2009, nr 8, s. 34-42
  8. Ewaluacja oddziaływań resocjalizacyjnych w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych / Justyna Siemionow.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2010, nr 8, s. 28-31
  9. Fenomenologiczna metoda pracy z młodzieżą nieprzystosowaną społecznie / Anna Fidelus.// Nowa Szkoła. – 2008, nr 3, s 22-27
  10. Formy pracy z trudną młodzieżą w placówkach opiekuńczo-wychowawczych / Patryk Zawadzki.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2007, nr 3/4, s. 26-29
  11. „Grawitacja lotu” prawdziwe historie dziewcząt, które uciekały / Tadeusz Wolan.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2004, nr 9, s. 33-37
  12. Indywidualizacja pracy z uczniem ze SPE : ćwiczenia do pracy z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym / Natalia i Krzysztof Minge.// Doradca Dyrektora Szkoły – 2012, nr 9 (25), s. 62-63
  13. Indywidualizacja w procesie resocjalizacji nieletnich / Renata Małgorzata Ilnicka, Aneta Skuza.// Praca Socjalna. – 2011, nr 4, s. 100-113
  14. Kąt – „do tej szkoły lubię przychodzić!” / Emilia Retmaniak, Alicja Sobocka.// Edukacja i Dialog. – 2008, nr 2, s. 16-17
  15. Kiedy szukać pomocy specjalistycznej dla swojego dziecka? / Małgorzata Łoskot.// Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 3, s. 39
  16. Kilka refleksji o resocjalizacji nieletnich : analiza krytyczna / Wiesław Nynca.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2008, nr 3/4, s. 43-46
  17. Klasowy outsider / Małgorzata Łuba.// Głos Pedagogiczny – 2012, nr 12 (44), s. 50-52
  18. Kłopotliwy uczeń – jak pogodzić interesy różnych dzieci / Maria Sokołowska.// Remedium. – 2012, nr 9, s. 18-19
  19. Marzenia wychowanków schroniska / Iwona Frukacz-Wollenberg.// Edukacja i Dialog. – 2007, nr 4, s. 19-24
  20. Metody i techniki stosowane w socjoterapii / Anna Matyja.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2005, nr 3/4, s. 20-25
  21. Metody pracy z grupą stosowane w socjoterapii / Małgorzata Flo Floryszczak.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2004, nr 3/4, s. 28-30
  22. Moja praca w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii / Gracjana Pawlak.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2007, nr 4, s. 42-45
  23. Możliwości analizy efektywności procesu resocjalizacji: zmiany w funkcjonowaniu nieletnich niedostosowanych społecznie w percepcji ich matek / Justyna Siemionow.// Kwartalnik Pedagogiczny. – 2011, nr 4, s. 171-178
  24. Możliwości wykorzystania dramatoterapii w resocjalizacji / Andrzej Czerkawski.// Chowanna. – 2006, T. 2 (27), s.109-115
  25. Muzykoterapia w resocjalizacji / Aneta Skuza.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2010, nr 1/2, s. 37-42
  26. Nastolatki – kryzys w czasach kryzysu i … kompleks homara / Jagoda Siwiec.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2010, nr 7, s. 8-12
  27. Niedostosowanie społeczne nieletnich a obniżona sprawność intelektualna – praca z uczniem o szczególnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych / Justyna Siemionow.// Szkoła Specjalna. – 2014, nr 5, s. 350-359
  28. O motywowaniu zdemoralizowanej młodzieży do abstynencji od narkotyków / Renata Małgorzata Ilnicka, Aneta Skuza.// Praca Socjalna. – 2009, nr 2, s. 80-93
  29. O nowy paradygmat w wychowaniu młodzieży niedostosowanej społecznie / Anetta Jaworska.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2008, nr 3/4, s. 34-39
  30. O pracy środowiskowej jako alternatywie dla zabiegów resocjalizacyjnych – z doświadczeń praktycznych / Maciej Bernasiewicz, Małgorzata Wałach.// Chowanna. – 2006, T. 2 (27), s.126-132
  31. Od resocjalizacji korektywnej do kreatywno – rozwojowej / Mieczysław Gałaś.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2007, nr 1/2, s. 40-42
  32. Opis i analiza funkcjonowania grupy wychowanków zakładu poprawczego jako grupy odniesienia dla nieletnich umieszczonych w schronisku w kontekście destrukcyjnego wpływu na kierowane wobec nich oddziaływania resocjalizacyjne / Jan Starek.// Szkoła Specjalna. – 2006, nr 4, s. 307-316
  33. Organizacja i funkcjonowanie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Nowym Sączu / Jolanta Sobczak.// Szkoła Specjalna. – 2010, nr 2, s. 127-132
  34. Pedagog szkolny w świetlicy, czyli „Szkoła w barwach tęczy” : program zajęć socjoterapeutycznych / Monika Kulka.// Świetlica w Szkole. – 2013, nr 6, s. 13-14
  35. Pedagogika resocjalizacyjna wobec współczesnych zagrożeń / Małgorzata Kiedrowska.// Nowa Szkoła. – 2011, nr 7, s. 56-60
  36. Placówki resocjalizacyjne w reformowanym systemie profilaktyki, opieki i wychowania w Polsce / Tadeusz Wolan.// Chowanna. – 2006, T. 2 (27), s.43-74
  37. Poczucie koherencji i umiejscowienia kontroli uczniów Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Warszawie / Elżbieta Fidler, Katarzyna Gąsińska.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2007, nr 3/4, s. 5-8
  38. Policyjna izba dziecka w systemie profilaktyki i resocjalizacji / Mirosław Jamrożek.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2001, nr 8, s. 11-17
  39. Poziom wsparcia podstawowego osadzonych w zakładzie karnym / Izabela Godzina.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2004, nr 3/4, s. 49-53
  40. Praca z uczniami dysfunkcyjnymi w szkole ogólnodostępnej / Marek Misztal.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 3, s. 50-51
  41. Problemy emocjonalne młodzieży : czyli o zapotrzebowaniu na profesjonalną pomoc w zakładach resocjalizacyjnych / Małgorzata Sitarczak, Tomasz Wach.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2004, nr 3/4, s. 15-18
  42. Problemy wychowawcze w schronisku dla nieletnich / Jan Starek.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2005, nr 9, s. 37-42
  43. Procedura kwalifikowania uczniów do MOW i MOS / Małgorzata Łoskot.// Doradca Dyrektora Szkoły – 2012, nr 10 (26), s. 42-45
  44. Profilaktyczno resocjalizacyjny wymiar dramy w młodzieżowych środowiskach niedostosowania społecznego / Agnieszka Łaba.// Edukacja i Dialog. – 2008, nr 11, s. 52-61
  45. Profilaktyka i resocjalizacja w pracy pedagoga szkolnego / Bożena Matyjas.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2002, nr 9, s. 16-19
  46. Program pracy grupy socjoterapeutycznej / Elżbieta Głogowska-Makoś.// Lider. – 2007, nr 11, s. 30
  47. Program zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci z rodzin alkoholowych / Andrzej Bałandynowicz.// Problemy Alkoholizmu. – 2006, nr 1, wkładka s. VI-IX
  48. Próba oceny instytucjonalnych oddziaływań resocjalizacyjnych wobec nieletnich / Justyna Siemionow.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2009, nr 1/2, s. 43-45
  49. Przyczyny ucieczek wychowanków z MOW / Justyna Siemionow.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2012, nr 5, s. 38-43
  50. Refleksja nad zmianą w resocjalizacji w zakładach dla nieletnich / Wiesław Nynca.// Szkoła Specjalna. – 2013, nr 4, s. 251-262
  51. Resocjalizacja jako proces podnoszenia dobrostanu psychicznego : zarys koncepcji / Janina Florczykiewicz.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2008, nr 1/2, s. 51-54
  52. Resocjalizacja : rzecz o czymś co nie istnieje(?) / Kamil Miszewski.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2005, nr 3/4, s. 35-38
  53. Rodzinne domy terapeutyczne wsparte na Korczakowskiej idei sumienia i autoodpowiedzialności / Andrzej Bałandynowicz.// Nowa Szkoła. – 2012, nr 9, s. 7-25
  54. Rola pracownika socjalnego w rozpoznawaniu potrzeb oraz identyfikacji problemów środowiska rodzinnego nieletnich przebywających w młodzieżowym ośrodku wychowawczym / Justyna Siemionow.// Praca Socjalna. – 2015, nr 3, s. 88-102
  55. Rola środowiska rodzinnego w funkcjonowaniu dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjno-wychowawczych / Magda Szul.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2008, nr 1/2, s. 8-9
  56. Samoocena uczniów ze specjalnymi trudnościami w uczeniu się / Agata Otocka-Chrustny.// Nowa Szkoła. – 2004, nr 6, s. 42-46
  57. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci i młodzieży : kontekst kultury współczesnej. Cz. 1 / Tomasz Herman.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2013, nr 3, dod. Wkładka Metodyczna nr 3, s. V-VIII
  58. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci i młodzieży : kontekst kultury współczesnej. Cz. 2 / Tomasz Herman.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2013, nr 4/5, dod. Wkładka Metodyczna , s. I-IV
  59. Syndrom agresywności nieletnich w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym / Magdalena Tomala.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2007, nr 1/2, s. 10-14
  60. Sytuacja szkolna nieletnich w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich : analiza jakościowa / Monika Noszczyk-Bernasiewicz, Maciej Bernaslewicz.// Chowanna. – 2012, T. 1, s. 121-131
  61. Trudności wychowawcze uczniów w ośrodkach szkolno-wychowawczych (na przykładzie Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Oleśnicy) / Piotr Oleśniewicz, Anna Szkirpan.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2009, nr 7/8, s. 23-26
  62. Uczeń trudny – skuteczne metody interwencji / Hanna Warecka.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2011, nr 10/11, dod. Wkładka Metodyczna nr 10/11, s. I-IV
  63. W poszukiwaniu czynników chroniących młodzież z grupy ryzyka / Anna Rustecka-Krawczyk.// Dziecko Krzywdzone. – 2012, nr 3, s. 46-61
  64. Wychowanie duchowe w resocjalizacji nieletnich / Wiesław Nynca.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2007, nr 3/4, s. 30-31
  65. Wykorzystanie literatury w resocjalizacji młodzieży / Inocenty Marek.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2015, nr 7, s. 32-38
  66. Wyrównywanie zaległości szkolnych wychowanków MOW / Aleksandra Jędryszek-Geisler.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2010, nr 3, s. 43-44
  67. Z doświadczeń wychowawcy klasy przysposabiającej do zawodu / Inocenty Marek.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2014, nr 7, s. 10-17
  68. Zaburzenia dynamiki procesów nerwowych jedną z przyczyn trudności wychowawczych i niepowodzeń szkolnych / Alicja Górecka.// Nauczanie Początkowe. – 2000/2001, nr 4, s. 50-60
  69. Zachowania i wzorce czerpane z mediów w opinii młodzieży nieprzystosowanej społecznie : (na podstawie badań własnych) / Katarzyna Marciniak-Paprocka.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2012, nr 1/2, s. 5-16
  70. Zagubieni w drodze do samych siebie / Maria Wróblewska.// Psychologia w Szkole. – 2008, nr 3, s. 39-47
  71. Zajęcia integrująco-wyciszające : (scenariusz) / Maria Witkoś.// Nowa Szkoła. – 2007, nr 5, s. 38-41
  72. Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci z rodzin alkoholowych a zmiany obrazu własnej osoby / Maria Fudali.// Opieka Wychowanie Terapia. – 2005, nr 3/4, s. 26-31
  73. Zapobieganie czynnikom ryzyka demoralizacji nieletnich w ośrodkach kuratorskich / Małgorzata Parcheta-Kowalik.// Wychowanie Na Co Dzień. – 2013, nr 4/5, s. 38-44
  74. Zapobieganie wykluczeniu społecznemu uczniów przez wzmacnianie ich reziliencji / Wioletta Junik.// Chowanna. – 2012, T.1, s. 207-221
  75. Znaleźć alternatywę dla zachowań problemowych / Joanna Szymańska ; rozm. przepr. Kamila Sekułowicz.// Głos Pedagogiczny – 2012, nr 10 (42), s. 10-14
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót